Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
????

Sälja en Katt:dummer Finns inte på kartan. Sålde en själv för en massa år sedan. Har ju inte gjort annat än att ångrat den försäljningen. Har ägt diverse annat emellan men en katt är en Katt. Så är det bara. Någon skrev en gång att "old Suzukis never dies, only get faster/better" eller liknande och det stämmer ju på pricken. Så är du inte ruinerad riskerar livet lr dylikt så behåll hojen.
Fast vill du en gång i livet testa det där med riktig ånger så sälj:gnissla

Håller ju (tyvärr) på o bygger om min för närvarande men är säker på att det en gång framöver även kommer att stå en originalare som kompis i garaget:D

/Uffe
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
instämmer med alla . Har själv sålt mina tidigare katanor och ångrat mig ganska snart . nu fixar jag med min fjärde som jag tänkt att jag ska ha kvar
Jag har tänkt på en sak att även om jag har en ful katana när jag stannar vid ett fik så kommer det fram follk o ska prata . med andra mc jag har haft så är det inte så. Ett ex. jag är vid brostugan en kille med en harly står och diskuterar med en kompis om hur mycket hans harly har kostat med alla ombyggnationer mm jag uppfattar ett pris runt 300 tsk men när jag ser mig om
så står det fyra killar och tittar på min ombygda katana var av en på alla fyra
för han vill se hu jag fått in en 6,5 tum,s fälg i svingen jag i min tur tittar på hans tjej som är jävligt sygg samtidigt som jag svarar killen. Till saken hör att min katana kostade mig max 30 tsk . Killen med harlyn såg litte sur ut
 

1570cc

Kubiken ökar med åren
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Suzuki GSX 1100 -80
Finns det nån som vet vart man kan få tag på banjobult m14*1,25??:confused:
Håller på att bygga toppsmörjning till gammlingen.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Finns det nån som vet vart man kan få tag på banjobult m14*1,25??:confused:
Håller på att bygga toppsmörjning till gammlingen.

Här i Stockholm brukar Jag köpa på N B M Hydraulic AB Tel. 08 - 27 16 73. Dom har banjobultar m14x1,25 i aluminium också.

En annan fråga, vilken ytterdiameter har fodren till 1570-satsen. Dvs hur mycket måste blocket fräsas ur? Kör du på gata ? är det några (stora) värmeproblem?

/Ingvar
 

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Ort
V-ås
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
OK, ni har övertygat mig. Tack för detta. :yoparty är inte riktigt sugen på att testa det där med riktig ånger än.

Den får helt enkelt stå och samla damm ett tag. Pengar är inget måste just nu. Ska bli kul att se om junior vill ha den om sådär 17 år...

Jag känner igen det där med andras intresse för hojen när man väl är ute och åker. Det finns att prata om, många har åsikter.

Tack alla som skrivit en rad.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
OK, ni har övertygat mig. Tack för detta. :yoparty är inte riktigt sugen på att testa det där med riktig ånger än.

Den får helt enkelt stå och samla damm ett tag. Pengar är inget måste just nu. Ska bli kul att se om junior vill ha den om sådär 17 år...

Jag känner igen det där med andras intresse för hojen när man väl är ute och åker. Det finns att prata om, många har åsikter.

Tack alla som skrivit en rad.
Ett klokt beslut, räkna dock inte kallt med att grabben blir motorintresserad. Jag vet av egen erfarenhet, inget av mina barn som nu är i början resp. slutet av tonårstiden ar är det minsta intresserade. Men det är ju kul att köra ändå.

/Ingvar
 

1570cc

Kubiken ökar med åren
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Suzuki GSX 1100 -80
Här i Stockholm brukar Jag köpa på N B M Hydraulic AB Tel. 08 - 27 16 73. Dom har banjobultar m14x1,25 i aluminium också.

En annan fråga, vilken ytterdiameter har fodren till 1570-satsen. Dvs hur mycket måste blocket fräsas ur? Kör du på gata ? är det några (stora) värmeproblem?

/Ingvar


Tack för tippset Ingvar!!!

Bultarna e beställda.
Mina foder är ca:92,5 i ytter mått.
Jag körde två sommrar gata med 1500 kolvar och 10,5:1 i komp innan en kolv bult sa upp sig! Den klarade värmen bra om man undvek långsamkörning när det var som varmast. Hade då en suka orginal kylare men ska till i år montera en större av onämnbart märke! Har även tillverkat en spacer till oljetråget för att få i mera olja.

//Tommy
 

Roggocop

Du får vad du ger....
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala/Almunge
Hoj
Suzuki GSXR1000-09, Suzuki GSX1100EF-84, Suzuki GSR750-13
Efterlysning

Jag behöver hjälp, mer än vanligt:rolleyes: .

Runt lyse till 1100e, Har för mig att det är 9". Jag har tittat i forumen i ett halvår och ringt skrotar men ICKE!

Är det någon som har några tips? Vill helst inte köpa ett 7" som det verkar finnas hur många som helst av......

Tar gärna mot tips, mvh Roger
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag behöver hjälp, mer än vanligt:rolleyes: .

Runt lyse till 1100e, Har för mig att det är 9". Jag har tittat i forumen i ett halvår och ringt skrotar men ICKE!

Är det någon som har några tips? Vill helst inte köpa ett 7" som det verkar finnas hur många som helst av......

Tar gärna mot tips, mvh Roger

har ett tips till dig.. har haft samma problem o snål som man är. (om de är 1100e orginal?)
har du allt utom glas så knacka bort de trasiga.
åk in på närmsta bilskrot o köp ett glas från en volvo 240 av äldre modell. 100:-?
ta försiktigt ur det (sitter siliconat/limmat) var försiktig..
limma sen fast skiten i de gammla lyset. det är nåra mm mindre men märks inte när de e klart.. skitbra ljusbild :tummenupp
om det är hela lyset som fattas så köp ett från en volvo 240 o fixa nån gammalt extraljus baksarg.. bruka passa om man letar.

är 240 insats på detta lyse :)
 

Bifogat

  • kåpa-lyse.jpg
    kåpa-lyse.jpg
    95.9 KB · Visningar: 117

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tack för tippset Ingvar!!!

Bultarna e beställda.
Mina foder är ca:92,5 i ytter mått.
Jag körde två sommrar gata med 1500 kolvar och 10,5:1 i komp innan en kolv bult sa upp sig! Den klarade värmen bra om man undvek långsamkörning när det var som varmast. Hade då en suka orginal kylare men ska till i år montera en större av onämnbart märke! Har även tillverkat en spacer till oljetråget för att få i mera olja.

//Tommy
Lite nyfiken på vad som hände med kolvbulten, skar den/böjde sig/gick av?

/Ingvar
 

1570cc

Kubiken ökar med åren
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Suzuki GSX 1100 -80
Lite nyfiken på vad som hände med kolvbulten, skar den/böjde sig/gick av?

/Ingvar


Jag tror att det gick till så att kolvbulten skar i kolven slog lös knastret och sedan gick den av!!! Som tur var klara sig topp och ventiler å det vart en liten repa i fodret men vev staken såg ut som ett s!!!
Marklund i Pite fixa till det!
Så nu ere nya JE kolvar monterat 1570!!!!!!!:)
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag behöver hjälp, mer än vanligt:rolleyes: .

Runt lyse till 1100e, Har för mig att det är 9". Jag har tittat i forumen i ett halvår och ringt skrotar men ICKE!

Är det någon som har några tips? Vill helst inte köpa ett 7" som det verkar finnas hur många som helst av......

Tar gärna mot tips, mvh Roger


Vad av det här är det du saknar? Har en kontakt i tyskland som säljer original delar för upp till halva priset mot här. Se bild. Annars så är ju ett tips att du tar med dig insatsen(om det bara är den du saknar?)till ex vis Mekonomen så har dom kanske utbytes från någon bil som passar. Som exempel så är ju Katanans insats den samma som till Chevas gamla rostmagnet till Van.

/Uffe
 

Bifogat

  • 1100 ez36.gif
    1100 ez36.gif
    50.6 KB · Visningar: 69

Åzell

Flathead Fucker MC
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Timrå
Hoj
2st Katana projekt-38:as HD Flathead Fucker
Big Block Boys......

Tjenare Tommy!
Tänk när vi kommar att få höra ljudet när vi kommer ruppandes genom
stan i sommar!...

Du med 1570cc, jag med 1500cc och Ronny med 1428cc....:yoparty
 

Roggocop

Du får vad du ger....
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala/Almunge
Hoj
Suzuki GSXR1000-09, Suzuki GSX1100EF-84, Suzuki GSR750-13
Framlyse

Vad av det här är det du saknar? Har en kontakt i tyskland som säljer original delar för upp till halva priset mot här. Se bild. Annars så är ju ett tips att du tar med dig insatsen(om det bara är den du saknar?)till ex vis Mekonomen så har dom kanske utbytes från någon bil som passar. Som exempel så är ju Katanans insats den samma som till Chevas gamla rostmagnet till Van.

/Uffe
har ett tips till dig.. har haft samma problem o snål som man är. (om de är 1100e orginal?)
har du allt utom glas så knacka bort de trasiga.
åk in på närmsta bilskrot o köp ett glas från en volvo 240 av äldre modell. 100:-?
ta försiktigt ur det (sitter siliconat/limmat) var försiktig..
limma sen fast skiten i de gammla lyset. det är nåra mm mindre men märks inte när de e klart.. skitbra ljusbild :tummenupp
om det är hela lyset som fattas så köp ett från en volvo 240 o fixa nån gammalt extraljus baksarg.. bruka passa om man letar.

är 240 insats på detta lyse :)

Tack för snabbt svar, jag har en ES vilket betyder att jag behöver hela konkarongen. Hela strålkastaren med baksarg och fästen.

Jag har en bra kontakt som är duktig med metallarbeten men han är ju lika snabb som alla andra duktiga. INTE!

Jag ska nog försöka komma över en 240,:tummenupp . Kanske polaren blir snabbare om han får sprit? Ett försök blir det i alla fall...

PS Ozeo, snål och snål - pappas hobby är bortprioriterad mot villa, volvo, vovve osv DS

Tack och bock.
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Tack för snabbt svar, jag har en ES vilket betyder att jag behöver hela konkarongen. Hela strålkastaren med baksarg och fästen.

Jag har en bra kontakt som är duktig med metallarbeten men han är ju lika snabb som alla andra duktiga. INTE!

Jag ska nog försöka komma över en 240,:tummenupp . Kanske polaren blir snabbare om han får sprit? Ett försök blir det i alla fall...

PS Ozeo, snål och snål - pappas hobby är bortprioriterad mot villa, volvo, vovve osv DS

Tack och bock.

Yamaha SR 400/500 lyse är nästan lika stort som 1100E -82 - -83
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top