uncletom
Gudomlig sporthojare
Tackar Elmhult. Jag kollade på mitt Honda-bakdäck som stod gömt i ett år nu, det är samma 120/100-18, och det är också strax under 10,5 cm brett. Fasen jag skulle kollat det innan jag beställde. Men det gör inget, jag gillar det där finare rutiga mönstret, liksom 50-tals grovdäcksmönster som Elvis körde på sin svartvita scrambler. Inga problem. 10,5 eller 14,5, det får bli ett ännu fetare däck nästa gång så jag får väl se till att slita på detta fort som f_n nu! ?
I alla fall, .. däckmaskinen är ihopbyggd. Den gjorde motstånd vill jag säga, man får bli lite aggressiv mot den, lite tough love om man säger, och böja och slå lite här och där. Inget jag hade några större problem med ... ? - Så här blev det!
Och så här ser det ut när det ligger bakhjulet från min 1981 Honda XL500s på med elvis-däck.
Och så här ska man tydligan passa in den där "rim breakern" innan man ploppar av däcket av fälgen. Jag har justerat maskinen EXAKT efter 18 tums fälgar.
Fick med dessa axel-adaptrar, för olika axeltjocklekar på hjul.
Och här är jag ... innan jag föddes. Kolla däcken ?
I alla fall, .. däckmaskinen är ihopbyggd. Den gjorde motstånd vill jag säga, man får bli lite aggressiv mot den, lite tough love om man säger, och böja och slå lite här och där. Inget jag hade några större problem med ... ? - Så här blev det!
Och så här ser det ut när det ligger bakhjulet från min 1981 Honda XL500s på med elvis-däck.
Och så här ska man tydligan passa in den där "rim breakern" innan man ploppar av däcket av fälgen. Jag har justerat maskinen EXAKT efter 18 tums fälgar.
Fick med dessa axel-adaptrar, för olika axeltjocklekar på hjul.
Och här är jag ... innan jag föddes. Kolla däcken ?
Last edited: