Katana och GSX 1100-tråden

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Oerhört fräckt! Finfina bilder. Hur många hk på bakhjulet har ni egentligen???

Henrik F

Eftersom vi båda har bänkat en gång Peter Anderssons bänk så, i samma bänk:
jag 173,7
Danne 304 (tror jag) innan primärtransmissionen smällde i bitat.

/Ingvar

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Efter en regnig dag på Kjula fick vi köra 2 repor var. Rätt liten utväxling på en dag mao. Stockholmssektionen var representerad av undertecknad och burnadanne.
Bilderna i ordning:
1) Gammelknarren får bränna lite gummi
2) Start
3) Tidsbevis, tyvärr kör en del snabbare:Bugar Min tid hade kunnat varit bättre om inte om fanns. Jag vill också köra en 9:a.
4) Stilstudie av startteknik
5) Snilllen spekulerar

/Ingvar

PS
Grattis till andraplatsen Danne.
Jag har flera kort på dig, skicka PM med email så skickar jag fullformatsbilder.
DS

Tufft:yoparty

Men va seriösa ni ser ut, depåtält(tak) o grejer! Känns som man får åka med vid tillfälle och om inte annat agera påhejjare så 10:an raderas:tummenupp Vad fick Danne för tid på kortet då, om han nu blev tvåa? Eller rättare sagt dagens näst bästa tid. Av två repor. Katanan han kör mot på bilden har man ju sett lite här och där förut, nysåld/köpt också?
/U

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Tufft:yoparty

Men va seriösa ni ser ut, depåtält(tak) o grejer! Känns som man får åka med vid tillfälle och om inte annat agera påhejjare så 10:an raderas:tummenupp Vad fick Danne för tid på kortet då, om han nu blev tvåa? Eller rättare sagt dagens näst bästa tid. Av två repor. Katanan han kör mot på bilden har man ju sett lite här och där förut, nysåld/köpt också?
/U

Danne satsar hårt:tummenupp. Tältet var visst ett reafynd från Jula, jag tror han har några bilder på hur tältet såg ut efter lite regn och blåst, ett förhandstips är att det såg "använt" ut:D

Tiderna får han redogöra för själv när han vaknar, men det var inte under 10.18.

Race-katanan på bilden kom nog på tredje plats bland GSX representationen denna dag.

/Ingvar

Burnadanne

GSX 1100 Turbo
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSX 1100 turbo
Kjula 2010-06-20

Äntligen är Dragracing licensen tagen efter 10 års längtan:yoparty
Första gången med "gran" som starter, svårt med hur kul som helst.
Bästa repan var den som var efter licensen:
10,2632s
234,17km/h
60-fot 1,8728s

De omtalade tältet ligger förnärvarande på Eskilstuna återviningscentralen, efter ett skyfall och 20 s/m :mad: :huvet får återkomma med en bild

Burnadanne

GSX 1100 Turbo
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSX 1100 turbo
Kjula 2010-06-20

Bilder:

Bifogat

• Kjula 2010-06-20 012.jpg
    Kjula 2010-06-20 012.jpg
    249.8 KB · Visningar: 114
  • Kjula 2010-06-20 060.jpg
    Kjula 2010-06-20 060.jpg
    226.4 KB · Visningar: 99
  • kjula196red.jpg
    kjula196red.jpg
    182.8 KB · Visningar: 103
  • Kjula 2010-06-20 041.jpg
    Kjula 2010-06-20 041.jpg
    245.6 KB · Visningar: 116

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Trevliga bilder! :tummenupp

Imorn hoppas jag också kunna komma med lite roliga bilder, ska nämligen och bänka hojen hos Marklund då. Hoppas det blir någon effektökning i alla fall. :)

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Danne satsar hårt:tummenupp. Tältet var visst ett reafynd från Jula, jag tror han har några bilder på hur tältet såg ut efter lite regn och blåst, ett förhandstips är att det såg "använt" ut:D

Tiderna får han redogöra för själv när han vaknar, men det var inte under 10.18.

Race-katanan på bilden kom nog på tredje plats bland GSX representationen denna dag.

/Ingvar

Såg trevligt ut! Tyvärr så packade jag och hojen ihop redan på lördagen.. åkte hem med 16 krokiga ventiler. Kamkedjespännarn var inte längre i en del.:)
Nya ventiler på väg så förhoppningsvis så bettan igång igen om ett par veckor.
..om någon har vippor till den senare toppen så är jag intresserad. (3 gick av) vet inte om det är någon skillnad mot tidigare men dom ser lite kraftigare ut än dom jag har liggandes från den gamla toppen från -82.

Offerings to the god of speed!

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Såg trevligt ut! Tyvärr så packade jag och hojen ihop redan på lördagen.. åkte hem med 16 krokiga ventiler. Kamkedjespännarn var inte längre i en del.:)
..om någon har vippor till den senare toppen så är jag intresserad. (3 gick av) vet inte om det är någon skillnad mot tidigare men dom ser lite kraftigare ut än dom jag har liggandes från den gamla toppen från -82.

Aj aj aj:huvet. Tyvärr har jag bara ett set risiga -84 vippor, hårdsvetsningskandidater. Du hade väl den berömda oförstörbara amerikanska kompositspännaren. Vad fick den att dela sig tro?
Första helgen i augusti är det dags igen, så du har hela semestern på dig:)

/Ingvar

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Aj aj aj:huvet. Tyvärr har jag bara ett set risiga -84 vippor, hårdsvetsningskandidater. Du hade väl den berömda oförstörbara amerikanska kompositspännaren. Vad fick den att dela sig tro?
Första helgen i augusti är det dags igen, så du har hela semestern på dig:)

/Ingvar

Jo den har jag och den höll men själva spännaren gick av..! Jag räknar med att snart vara på hjul igen.

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Familjen har fått tillökning, #11 i samlingen. Det bidde denna lilla Moto Martin :)

Bifogat

• DSC01022 SH.jpg
    DSC01022 SH.jpg
    241.1 KB · Visningar: 81

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Grattis, jag var bra sugen när jag såg blocketannonsen, men det räcker med ETT projekt som småbarnsförälder...

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Grattis, jag var bra sugen när jag såg blocketannonsen, men det räcker med ETT projekt som småbarnsförälder...

Tack tack! Kan tänka mej att det sög i köpartarmen för dej lika mycket som det alltid gör när jag ser en schysst Katana eller en Nico Bakker till salu. :yoparty

Jag har fördelen (?) med att inte vara småbarnsförälder, men däremot handikappad av boendet utomlands och inget mekgarage på hemmabasen i Sverige. Vi flyttar dock tillbaka till Svedala innan september i år och då börjar jakten ordentligt på antingen en bra bostad med stort garage eller ett bra mekgarage att härja i framöver. :tungan

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Såja, då var bänkningen gjord.

Måste säga att det känns lite sisådär att lämna ifrån sig hojen för att någon ska plåga den till sin yttersta gräns men det visade sig gå bra. :tummenupp

Däremot så gav varvräknaren (instrumenteringen) upp på vägen till Marklund så vi fick köra effekt i förhållande till hastighet. Orkade inte börja tjafsa med att leta elfel för kontakterna satt där dom skulle och säkringarna var hela. :gnissla

Nåja.

Vi körde tre repor, men den första blev skit eftersom jag hade slagit av soppakranen och bensinen tog slut. Andra repan med bensinkranen påslagen gick mycket bättre. Hojen vrålade upp mot varvstopp / rödmarkering. Tredje repan blev den bästa och då såg siffrorna ut som följer:

dynorun01.jpg

125.51 pollar på bakhjulet. Får väl anses var hyggligt med standardborr. Vridet borde väl ligga kring 105-115nm.

Har hela 10hk mer än farsgubbens hoj nu också. :D

Last edited:

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
125.51 pollar på bakhjulet. Får väl anses var hyggligt med standardborr. Vridet borde väl ligga kring 105-115nm.

Har hela 10hk mer än farsgubbens hoj nu också. :D

Trevligt trevligt! :)

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Äntligen är Dragracing licensen tagen efter 10 års längtan:yoparty
Första gången med "gran" som starter, svårt med hur kul som helst.
Bästa repan var den som var efter licensen:
10,2632s
234,17km/h
60-fot 1,8728s

De omtalade tältet ligger förnärvarande på Eskilstuna återviningscentralen, efter ett skyfall och 20 s/m :mad: :huvet får återkomma med en bild

Det var som den, kanske fler oskulder kan tas den här sommaren. Har ju haft min fundering.
Att allt inte bara är hästar i den hr branchen har man ju förstått. Såg att en viss Hayabusa/Katana åkare även var där.
Du får berätta lite mer hur det funkar vid tillfälle eller rent av vår morgonpigge kamrat Ingvar.

/U

Hur lyckades du med det? Ett skapligt ras. Om än ganska lättlagat om det nu bara var det du nämnde som behöver bytas?

Men det är klart ni som lever i gränslandet för vad bitarna tål har väl sådant här med i kalkylen.

Blir mer och mer impad av Ingvar som motorbyggare:Bugar

/U

/U

Last edited:

Burnadanne

GSX 1100 Turbo
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSX 1100 turbo
tält helvete

Haru snott min hjälm:D Danne?

/U
Man måste vara försiktig var man lägger sina grejor:tungan

Men vi kan väl kvitta med ett lätt begagnat JULA FUCKING SHIT TÄLT!!!!:gnissla
Före efter bild. Inte mycke hjälp man fick från Ingvar, händerna verkar fast vuxna i byxfickorna:D

Bifogat

• Jennies mobil 117.jpg
    Jennies mobil 117.jpg
    234.9 KB · Visningar: 74
  • Jennies mobil 118.jpg
    Jennies mobil 118.jpg
    241.2 KB · Visningar: 73
  • Kjula 2010-06-20 004.jpg
    Kjula 2010-06-20 004.jpg
    244.7 KB · Visningar: 76
Nyheter
Tre timmar kvar!