Kawa ER6-n - sån jäkla bra hoj!

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Tycker det ser ut som om man mer eller mindre kopierat Benelli TNT... fast inte lyckats lika bra. Men den ser bra ut ialla fall, dessutom till ett överkomligt pris. Har de dessutom byggt in körglädje i den är det ju en extra bonus.
 
Last edited:

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Försäkringspremierna borde ju vara mänskliga då man dessutom kan få den med ABS ?

Jag vill ha!

Tråkigt för nybörjarna dock att man inte får köra upp för A med en sån här hoj, det tycker fan jag är helt sjukt. Idag med allt snack om att hojjar har för mycket effekt, denna hoj har för liten motor för att köra upp med A behörighet, trots 70hk!

:va
 

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
z750 orange
Dee_cati skrev:
06:eek:r brukar väl säljas på året sista två månader typ? Iaf när det gäller bilar mm, då föregående år såklart... Alternativt att de kallas för tex 05B om den har nyare uppgraderingar mot tidigare version.

Jag säljer 06:eek:r nu, PM:a om du vill köpa (bilar då asså)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Gillar också designen men hur hittar man ett slipon som funkar? Och hänger den verkligen med tex Hornet 600 och Yamaha FZ6....de har ju minst 25 kusar mer. Men pris och premie är grymt konkurrenskraftiga om det nu landar på de nivåer som förhandssnacket gör gällande.

Frågan är vem som nu ska köpa nakna z750? Få har ju gjort det hittills, det här måste vara dödsstöten.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
CeltaniC skrev:
Känns och ser ut som den hade varit lika rolig som min Bandit ;)

Gissar att Kawwan är roligare i chassit.
Effektmässigt är väl banditen lite värre till och med. *hålla i sig*
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Don Quixote skrev:
Var ute och testkörde Kawas nya ER6a en stund i eftermiddag. Mer positivt överraskad har jag nog aldrig blivit...i göteborg hade jag roligare på denna än på en sporthoj.
Jag känner igen det där. Provkörde en Triumph Speed Triple av årets modell för ett tag sedan och blev helt överväldigad över draget. Man är ju inte van vid att det finns ett björnstarkt låg- och mellanregister. Som du skriver; i många fall är det roligare att köra en s.k. Streetfighter än en sporthoj. Skulle jag köpa en gathoj hade det troligen blivit en BMW. Jag skojar inte.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
skoteridioten skrev:

Nej, jag tycker den var riktigt snygg. Det är få sporthojar som jag tycker är snygga då de flesta är för färgglada och ser väldigt omoderna ut. Som hämtade från ett tidigt 90-tal. Tror det är japsens fel då de verkar ha väldigt dålig smak. Se t ex på Toyotas F1-bil som har en väldigt omodern livery.

Triumph och Ducati däremot har mkt enklare livery (heter det så även på hoj?) och är oftast MYCKET snyggare.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
tjockisbulle skrev:
Försäkringspremierna borde ju vara mänskliga då man dessutom kan få den med ABS ?

Jag vill ha!

Tråkigt för nybörjarna dock att man inte får köra upp för A med en sån här hoj, det tycker fan jag är helt sjukt. Idag med allt snack om att hojjar har för mycket effekt, denna hoj har för liten motor för att köra upp med A behörighet, trots 70hk!

:va

Påverkar ABS försäkringspremien?
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Har faktiskt snackat lite med tjejen om det hon ska ju börja köra nästa år och hon gillar den iaf på bild :rolleyes: och sen får jag ju nått att låna på gatan med :hihi
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Andyman_se skrev:
Jag säljer 06:eek:r nu, PM:a om du vill köpa (bilar då asså)

Om du råkar sälja Renault master diesel så är det intressant :) Om du tar en Golf variant 02'a i inbyte med ett inbytespris på 75k. Annars får det vara.
 

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Värmdö
Hoj
r1200gs esa pwnage
På ava mc sa dom försäkringsklass 5 och i en mc-tidning läste jag idag klass 6. den är ju sjukt liten. man lär se ut som ett moppefucko när man brummar runt på den. fast det kan man ju skita i om man har kul :cpparty

Don Quixote skrev:
Var ute och testkörde Kawas nya ER6a en stund i eftermiddag. Mer positivt överraskad har jag nog aldrig blivit. Till att börja med var den ordentligt snygg i verkligheten.

Men med ett pyttepris på 59.900 kronor förväntade jag mig inte mycket körglädje. Så fel man kan ha. 72 hästar låter klent men det var då ordentligt mycket mer mos i den motorn än i min 130-hästars ZX6RR upp till 9000 varv. Sen uteblir topp-rushen helt men runt omkring och i göteborg hade jag roligare på denna än på en sporthoj. Dessutom kändes chassit som hämtat från en modern 600.

Kan inte tänka mig att det finns nån annan hoj i den prisklassen som kommer i närheten. Dessutom f.klass 5. Skulle nästan vilja ha en själv! :)
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Tycker den är lite snygg faktiskt. En enormt vettig hoj skulle jag tro! Smidig, billig, twin, vettig ekonomi att äga med undantag för bensinpris och försäkringslottot.

Skall kolla in den vid tillfälle.
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Verkar vara en najs cykel, men inget för de "fartglada", min motard har ju högra topphastighet.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Victor skrev:
Har du sålt din häck (hojen allså, den är väl det enda du får betalt för)?

Ja, Banditen är borta. Den fick jag inget betalt för.
Häcken däremot blev jag rikligt belönad för.

Boffen skrev:
Verkar vara en najs cykel, men inget för de "fartglada", min motard har ju högra topphastighet.

Hur fort går den då? Jag var uppe i 170 under provkörningen (på särskild inhägnad bana) och där fanns allt mer att ge.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har hört av min handlare att den skulle kosta 79 papp..stämmer det?
verka ju tokdyrt :3freak
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top