Katana och GSX 1100-tråden

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Kjula?

Hallå eller!

Var ligger detta Kjula? I förhållande till E-tuna eller Stockholm?

Henrik

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Nä, nu skiter jag i det här,
jag sticker till hojmässan !
Syns :D

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Halva mässan var ju fyrhjulingar:( /Ingvar
Jo, det enda positiva var att en var draperad med ett stycke högspacklad bimbo för några fotografers höga nöje... :tungan

Var höll ni alla hus ?? Biker66-familjen med bekanta spatserade runt alla hallarna under fyra timmar och den enda vi lyckades råka på var Katanaorg i Motospeedmontern.

Var det överhuvud taget någon som såg en GSX-rova bland all plast och skokrämer ??
:(

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
dålig mässa..

Jo, det enda positiva var att en var draperad med ett stycke högspacklad bimbo för några fotografers höga nöje... :tungan

Var höll ni alla hus ?? Biker66-familjen med bekanta spatserade runt alla hallarna under fyra timmar och den enda vi lyckades råka på var Katanaorg i Motospeedmontern.

Var det överhuvud taget någon som såg en GSX-rova bland all plast och skokrämer ??
:(

såg inte ens moto speed montern för alla fyrhjulingar var ivägen..
De i suzuki montern ville inte riktigt tro på att man hängde av en busa i somras på barkaby strippen....De började prata ngt om att det hänt mycket sedan 80:talet...:fyllisar

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++

Precis, den enda seriösa montern:tummenupp. Men en måste ha försvunnit, när Huge och jag plötsligt blev intresserade av fyrhjulingar fanns det två stycken sånadäringa högspacklade bimbos där:). Den firman hade koll på hur man inresserar medelålders farbröder på mässa.

Motospeed-montern hade kanske vart nå't, men dom har väl mest glidargrejor nu för tiden.

/Ingvar

Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Inte mest, endast.

Det fanns ju iaf en gixxertusen med fölängd sving i montern. Sedan så tyckte jag nog att Risings navstyrning var rätt ball, den som sitter på SE:s bygge åt MC-nytt... och även Rossiracern var man faktiskt tvungen att syna. Men som sagt annars en rätt torr mässa. Mest massa krimskrams i tillbehörshallen och ett 'fattigt' utbud. Jag menar årets nyhet är väl ändå Aprillias V4:a vart var den...!!!!

/U

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
De verkar vara lite "B-varning" om mässan, känns som man med gott samvete kan slöa å va hemma i garaget :trött

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Det fanns ju iaf en gixxertusen med fölängd sving i montern. Sedan så tyckte jag nog att Risings navstyrning var rätt ball, den som sitter på SE:s bygge åt MC-nytt... och även Rossiracern var man faktiskt tvungen att syna. Men som sagt annars en rätt torr mässa. Mest massa krimskrams i tillbehörshallen och ett 'fattigt' utbud. Jag menar årets nyhet är väl ändå Aprillias V4:a vart var den...!!!!

/U

Lånar tråden lite grand...
Navstyrningen du nämner i inlägget ovan, är det Acke Rising som varit delaktig i det bygget ?

/ Peter

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Lånar tråden lite grand...
Navstyrningen du nämner i inlägget ovan, är det Acke Rising som varit delaktig i det bygget ?

/ Peter

Acke har gjort navstyrningen, jag kollade in den i hans verkstad långt före jul:tummenupp. Det tillhör också en helt ny "frontplatta" på spisen som svingen sitter fäst i.

/Ingvar

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Kolvarna klara.
Urfrästa för 30/26 samt milt gasportade.

/Ingvar

Bifogat

• P1000294_mini.jpg
    P1000294_mini.jpg
    82.4 KB · Visningar: 94
  • P1000301_mini.jpg
    P1000301_mini.jpg
    127.5 KB · Visningar: 90

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kolvarna klara. Urfrästa för 30/26 samt milt gasportade.
/Ingvar
Mina JE-klumpar är fix und fertich för 31/27 från början.
Eller, behövde du extra frigång för .43-kammar... ?? :gnissla

Bifogat

• IMG_1471.jpg
    IMG_1471.jpg
    101.2 KB · Visningar: 89

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Hmmmm..

Mina JE-klumpar är fix und fertich för 31/27 från början.
Eller, behövde du extra frigång för .43-kammar... ?? :gnissla

Det verkar som om jag oxå måste fräsa ur då för att få plats med 31/27...:va

Biker66

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!