Kawa ER6-n - sån jäkla bra hoj!

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
2fast4hjo skrev:
:kocko Tidningen MC-nytt. Priset avser Er6f, den kåpförsedda varianten, men det skriver dem inte ut. Jag tänkte inte heller på det när jag skrev inlägget. :rodnar

I samma nummer står det också ser jag nu efteråt:

"Nu är priset spikat", dvs 59900. Torrvikten är 174 kilo och toppfarten 173 blås"

:3freak Dåligt att den inte presterar mer i toppfart.

http://www.er-6n.com/index.asp?LanguageId=5


Samma tidning som uppgett fel antal växlar, fel mått mm i sin test, se någons tidigare inlägg. Samt 170 i toppfart.
:tummenupp
Det är verkligen en tidning man skulle köpa igen. :rolleyes:
 

-Freddy-

Guest
Ja under provturen visade då mätaren ialf på +200 några gånger, inga problem med vinden.. fast då jämför jag med min totalt vindskyddslösa bandit
:tummenupp

Mycket trevlig hoj!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Björn J skrev:
Finns redan slip-on som passar till den från Leo Vince.

Mvh Björn www.stibix.se

Kan verkligen rekommendera Leo Vince, ger ett grymt ljud :tummenupp

Syss skrev:
Samma tidning som uppgett fel antal växlar, fel mått mm i sin test, se någons tidigare inlägg. Samt 170 i toppfart.
:tummenupp
Det är verkligen en tidning man skulle köpa igen. :rolleyes:

Köpte tidningen för att "ha ngt att läsa" när jag var på en restaurang (har den dåliga vanan att alltid vilja ha ngt att läsa om jag äter ensam). Köpte den en gång, aldrig mer :gnissla

Tack "syss" för att du bekräftar min :tuttar instinkt om att detta är en "skittidning" vilket var mitt första intryck.
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
2fast4hjo skrev:
Köpte tidningen för att "ha ngt att läsa" när jag var på en restaurang (har den dåliga vanan att alltid vilja ha ngt att läsa om jag äter ensam). Köpte den en gång, aldrig mer :gnissla
Köp MCM istället. Sveriges bästa hojtidning. :tummenupp

Tycker jag iaf. Kanske inte "rätt" hojtyp för de flesta på denna sida. Men den har intressanta artiklar om människor som har hojar som största intresse i livet och artiklarna är skrivna av folk som är duktiga på det de gör.
 

-Freddy-

Guest
2fast4hjo skrev:
För samma pris kan man få en sv 650 -05, också billig att försäkra, lättkörd, V-twin etc. 06:eek:rna kommer att få ABS.Toppfart 200 i verklig fart (225 enligt mätare) Torrvikt 165

Vart hittar man en -05a för 59.000kr?
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Tjejen föreslog faktiskt att vi skulle inhandla en sådan till sommaren, då vi båda kommer vara studenter och pris- samt försäkringsnivå låter väldigt attraktiva. Jag var minst sagt skeptiskt inställd, men när man nu får höra DQs utlåtande kan jag defenitivt tänka mig att revidera min uppfattning.

ER-6 nästa år? Troligtvis! :)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
xrperra skrev:
WWW.mc-kompaniet.se

57900:- men finns bara i rött till det priset :tomten

.

Den röda är billigare troligtvis för att den står i butik, andra tas hem efter önskemål. Den röda inte är snygg, ser matt o tråkig ut. Att välja färg (blå, svart, gul) var svårt.

Vad jag kan se nu så ligger priset på 61900 för 05:eek:rna (sv 650) och 56000 för den kåplösa varianten.


Har nu infört tre års (parallellimportsbutiker brukar bara ha två) garanti och så 15% på hela sortimentet vid köp av hoj.

Bike i trollhättan har fem år garanti men då är priset högre.
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2fast4hjo skrev:
...

(Jag har 15% rabatt på hela sortimentet efter tidigare hojköp vilket gäller alla som köper hoj så jag fick med lite extra grejer vid köpet)

Fränt, jag har 10 % rabatt på tyger i Ullared!!!

(Vad nu det har med saken att göra?!)

Den där McB. Förr va han ball, otrevlig, körde R6... Nu är han snäll, gullar och tänker köpa chey-hoj. Snacka om nedgång :mad: Jag tror att du i dig själv definerar ordet toffel :rofl
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
HanneZ skrev:
Den där McB. Förr va han ball, otrevlig, körde R6... Nu är han snäll, gullar och tänker köpa chey-hoj. Snacka om nedgång :mad: Jag tror att du i dig själv definerar ordet toffel :rofl

Jag tror honom kanske när han visar bilder på det. Men jag är skeptisk.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
HanneZ skrev:
Den där McB. Förr va han ball, otrevlig, körde R6... Nu är han snäll, gullar och tänker köpa chey-hoj. Snacka om nedgång :mad: Jag tror att du i dig själv definerar ordet toffel :rofl

Sjukdomen kallas förhållande tror jag.
Den kan drabba vem som helst.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
HanneZ skrev:
Fränt, jag har 10 % rabatt på tyger i Ullared!!!

(Vad nu det har med saken att göra?!)

Kan ju vara en fördel att veta, inte säkert att man får reda på det vid köpet. Har förövrigt ändrat i ursprungsinlägget.

Edit..jag vet inte hur ni andra gör när ni köper hoj men jag passar nog på att få med mig lite saker när jag ändå ska köpa ngt dyrare. Precis som när man köper bil *få fyra vinterdäck på köpet* etc.
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
2fast4hjo skrev:
Edit..jag vet inte hur ni andra gör när ni köper hoj men jag passar nog på att få med mig lite saker när jag ändå ska köpa ngt dyrare. Precis som när man köper bil *få fyra vinterdäck på köpet* etc.

Det är nog det att ingen kan ha missat att du har köpt hoj på den firman. Eller att du gillar att lägga upp bilder. Eller att du har en sambo. Det är nog nu va?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Victor skrev:
Det är nog det att ingen kan ha missat att du har köpt hoj på den firman. ?



Frågar ngn så svarar jag okej. Hm..var nog inte jag som la ut länken till firman ovan..du såg inte heller att jag hänvisade till bike i trollhättan och även många gånger till www.rmconsult.se beroende på vad tråden handlar om. *man ser det man vill se*
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
2fast4hjo skrev:
Frågar ngn så svarar jag okej. Hm..var nog inte jag som la ut länken till firman ovan..du såg inte heller att jag hänvisade till bike i trollhättan *man ser det man vill se*

Okej, jag läste bara det som HanneZ citerade. Av någon märklig anledning.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2fast4hjo skrev:
Kan ju vara en fördel att veta, inte säkert att man får reda på det vid köpet. Har förövrigt ändrat i ursprungsinlägget.

Edit..jag vet inte hur ni andra gör när ni köper hoj men jag passar nog på att få med mig lite saker när jag ändå ska köpa ngt dyrare. Precis som när man köper bil *få fyra vinterdäck på köpet* etc.
Varenda pryl jag köpt där som kostat mer än 100 spänn har jag nog med köpt med 15 % rabatt utan att ha köpt nån hoj där. Gå in och nämn "bästa pris" så brukar det inte va några problem, det är det nog inte i några andra mc-butiker heller.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
HanneZ skrev:
Varenda pryl jag köpt där som kostat mer än 100 spänn har jag nog med köpt med 15 % rabatt utan att ha köpt nån hoj där. Gå in och nämn "bästa pris" så brukar det inte va några problem, det är det nog inte i några andra mc-butiker heller.

Japp, så är det. :tummenupp
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Vad jag har läst i en Engelsk (eller om det var en Amerikansk) tidning stog det att hojen skulle gör ca 200kmt i toppfart. Stog även att det var så bra klipp i den att den reste sig på ettan enbart genom att ge gas och inte skulle det vara några problem att ta upp den på tvåan heller. Kan nog tänka mig att den kommer bli riktigt rolig OM nu bara inte försäkringen kommer ta död på den som med Z750 (som är en utav de roligaste hojer jag har kört). Ingen som har ett pris exempel på hojen??
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top