Grisnallen
Medlem
Det är bild 2, alltså 1982 jag har. 81:an ser lite fränare ut.Vilken är det du har? Trodde du hade 81an i Björn Fs bildkavalkad och trodde den som står som -82 i själva verket kom -83. Trevlig maskin men ocool i mitt tycke. Det är den gamla som har rätt stuk, tycker jag.
Jag brukar förorda okq8 sbk racingoljan. Den gamla har utgått, (har köpt på mig för några år), men förmodar att ersättaren är fullgod. Billig i 20-litersdunk på t ex swedol.
Min Z500 varvade ganska precis 5000 i 100, 6000 i 120 osv till den ganska blygsamma toppnoteringen på närmre 190 knyck mätarfart. Felbestyckad med marving 4-1 som släpades på kollektorn i alla högerböjar. Fanns de som gick betydligt bättre.
Tusen tack för all hjälp så här långt! Ska som sagt se över tjuvlufts-problemet under helgen. Antar att jag får demontera tanken så man kommer åt. Såg lite sprucket ut vid själva luftburken, men tjuvluft där borde väl inte ha någon vidare inverkan?
Finns det någon blandningsskruv som man bör skruva lite på också? Tänker om någon har skruvat så att den går lite magrare?
Sen ytterligare en fråga. Är det något som jag behöver se över lite extra på en sådan här gammal hoj?
Last edited: