Katana och GSX 1100-tråden

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
hej finns det någon som kan tänkas ha ett stycke gsxr 17/6,5 fälg !! Jag tycker att min fälg på 5,5 tum börjar se annorektiskt ut.

Så för att komma på bild bland alla snygga katanor här behövs rumpan fixas till. och p.g.a andningssvårigheter ett ormbo+litte lustgas. mm.( Fan det tar aldrig slut)
 

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
Landskrona
Hoj
Moto Martin, Katana
katana3 skrev:
2591977 hej finns det någon som kan tänkas ha ett stycke gsxr 17/6,5 fälg !! Jag tycker att min fälg på 5,5 tum börjar se annorektiskt ut.

Så för att komma på bild bland alla snygga katanor här behövs rumpan fixas till. och p.g.a andningssvårigheter ett ormbo+litte lustgas. mm.( Fan det tar aldrig slut)

Går det att montera en 6,5" fälg i en Katanaram med tanke på kjedjefrigång?
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Plockade ur motorn i helgen

Jag plockade ur motorn i helgen. Jäklar vad tung den är. Det är ju inte första gången men det är ändå en överraskning varje gång. Likaså glömmer man bort hur skitigt allt på hojen blir efter en säsong. Nåväl, nu är vintersäsongen förberedd.

/Ingvar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
IngvarB skrev:
2593788 Jag plockade ur motorn i helgen. Jäklar vad tung den är. Det är ju inte första gången men det är ändå en överraskning varje gång. Likaså glömmer man bort hur skitigt allt på hojen blir efter en säsong. Nåväl, nu är vintersäsongen förberedd.

/Ingvar


Vad ska det bli nu! För inte är du väl så nogran med översynen att du gör dig omaket att hänga ur 82kg klumpen....:D Vad jag önskar att man hade isolerat och gjort i ordning garget. Nu är man ju väder beroende och dessutom så är det ju ont om plats då snart alla delar finns i dubbel dos.
/Uffe
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Katana org skrev:
2594941 Vad ska det bli nu! För inte är du väl så nogran med översynen att du gör dig omaket att hänga ur 82kg klumpen....:D Vad jag önskar att man hade isolerat och gjort i ordning garget. Nu är man ju väder beroende och dessutom så är det ju ont om plats då snart alla delar finns i dubbel dos.
/Uffe
Hur går det med letandet av delar? Har du fått ihop det mesta så det blir cykel av den igen till sommaren?:)
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Katana org skrev:
2594941 Vad ska det bli nu! För inte är du väl så nogran med översynen att du gör dig omaket att hänga ur 82kg klumpen....:D Vad jag önskar att man hade isolerat och gjort i ordning garget. Nu är man ju väder beroende och dessutom så är det ju ont om plats då snart alla delar finns i dubbel dos.
/Uffe
Jag tänkte se över växellådan eftersom 2,3,4-an inte ligger i helt tillförlitligt. Samtidigt tänkte jag byta kamkedja samt ge toppen en dos av den roterande filen. Bara 82 kilo! det kändes som ett ton, men man börjar väl bli gammal.

/Ingvar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
smen skrev:
2595098 Hur går det med letandet av delar? Har du fått ihop det mesta så det blir cykel av den igen till sommaren?:)

Tack ganska bra faktiskt, lite varierande kvalitet på delarna dock, min hoj var tydligen i ett gott skick. Lite sent att inse det nu bara:gnissla Har allt på listan utom backspegeln. Toppkåpan visade sig vara en sådan där eftermarknads glasfiberkåpa dock. Bra finish men inte helt hundra i inpassningen och ett par fästen var kass också. Sprött material. Får leta vidare efter en sådan eller köpa ny från tyskland. Nu ska det plockas ner vid tillfälle och sedan skeppas till Peter i Norrtälje för mod:yoparty
/Uffe

IngvarB skrev:
2595951 Jag tänkte se över växellådan eftersom 2,3,4-an inte ligger i helt tillförlitligt. Samtidigt tänkte jag byta kamkedja samt ge toppen en dos av den roterande filen. Bara 82 kilo! det kändes som ett ton, men man börjar väl bli gammal.

/Ingvar

Jag vet, tyckte också att den var blypreppad då jag skulle lyfta ur den så jag var tvungen att ta fram en våg. Och den stannade på 82kg. Vad som är mer förbluffande är ju att resten kan väga 150kg! Det ser ju så lätt o spinkigt ut utan motorn...
/Uffe
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Porta toppen, hur stora kanaler?

Någon som portat GSX-toppar förut? Hur mycket törs man öppna upp kanalen i toppen vid insugningsgummit. Jag kör med RS-36'or men om man öppnar till fulla 36 mm blir det bara 1mm gods kvar på tunnaste stället i flänsen. Det känns lite klent, speciellt eftersom det är gjutgods. Har någon erfarenhet av detta, hur brukar det se ut efter en proffs-portning?

/Ingvar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Har för mig att Chrille har 35mm i sin steg2-topp, jag har en avgjutning hemma och kan kolla måtten om du vill.
Ska man porta max är det bara att svetsa på nya insugsrör :)
Å andra sidan är störst inte alltid bäst, allt beror på vilken karaktär man är ute efter och vilket register man vill använda...
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Biker66 skrev:
2596422 Har för mig att Chrille har 35mm i sin steg2-topp, jag har en avgjutning hemma och kan kolla måtten om du vill.
Ska man porta max är det bara att svetsa på nya insugsrör :)
Å andra sidan är störst inte alltid bäst, allt beror på vilken karaktär man är ute efter och vilket register man vill använda...
Det vore kanonbra om du kunde kolla avgjutningen och ge lite mått så man kan få en uppfattning om hur kanalen borde se ut i hela sin längd om det är möjligt. Vad man skall vidga, vad man skall spara. Det handla inte om en dragracer utan en gathoj med standardventiler (än så länge).

/Ingvar
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
katana83 skrev:
2515630 Detta är intressant information. Dela gärna med dig av dina gamla anteckningar. :tummenupp

Hvis man legger Tenningsboksen med "forsiden" opp skal man ha følgende farger på ledningene :
Til Coil................Fra pick up
Hvit Gul/Hvit ....... Grønn Blå
Sort Sort/Hvit ....... Sort Gul

EDIT: GSXR tenningsboks( 32900-00A10 ) på GSX ledningsnett
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Yngve skrev:
2599854 Hvis man legger Tenningsboksen med "forsiden" opp skal man ha følgende farger på ledningene :
Til Coil................Fra pick up
Hvit Gul/Hvit ....... Grønn Blå
Sort Sort/Hvit ....... Sort Gul

EDIT: GSXR tenningsboks( 32900-00A10 ) på GSX ledningsnett

Tack så mycket. Detta är noterat :tummenupp
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Någon som har en juste växellåda till salu

Min "hoppande" växellåda kan nog förklaras med dom runda fina ingreppsklackarna på i princip alla drev. Någon som har en fin gsx 1100/1150 växellåda (med skarp-hörnade ingreppsklackar) liggandes till salu?

/Ingvar
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Biker66 skrev:
2596422 Har för mig att Chrille har 35mm i sin steg2-topp, jag har en avgjutning hemma och kan kolla måtten om du vill.
Ska man porta max är det bara att svetsa på nya insugsrör :)
Å andra sidan är störst inte alltid bäst, allt beror på vilken karaktär man är ute efter och vilket register man vill använda...

MMM, med facit i hand skulle jag nog föredragit ett mellanting mellan steg1 och steg2 portning. Nog för att motorn blir helt hysterisk över 6ooorpm med fladdrigt styre även på trean, men mellanvarven känns lite bluddriga -som om den går fett. Vet att KZ har haft samma problem, men vet inte om det är löst.
Med 1168cc och min topp monterad var motorn i det närmaste okörbar i mellan registret. Med 1327 på blev problemet mycket mindre. HMMM, mitt block kan ta 1428-foder. tänk om problemet försvinner då....:yoparty
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
chrille_08 skrev:
2607790 MMM, med facit i hand skulle jag nog föredragit ett mellanting mellan steg1 och steg2 portning. Nog för att motorn blir helt hysterisk över 6ooorpm med fladdrigt styre även på trean, men mellanvarven känns lite bluddriga -som om den går fett. Vet att KZ har haft samma problem, men vet inte om det är löst.
Med 1168cc och min topp monterad var motorn i det närmaste okörbar i mellan registret. Med 1327 på blev problemet mycket mindre. HMMM, mitt block kan ta 1428-foder. tänk om problemet försvinner då....:yoparty

Intressant info, jag vet inte riktigt vad som är steg 1 resp. 2. Jag antar att det är "snikportning" resp. maximal portning (utan plastning m.m.).

Min topp är redan upprensad, kanalerna är jämna och fina, inga vassa kanter mm. Själv tänkte jag anpassa insuget till förgasardiametern (36 mm) för att sedan kona av mot choke-punkten som får vara orörd samt vässa insugs-delaren. Standardventilerna får sitta kvar. Kan det möjligen kallas "steg 1,5"?

/Ingvar
 

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
nora/stockholm
Hoj
betald
RPM lover skrev:
2575017 Kan man lugnt säga att det gjort :D
Du får en liten bild på röran
:rolleyes: så du är lika aktiv hojåkare som vanligt:arsele :pannkyss att försöka få ut ivarsson på gatan har jag (nästan) gett upp men går det att lura ut dig till nästa år?:confused:
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
pro :) skrev:
2608439 :rolleyes: så du är lika aktiv hojåkare som vanligt:arsele :pannkyss att försöka få ut ivarsson på gatan har jag (nästan) gett upp men går det att lura ut dig till nästa år?:confused:

Jag har haft hojarna inreggade hela tiden men det blir inte många mil nu förtiden och då kör jag inte som ni gör i din senaste film :confused:
Utan jag kommer efter och plockar upp er...:pannkyss
 

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
nora/stockholm
Hoj
betald
RPM lover skrev:
2609277 Jag har haft hojarna inreggade hela tiden men det blir inte många mil nu förtiden och då kör jag inte som ni gör i din senaste film :confused:
Utan jag kommer efter och plockar upp er...:pannkyss
nu förstår jag inte hur du menar;) tack och lov är jag lite tryggare bakom dom reglagen än bakom tangenterna när skiten ska klippas..........
som tur är så har det inte varit så mycket plocka upp aktiviteter i år, fi försöker hålla det så:yoparty å andra sidan skulle du få åka långt, så det är lika bra du får slippa det:tungan :pannkyss
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top