Kawasaki 750 streetfighter/stunt/lekhoj

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Fothöl!

Hade inget att göra idag, så jag provade på att göra ett hål i bönpallen så man kan ha foten där. :gnissla

DSC00462.jpgDSC00465.jpgDSC00466.jpg

Gjort hålet, sen var det ju det med att jag vill ha det lite seriöst med. Och efter lite tid med sax, en gammal moped dyna och en symaskin så lyckades jag bli nöjd som satan! (Och nej, mamma sydde inte, jag gjorde allt helt själv)

DSC00467.jpgDSC00468.jpg


Grymt nöjd! :banana:yoparty
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Svetsade ihop ljuddämparen idag. Och kan erkänna att man inte är den bäste på att svetsa. :näsblod

Men det duger, känns som den kommer bli utsatt för lite slitage och smällar senare ändå. DSC00473.jpgDSC00474.jpg


Känns även som att det kommer låta ganska så mycket. Är som ett smalare rör som går igenom hela :tummenupp

DSC00476.jpg

Ska även få låna en pinnsvets i helgen, för bygge av bur (i alla fall några försök)
 

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Grym fart du har ! Kanske du hinner dra en repa innan de blir is & snö :tummenupp
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Grym fart du har ! Kanske du hinner dra en repa innan de blir is & snö :tummenupp

Ja, själv tycker jag att det kunde ha gått mycket snabbare. Just det där med ekonomin som tar stopp och slöar ner allt.:huvet Är egentligen bara olja och filter som saknas sen är den körduglig. Är förhoppningsvis klar med buren i helgen, och då är det bara handbroms, drevning, olja och filter som fattas. :banana

Skulle även få en tank för 300 av en kompis, så passar den så ska jag prova mig på lite dentning. Tyckte det såg ut som att det var bättre form på den för en dent än original :rolleyes:

Ni får en bild på den med :tummenupp
IMG_7830.jpg
 
Last edited:

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Tycker endå att du har fart på de hela :tummenupp
Du skulle ha bakbromsen på styret såg jag att du skrev , har du hittat någon sådan
lång bromsslang ?
Jag hade den ideén att börja stunta för ca ett år sedan och då investera jag
i just en sådan gott lång broms slang från goodbridge , det var tyvärr inte billigt ...
Hoppas du hittar det billigare (kanske ebay?), Köpte min här --

http://www.motospeed.se

80374 GOODRIDGE (UK) LTD Build-A-Line Slang med Mutter 185cm CC = 195cm
Antal: 1 á pris 395.- (Tot: 395.-)
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Sadeln såg bra ut, men har du testat att foten får plats? Är sååå kul att fastna med foten i hojen när man går ner snett eller bromsar ihjäl den :näsblod:D

Bromsslang kan du ta från nån eu-moppe(scooter/bögpulka/vad fan dom nu kallas här:D) Brukar gå att hitta billiga på blocket eller nåt moppeforum, jag och en polare har moppeslangar till handbromsen så.. :rolleyes:
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
okmaaan: Ja, jag ska ha bromsen på styret. Och jag har redan handtag och slang (2m) som jag fick av en kompis förut :rolleyes:

Larse: Precis vad jag ska använde med ;) Bromsslang från en Yamaha Aerox :tummenupp

Ang. sadeln, jag får nästan plats med 2 fötter i hålet :arsele
 
Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Vad ska du köra med för pump och ok?
Jävlar, hålet såg inte såå stort ut på bilden xD
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Vad ska du köra med för pump och ok?
Jävlar, hålet såg inte såå stort ut på bilden xD

Pump har jag en från en moped, vet inte om den räcker, men kan ju göra ett försök.:tummenupp

Nä, men dynan är ganska stor med :p

Edit: OK vet jag inte än, tänkte om man skulle få tag på ett bra begagnat :tungan
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Pump har jag en från en moped, vet inte om den räcker, men kan ju göra ett försök.:tummenupp

Nä, men dynan är ganska stor med :p

Edit: OK vet jag inte än, tänkte om man skulle få tag på ett bra begagnat :tungan
Beroende på oket så funkar de :tummenupp Bra att köra gamla hojar, då får stora och sköna sadlar:D

En polare har ett par fyrkolvsok från en vtf firestorm han tänkte sälja, kan höra om han fortfarande har kvar dom om de kan vara nåt
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Beroende på oket så funkar de :tummenupp Bra att köra gamla hojar, då får stora och sköna sadlar:D

En polare har ett par fyrkolvsok från en vtf firestorm han tänkte sälja, kan höra om han fortfarande har kvar dom om de kan vara nåt

Nja, tänkte mig ett 2 kolvs ok eller liknande, har eventuellt ett på ingång, men tack ändå :tummenupp
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Har svetsat lite bur idag.

Så som jag tänkte göra vart skit bra i början, men jag provade bara med avgasröret monterat. Så när jag i princip hade svetsat klart den främre bågen så kom jag på att jag måste ju prova om det går att göra så när oljetråget sitter på plats...

DSC00482.jpgDSC00483.jpgDSC00484.jpgDSC00485.jpg

Och det gick ju så klart inte.. Så då var det bara att göra om...:huvet

Tror det blir så. Ska sätta en "bygel" som går under hojen så nära avgasröret det går med..
DSC00486.jpgDSC00487.jpgDSC00489.jpg

Jag tar gärna emot tips om hur jag kan göra med! Men måste vara något med den "bur" bit jag har nu. Fick nästan slut på material :gråta

Ska även finslipas lite i hörnen så man inte skär av sig ett ben eller två :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00488.jpg
    DSC00488.jpg
    235.1 KB · Visningar: 84
Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Ser helt ok, behöver du inspiration finns det grymt mycket bilder på hojar med bur på stuntride, så kan du se hur du kan förstärka den om det behövs å.

Har du testat att lägga ner hojen än? Buren såg nämligen ut att vara ganska slimmad :näsblod
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Ser helt ok, behöver du inspiration finns det grymt mycket bilder på hojar med bur på stuntride, så kan du se hur du kan förstärka den om det behövs å.

Har du testat att lägga ner hojen än? Buren såg nämligen ut att vara ganska slimmad :näsblod

Tyckte själv att den hamnade väldigt nära :s Men huvudsaken är att den skyddar när den ligger ner ;)
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Helhet!

Slänger upp någon bild på hur den ser ut just nu!

DSC00490.jpgDSC00491.jpg

Sen har jag bestämt mig för att göra en helt ny bur.. Ska köpa rund rör. Är ju bara det att det är lite klurigt med vart jag ska fästa den i bakre fästet.. Sätter jag den där jag tänkt från början så hamnar den lite smått i vägen för benen :(

Tänkte fästa den i sving bulten, men jag har någon triangel på den som jag inte vet vad den har för funktion :va

DSC00492.jpg

Funderar på om man kanske skulle kunna borra ett hål på 12-15mm i ramen en liten bit ovanför
sving bulten? :gnissla
 

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skogen
Hoj
sextresexor
burinfärstning.jpg
Röda är en platta av 3-5mm stål och det blåa är burröret som går till motorfästet.

Sådär fäster du buren för att spara på smalben och göra lite plats för tassarna.
Om du kollar lite på burar på googles bildsök så ser du att många tillverkare gör likadant.

Jag kommer även fästa buren på samma sätt på min hoj.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top