Mjo jag har varit inne på detta, men vill ändå gärna byta för utseendets skull. Orginal är så förbannat klumpig, och även fästet är lite dåligt.
Hej! Ang fråga 6. Kolla tomgångsskruven på den. Om den står lite för högt så hänger gasen sig och går långsamt tillbaka.Prova att sänka den något och skruva ut bränsleskruvarna ett halvt varv om tomgången blir för låg . Har själv haft strul med det så min 550 gpz från 1982. Lycka till!Lite frågestund om det går för sig...
1. Duger mc-olja från biltema?
2. Hur hittar jag passande filter?
3. Måste byta hastighetsmätaren. Glaset är trasigt och nästan helt borta. Prisvärd mätare med samma indikationer som original, vart finner man det? Xl-moto?
4. Känns som cykeln är nerdrevad. Eller hur mycket bör den varva i 90km/h?
5. Vad jag förstår så fungerar "on" på bensinkranen när motorn är igång. Är det bara att montera loss tanken med andra ord utan att allt bränsle rinner ut?
6. Tomgången hänger sig lite när man varvar till. Enligt mig ett tecken på att den drar luft. Verkar som luftburken är tätar med lite klet så kanske tar sig in där eller insugsgummit? Ska kolla närmre på detta. Frågan är vart man får tag på packningar (eller kanske är o-ringar?)
7. Verkade inte vara med gpz 550 i manualen jag fick tips om högre upp i tråden. Samma specs som kz? Eller vart finner man annars manual? Behöver inte vara gratis bara det är rätt.
Jag är övertygad om att om du skruvar ut tomgångsskruven så långt att den dör på tomgång så går den nog fint vid varvning. Om det funkar så skruva ut bränsleskruvarna tills du har fått tillbaka tomgången. Lycka till?Här är när motorn är kall.- YouTube
Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.youtube.com
Här är när den är varm- YouTube
Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.youtube.com
Tog ur liftfiltret och då ville den inte riktigt ha samma respons på gasen...
Tack för tips!Jag är övertygad om att om du skruvar ut tomgångsskruven så långt att den dör på tomgång så går den nog fint vid varvning. Om det funkar så skruva ut bränsleskruvarna tills du har fått tillbaka tomgången. Lycka till?
Finns det inte här...?Tjena! Gummina har kommit som passade perfa. Rivit ned förgasarna och ska beställa rep-satser till dessa.
Däremot verkade trottelmembranen ha en del torrsprickor och verkar inte vara helt täta. Verkar inte så lätt att få tag på dessa då de inte tillverkas original längre... Vad gör jag?
För 2000 spänn styck? :OFinns det inte här...?
Kawasaki KZ550H1 GPZ 1982 USA CANADA CARBURETOR PARTS - buy original CARBURETOR PARTS spares online
✓access the CARBURETOR PARTS schematic✓find Kawasaki CARBURETOR PARTS spares easily✓OEM parts online availablewww.cmsnl.com
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |