Lika bra så är de första reporna avklarade. Tur du såg bommen iallafall. Älskar när de sätter ut sådana helt utan varningstecken. Bästa exemplet var när någon hängt en rostig länk 45 cm upp. Enda anledningen jag såg den var för att jag fick en känsla att något är nog inte helt rätt här och saktade in. Den var brungrå och smälte in perfekt i bakgrunden. Man ser den knappt ens om man vet att den är där.FÖRBANNAT!! En ny bom har kommit upp på min startsträcka. Stora stenar, djupa diken grävda. Ser inte att det går att passera. Känns lite kymigt att lägga ner en ny hoj och släpa den under bommen.........
FÖRBANNAT!! En ny bom har kommit upp på min startsträcka. Stora stenar, djupa diken grävda. Ser inte att det går att passera. Känns lite kymigt att lägga ner en ny hoj och släpa den under bommen.........
Jo, tack för din förklaring. Bommen satt i ena änden på vägen. Inga bommar har passerats. Jag äger själv vägar jag bekostat själv. Motorcyklar gör i princip ingen skada på vägar så länge de inte kör på våren vid tjällossning. Det gäller även hästar som också orsakar sjuka skador på vägarna vid den tidpunkten. Bommar har jag inga eftersom de är ett jävla besvär. Jag bor på ett sånt ställe att jag inte behöver bommar. Jag har inga polska byggajobbare eller lata villaägare som dumpar sin skit på mina vägar.Nu låter jag kanske som en grinig gubbe men respektera bommar även om man kan runda eller komma under, att passera och köra på stängda vägar skapar irritation. Många privata markägare har byggt vägarna själv utan bidrag och då äger man vägen och kan stänga den hur som helst och tycker kanske inte det är lika kul om vägen blir sönderkörd. Ett högljudt avgassystem på det så är irritation på max hos många.
Sen håller jag med att det är vansinnigt att sätta upp bommar som inte syns, det är rent livsfarligt.
You don't buy a KLX230 if you want power. You have other reasons. It's as simple as that.Its 233cc power plant is just "too small" for us power-hungry Americans. By my seat of the pants dynometer, the KLX makes just north of 20hp from its single overhead twin valve heart. Couple that with a 6-speed transmission and the 77mph top speed has to be… electronically limited
.. fasen, kommer inte ihåg nu. Det borde varit på youtube och möjligtvis på en KLX230R eftersom originaldämparen verkar vara ihopnitad på min KLX230.Var såg du det? Länk?
Precis.You don't buy a KLX230 if you want power. You have other reasons. It's as simple as that.
Usually there are more then one bike in the family. The KLX serve one purpose.
Its 233cc power plant is just "too small" for us power-hungry Americans. By my seat of the pants dynometer, the KLX makes just north of 20hp from its single overhead twin valve heart. Couple that with a 6-speed transmission and the 77mph top speed has to be… electronically limited
Grymt utrustad KLX230 du har, KjellPer. Vilka exakt är dom där barkbustersarna? Jag borde nog köpa likadana.Testade lite moto-camping för första gången.
Hahaa.. Det är där du behöver tänka "enduro". Jag antar att det inte är din första utmaning som offroadare? När shocken lägger sig så kommer du säkert på en lösning / hittar ett .. 'spår'FÖRBANNAT!! En ny bom har kommit upp på min startsträcka. Stora stenar, djupa diken grävda. Ser inte att det går att passera.
Acerbis X-factory. 600 spänn inkl frakt och en 100 kr rabattkod på 24mx. Billigare än EbayGrymt utrustad KLX230 du har, KjellPer. Vilka exakt är dom där barkbustersarna? Jag borde nog köpa likadana.
Den är elektroniskt begränsad till 76 mph eller 122 km/h. Men begränsningen är i stort sett onödig. Förklaringen till att hojen har svårt efter 100 km/h är 19 hkr.Precis.
Tänker... Får kanske skriva lite engelska nu,
Well, yes. Besides that 'power' is relative, I am wondering the same thing as I think you're pointing at - that the KLX230 really is electronically limited. What I'd like to know in this case is wether the KLX230R, having the same engine (and gearbox?) as the KLX230, uses the same digital 'map' for its EFI.
In fact, I think it's limited to 68 mph because when I test my KLX230 on the highway I usually get up to about a 100 kmh very easy, then it struggles from the 100 to about 105 or 110 kmh. My reached top speed has been 122 kmh, that was on slight downhill, and with the wind in my back
*If* it is electronically limited I'd like to know if there's a black box to buy for it, as for my Royal Enfield where you can piggyback the FuelX Lite to sort of trick the controller and eliminate any factory limitations.
Katten sitter i dämparen. Motorlampan borde inte tändas om du inte plockar bort O2-sensorn... fasen, kommer inte ihåg nu. Det borde varit på youtube och möjligtvis på en KLX230R eftersom originaldämparen verkar vara ihopnitad på min KLX230.
Ser på skisserna här att KLX230 ljuddämparen (min KLX230 svenska reservdelslista) är aningens längre än KLX230R, samt att den inte ska gå att skruva upp.
View attachment 475414
På KLX230R är den kortare och ihopskruvad så att du kan komma åt delarna inuti. (Amerikanska KLX230R muffler)
View attachment 475415
Men kanske kan man ändå 'avnita' det där locket/kåpan till KLX230 och plocka ur lite grejer för att slippa köpa en helt ny ljuddämpare?
Undrar om o2-sensorn märker nån skillnad och motorlampan tänds då. Var sitter katalysatorn på en KLX230? Kanske inne i den långa ljuddämparen?
Jag tagit bort det svarta bakstycket. 4 skruvar. Det lock som sedan finns bakom där är helsvetsat runt om!! Stopp m.a.o... fasen, kommer inte ihåg nu. Det borde varit på youtube och möjligtvis på en KLX230R eftersom originaldämparen verkar vara ihopnitad på min KLX230.
Ser på skisserna här att KLX230 ljuddämparen (min KLX230 svenska reservdelslista) är aningens längre än KLX230R, samt att den inte ska gå att skruva upp.
View attachment 475414
På KLX230R är den kortare och ihopskruvad så att du kan komma åt delarna inuti. (Amerikanska KLX230R muffler)
View attachment 475415
Men kanske kan man ändå 'avnita' det där locket/kåpan till KLX230 och plocka ur lite grejer för att slippa köpa en helt ny ljuddämpare?
Undrar om o2-sensorn märker nån skillnad och motorlampan tänds då. Var sitter katalysatorn på en KLX230? Kanske inne i den långa ljuddämparen?
Jodå, jag har tittat på omgivningarna. Det finns ett avverkningsområde som i sin tur skulle ge axess till en väg som i sin tur ger axess till den nämnda vägen, kanske skulle kunna gå att åka på traktorspåren. Ska testa!Hahaa.. Det är där du behöver tänka "enduro". Jag antar att det inte är din första utmaning som offroadare? När shocken lägger sig så kommer du säkert på en lösning / hittar ett .. 'spår'
Det är väl det som är problemet. Den får jobba som fan för att få med sig 100kg bonde och en överlastad toppbox. Ändå mycket billigare än min skåpbil som drar i sig strax över 0,6 diesel.0,4… det är faktiskt ganska törstigt för prestandan och vikten.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |