Katana och GSX 1100-tråden

Qwerty skrev:
Ingen som hade 2ans insuggummi liggandes?(gärna alla till salu med) Vill ju så gärna provstarta nu när jag lånat ett par fuggar.

Det blir mycket enklare för dig om du berättar vilket artikelnummer det står på insugsgummit då det finns rätt många olika typer.
 
andersbrink skrev:
Det blir mycket enklare för dig om du berättar vilket artikelnummer det står på insugsgummit då det finns rätt många olika typer.

Gjorde ju det men :) Men då fick jag inget svar. Kanske nu :tummenupp

1:an 13110 41C0
2:an Bör heta 13120 41C0
3:an 13130 41C0
4:an 13140 41C0
 
RPM lover skrev:
Vad kostar en ny ? kan inte vara så jädra blodigt eller ?
Till min gamla spis gick dom lös på en 230 kr/st

Skulle jag hitta dom till det priset så skulle jag köpa. Lägsta jag hittat är 369:- nya och 100:- beg. Men Beg finns det inga och nya har ingen hemma på hyllan utan det ska beställas och alla vet ju hur KGK arbetar. Därför letar jag beg just nu.
 
Qwerty skrev:
Skulle jag hitta dom till det priset så skulle jag köpa. Lägsta jag hittat är 369:- nya och 100:- beg. Men Beg finns det inga och nya har ingen hemma på hyllan utan det ska beställas och alla vet ju hur KGK arbetar. Därför letar jag beg just nu.

http://www.mc-shopen.se/ har förmodligen ett större lager än KGK och är definitivt billigare.
 
andersbrink skrev:
http://www.mc-shopen.se/ har förmodligen ett större lager än KGK och är definitivt billigare.


Nåja billigt blev det betalar 396:- +frakt så nog blev det dyrt, men någon gång vill jag starta hojen. :( . Sen ska jag bara iväg och försöka fixa oljeslangar, så är jag och gixxern fit for fight. Tills det är dax att lämna tillbaka dom tre lånade. ska leta efter andra beg så att man klarar sig.
 
Qwerty skrev:
Nåja billigt blev det betalar 396:- +frakt så nog blev det dyrt, men någon gång vill jag starta hojen. :( . Sen ska jag bara iväg och försöka fixa oljeslangar, så är jag och gixxern fit for fight. Tills det är dax att lämna tillbaka dom tre lånade. ska leta efter andra beg så att man klarar sig.

Jag hade bara fyra stycken "lätt åldrade" 131x0-40C0'or hemma. Vad det är för skillnad har jag ingen aning om. Ivfsh är MC-Shopen höjdare att göra affärer med, bra mycket bättre än KGK - i alla aspekter.
 
andersbrink skrev:
Jag hade bara fyra stycken "lätt åldrade" 131x0-40C0'or hemma. Vad det är för skillnad har jag ingen aning om. Ivfsh är MC-Shopen höjdare att göra affärer med, bra mycket bättre än KGK - i alla aspekter.

Om dom är till salu så kan vi mötas någonstans, tex lunda eller nått annat ställe när det är race, så kan vi jämföra vad som skilljer och om dom passar. För mina övriga tre är ju bara lånade en längre stund.
 
Hej,

Finns det någon som kan hjälpa mig att tyda vad det är för kammar jag har i en påse i mitt garage.

De har suttit i en GSX1100 E/ES/EF -84

Det finns ett "R1" stämplat på kammarna och på ändan finns det ett "D" instämplat.

Är detta 100hk eller 130hk kammarna ?
 
Är det samma exportkammar i 80-83 och 84-87 + är det någon som vet vilka stötdämpare som sänker 1100E mest .Har sett att dom flesta har Hagon vilka ser kortast ut.
 
LillOrvar skrev:
Om det är ett "D" stämplat på änden så ska det vara "export-kammar" d.v.s den du kallar 130hk (trodde det var 122Hk?).

Kanon, då var det som jag misstänkte. Det kanske var 122hk, jag kommer inte riktigt ihåg.
Tack så mycket !

Kammarna är till salu om någon är intresserad :tuttar
 
Tjenare alla!

Vet någon här var man kan få tag på en verkstadshandbok
till en Katana 1100 -83:a ?
 
Last edited:
Någon som vet vad det är för gänga i oljetråget där slangarna till oljekylaren kommer ut är?
 
Qwerty skrev:
Någon som vet vad det är för gänga i oljetråget där slangarna till oljekylaren kommer ut är?
Nesten sikker på at de er 14x1,5.

Jeg er ihvertfall HELT sikker på at gjengene har en stigning på 1,5 mens de 5 andre ( en på oljegalleriet og 4 på enden av vipparmsakslingene ) har 1,25 i stigning.
 
Fyller på med en bild från senaste deltävlingen i TTDS-cupen på Meca Raceway. Någon från forumet månne?
DSCN8351.jpg
 
Hej! Tänkte bara höra om någon här vet var man kan hitta ett begagnat plenum eller insugsgrenrör eller vad det nu heter för en sugturboanläggning till GSXR1100 -86, den som heter intake manifold på engelska? Kanske någon här som har ett liggande? Från Katana och GSX passar väl också har jag fått för mig.. Orient Express tar ju 330 dollar och Mr. Turbo vill ha 380 dollar och jag tänkte försöka komma liiiite billigare undan.. :)
 
Last edited:
Smile skrev:
Bättre än inget....... :tummenupp
Finns det någon här i Sverige som tillhandahåller dessa verkstadshandböcker?

Den boken är som en liten bibel...*s*... den har hjälpt mig mycket jag fick tag på min på biltema.

Bilden är ju med Sölverup och hans Katana tror inte jag sett honom här på forumet.
 
Last edited:
RPM lover skrev:
Den boken är som en liten bibel...*s*... den har hjälpt mig mycket jag fick tag på min på biltema.

Bilden är ju med Sölverup och hans Katana tror inte jag sett honom här på forumet.

Då ska jag ta kontakt med Biltema och höra om de har den....... :D
Tack för tipset.... :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top