GSX1135
Ny medlem
Tänkte kolla om det är Donken på sveavägen som gäller nu på onsdagskväll, tänkte lufta min 1100 ef/R om vädret är OK.
Hur sitter tappen ihop med vevskinkan? Den är väl i ett stycke?
Jag tror att man skulle tjäna lite på belastning, om man kunde lätta svänghjulet. I vintras var jag inne på att andvända Hayabusans svänghjul
som är betydligt lättare, men de ska ju fungera med startmotor kopplingen också.
Jag har också sökt info om hur mycket man kan svarva rotorn, utan resultat...
Man får nog chansa och det känns lite vanskligt vid 10krpm, enklare att konvertera till katanagrejer.
Å andra sidan ger Katanageneratorn bara 14A, kan bli marginellt med soppapumpar o annat som du hängt på din hoj kanske ?
Lyckades få till glappet trots allt. Trodde inte att justeringen på förgasarna räckte till men det gjorde den så nu fungerar allt som det ska. Ingen obehaglig eftergas.
Bara jaga rätt på lite luftfilter då, ingen som råkar ha en uppsättning beggade KN, BMC eller annat märke, 58mm?
GSX-svänghjulet lossnar ju inte per automatik. En oskandad kona på axel och svänghjul, korrekt åtdraget sitter. Har man dessutom den grövre axeln som kom -83 skall/kan man dra fast svänghjulet med ett betydligt högre moment.
Problemet med att svarva konor i efterhand är att få konorna på axel och svänghjul att matcha så exakt som krävs för att konan skall "suga fast" ordentligt. En exakt matchad kona sitter som berget (trots att man satt fast det med bara handkraft). Det kan de flesta som jobbat lite med verktygsmaskiner fått erfara.
Byter man vevskinka med axeltapp måste man se till att även svänghjulets kona är i toppskick, annars är man snart torsk igen.
/Ingvar
Tja,
Jag har dessa liggandes om du skulle vara intresserad. Du får det för samma pris som jag köpte mitt. Lirade inte så bra med orginalfuggarna http://gszone.biz/carbs.html
Vet inte om de är 58mm dock.
Får rätta mig själv: ska vara 60mm på filtren.
Har dock för mig att RS36r och större flattisar har 56mm filter. Vore bussigt om du kunde kolla. Definitivt intresserad. Skulle gärna ha haft en uppsättning innan helgen då vi hade tänkt ut ett gäng på lite touring.
Kollar upp det ikväll om jag har vägarna förbi garaget
Händer det någe där på tisdagar också... ??
Om gubben som gör tappen även svarvar upp svänghjulet så finns det förutsättningar att det blir bra
Suzuki Katana "Star Wars Edition"
Riktigt tuff.
Du har ingen större bild?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|