Katana och GSX 1100-tråden

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Ok :D
Jag åker dit imorgon bitti. Wish me good luck!
Hoppas rockkalaset blir kul!

/J

Lycka till och visa nu vad du lärt dig:yoparty.
Rockkalaset blir skitkul, kommer att träffa massa spelkompisar jag inte sett på länge. Dessutom har en del gamla avsomnade band satts ihop för live-spelning endast idag. Tyvärr kunde vi inte sätta ihop det senaste bandet jag spelade med i. Några var/är riktiga "lirare" som inte tar så väl hand om sig själva. En död, en alkoholist, en med sviter av en stroke. Bara jag och en (numera nykter alkoholist) till i skick:gnissla.

/Ingvar
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Lycka till och visa nu vad du lärt dig:yoparty.
Rockkalaset blir skitkul, kommer att träffa massa spelkompisar jag inte sett på länge. Dessutom har en del gamla avsomnade band satts ihop för live-spelning endast idag. Tyvärr kunde vi inte sätta ihop det senaste bandet jag spelade med i. Några var/är riktiga "lirare" som inte tar så väl hand om sig själva. En död, en alkoholist, en med sviter av en stroke. Bara jag och en (numera nykter alkoholist) till i skick:gnissla.

/Ingvar

It`s A Long Way To The Top If You Wanna Rocken Roll. :rock :Rockbanan Tyvärr!
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Bara jag och en (numera nykter alkoholist) till i skick:gnissla.

/Ingvar

Det är bra, första steget tillbaka är att erkänna sitt beroende för sig själv och andra :mattias

:D
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Det är bra, första steget tillbaka är att erkänna sitt beroende för sig själv och andra :mattias

:D

HaHa jodu, jag är rena renlevnadsmänniskan i en jämförelse men många av mina gamla spelkompisar:D. Många av dom må ha problem med borsten och annat men jäkligt roliga och trevliga människor är det.
När man ser alkisar som dricker alkohol blir man ungefär lika sugen att dricka som man blir att köpa en hamburgare när man möter en 150kg+ människa på väg ut ur burger-restaurangen:skrämd .

EDIT: Nu såg jag vad du menade. Man kan läsa meningen som om jag skrev att jag också var "nykter alkoholist". Då vill jag härmed med kraft dementera ett sådant påstående.
Följande gäller:
1) Inte alkoholist
2) Inte alltid spik nykter. Detta kan du Biker få testa genom att bjuda på någon fin "single malt" på nästa GSX-träff:D.

/Ingvar
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Godisbutiken..

Självklart unge man. Nu komer det riktigt svåra för små pojkar i godisbutiken, att välja sort. Nipplarna finns i rakt, 45- och 90-gradersutförande. Dessutom finns alla tre varianterna med 6 resp. 8 mm gänga.

/Ingvar

Känner frun till din nya avatar?

Som alla småpojkar i godisbutiken..vill ha lite av varje..:tummenupp

Henrik
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Single malt.

HaHa jodu, jag är rena renlevnadsmänniskan i en jämförelse men många av mina gamla spelkompisar:D. Många av dom må ha problem med borsten och annat men jäkligt roliga och trevliga människor är det.
När man ser alkisar som dricker alkohol blir man ungefär lika sugen att dricka som man blir att köpa en hamburgare när man möter en 150kg+ människa på väg ut ur burger-restaurangen:skrämd .

EDIT: Nu såg jag vad du menade. Man kan läsa meningen som om jag skrev att jag också var "nykter alkoholist". Då vill jag härmed med kraft dementera ett sådant påstående.
Följande gäller:
1) Inte alkoholist
2) Inte alltid spik nykter. Detta kan du Biker få testa genom att bjuda på någon fin "single malt" på nästa GSX-träff:D.


/Ingvar


mmm...vad gott det ska bli Biker !! // Henrik:D
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
EDIT: Nu såg jag vad du menade. Man kan läsa meningen som om jag skrev att jag också var "nykter alkoholist". Då vill jag härmed med kraft dementera ett sådant påstående.
Följande gäller:
1) Inte alkoholist
2) Inte alltid spik nykter. Detta kan du Biker få testa genom att bjuda på någon fin "single malt" på nästa GSX-träff:D.

/Ingvar

Mums - jag vill oxå. Det är länge sen senast.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
EDIT: Nu såg jag vad du menade.....

Hahaha, det tog en stund !
Man kan till och med läsa det som att du är aktiv alkis, är du riktigt säker på punkt ett ?? :D

Ni är alltid välkomna att smutta på sortimentet, det trodde jag ni förstått vid det här laget !!
Fira av säsongsavslutningen kanske ?? :dricka
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Hahaha, det tog en stund !
Man kan till och med läsa det som att du är aktiv alkis, är du riktigt säker på punkt ett ?? :D

Ni är alltid välkomna att smutta på sortimentet, det trodde jag ni förstått vid det här laget !!
Fira av säsongsavslutningen kanske ?? :dricka

ÖÖhh smutta? Nu blev jag osäker på punkt 1:rolleyes: .

/Ingvar
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
finns det någon som har cdi box till gsx1135ef???? min katana motor gav upp och jag har en ef motor som jag vill slänga in innan sommaren är slut
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Kan det här va nåt?

Fotad i Strängnäs idag:yoparty .

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1000025_mini.jpg
    P1000025_mini.jpg
    161.5 KB · Visningar: 109

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Troligen så har bultarna till startkopplingen gått av för mig . Tar gärna emot tipps om hur man fixar detta och vilken avdragare som behövs.
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Barkaby 3 sep

Tack för god racing ! O.S.S var välrepresenterade tycker jag ! 2 st GSX , 1 st Katana och 1 st EF (som ifs var parkerad av förklarlig anledning).

:tummenupp

Ingvar , hoppas kopplingen inte är helpaj !:va

Henke
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Parkerad

Inte så länge till:tummenupp.

/Ingvar

Med den parkerade hojen tänkte jag på Chrille's EF..

Det får en ju att undra när våra Moto-Martin vänner tänker återkomma...:va
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tack för god racing ! O.S.S var välrepresenterade tycker jag ! 2 st GSX , 1 st Katana och 1 st EF (som ifs var parkerad av förklarlig anledning).

:tummenupp

Ingvar , hoppas kopplingen inte är helpaj !:va

Henke

Igår rev jag isär kopplingen. Dessvärre var det inte enbart lamellerna som är orsaken till det konstiga beteendet. Själva kopplingskorgen är i väldigt dåligt skick, totalt sönderhackad där fiberlamellerna löper. Så lamellerna "hänger upp sig" på kanterna. Den går inte att fila i ordning utan ett byte är nödvändigt. Jag har en ny orginal 1150-korg/enhet, tyvärr både fel utväxling och oförstärkt.
Någon som har en komplett förstärkt 1100-enhet i toppskick till salu? Annars får det bli vinterjobb att flytta över 1150-korgen.

/Ingvar
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Jag kan ju bara inte undanhålla "idolbilden" på delar av Stockholms-sektionen:yoparty.

http://www.bike.se/gallery/image.php?id=1813

Längst till vänster med ryggen mot kameran HD-Jörgen sedan skymtar en välklippt kille i gore-tex (Danne). Katana-org visar ryggtavlan med sitt orginal Katana-ställ, sedan Chrille-08 och sist jag:D.

Det finns fler Suzuki-bilder på länken.

/Ingvar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top