kjellper
pousseur
Jag räknar med att det finns viss marginal i pakethållarens angivna 3 kg-gräns.Kör ju ut 25 kilossäckar med majs till åtlar. Blir lite vingligt men det går. ?
Jag räknar med att det finns viss marginal i pakethållarens angivna 3 kg-gräns.Kör ju ut 25 kilossäckar med majs till åtlar. Blir lite vingligt men det går. ?
Alltid lite att spela på...Jag räknar med att det finns viss marginal i pakethållarens angivna 3 kg-gräns.
Just det, så står det i anvisningarna. För bibehållen trafiksäkerhet och manövrering. Men jag slår vad om att hojen tål mycket mer.marginal i pakethållarens angivna 3 kg-gräns
Oj wow! Vilken firma? Jag vill också ha en sådan slip-on.fått tag på en Filippinsk firma som custom-gör rostfritt avgassystem
Kommer inte ihåg vilken jag valde, men man vill väl ha bra grepp, varför inte liksom?Wunderbart! Seat Concepts säte för KLX230
Så vilket köper man? Gripper-top, eller Semi-grip? Vill man ha skinkorna fastklistrade i sätet, eller är det skönare (på sommaren) med det andra? Är skillnaden kanske nåt slags grovt plast/gummimaterial mot typ .. tyg? För att då vill jag ha tyg tror jag.
Gripper top
View attachment 474682
Och Semi-grip
View attachment 474683
Googla NCX Racing muffler shop. Helsystem i rostfritt tar de 5500 pesos = ca 1100 kr + moms, tull och frakt så klart. Landar säkert under 2000 kr. Känns värt för 4 kg mindre och mindre pruttigt ljud. Kan säkert leverera bara slip on men det var så pass lite pengar…Just det, så står det i anvisningarna. För bibehållen trafiksäkerhet och manövrering. Men jag slår vad om att hojen tål mycket mer.
Oj wow! Vilken firma? Jag vill också ha en sådan slip-on.
Och har seat-concepts börjat tillverka KLX230-säten? Det måste jag kolla, kanske köper jag ett med.
Servade min härom dagen och då stod det 16053 km på räknaren. Använde A9 syntetisk racing-olja (15W-50) och high-flow HF112 oljefilter.
View attachment 474681
Varför tog man, tar man inte in den snygga grön vita modellen till Sverige istället för de tråkiga svarta.Googla NCX Racing muffler shop. Helsystem i rostfritt tar de 5500 pesos = ca 1100 kr + moms, tull och frakt så klart. Landar säkert under 2000 kr. Känns värt för 4 kg mindre och mindre pruttigt ljud. Kan säkert leverera bara slip on men det var så pass lite pengar…
View attachment 474739
Helt riktigt, tror vi bara fick samma färg som asien. Där verkar de inte vara lika fixerade vid kawa = grön.Varför tog man, tar man inte in den snygga grön vita modellen till Sverige istället för de tråkiga svarta.
Så där ska ju en Kawa se ut, man ser ju hur mycket vassare den är mot en svart ?
Grattis till en trevlig och anspråkslös motorcykel!Har således sålt min (tunga) Yam XT600e och har övergått en KLX 230. En s.k. "tjej och pensionärshoj" Passar mig precis.
Saknar varvräknare. Någon som har skaffat det?
Läste ett påstående om att hastighetsmätare och bränslemätare är opålitliga. Hur är det med det?
De är bly tyngder så den sjunker fortare i sjön...?Vet någon vad som finns inne i ljuddämparen. Det ser ut att vara tung.
Å jag trodde det var kopparkapslarDe är bly tyngder så den sjunker fortare i sjön...?
Sorry, kunde inte låta bli..
Rörböjar, bafflar, ull. SkittungtVet någon vad som finns inne i ljuddämparen. Det ser ut att vara tung.
Var såg du det? Länk?Apropå hästar, jag såg ett klipp på YT härom dagen där en snubbe hade plockat bort en grej i ljuddämparen på sin KLX230, och fick ett annat ljud. Jag antar att han fick några hästar till, kan det vara så? Det handlar om den här grejen:
View attachment 457111
Och får man göra så här i sverige? Det ändrar väl också utsläppen? Sen går hojen inte alls lika tyst och obemärkt som min gör nu.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|