Ok, tackar. Bra, då gör jag så imorgon.Bara köra förbi handlaren så han kan ta en titt.
Kört KTM i 20 år å äger/ägt minst 15 st å aldrig fått ett sånt brev...Jag har också fått samma brev. Likaså har många andra runt vår planet. KTM - ägare borde väl vara van vid dylika brev. Bara köra förbi handlaren så han kan ta en titt. Inga konstigheter.
Jag menar det. KTM vet att deras kundkrets kan åtminstonne något om sina maskiner.Kört KTM i 20 år å äger/ägt minst 15 st å aldrig fått ett sånt brev..
Vet du vilket mått som felar? Har du mätt?>> #520 där, tackar Pimpelgas. Står visst också på hemsidan.
"The issue? An incorrectly sized front brake disc may have been installed."
Storleken alltså. Bra. Då vet jag att jag inte har fel skiva.
>> #520 där, tackar Pimpelgas. Står visst också på hemsidan.
"The issue? An incorrectly sized front brake disc may have been installed."
Storleken alltså. Bra. Då vet jag att jag inte har fel skiva.
Nej, det har jag ju inte. Men jag ser min skiva varje gång jag trär in larmlåset, och så har jag tittat på den skiss över reservdelar i katalogen. Så visst kan skivan skilja sig väldigt lite, men jag har inte märkt några konstigheter när jag har bromsat, och jag bromsat rejält flera gånger.Vet du vilket mått som felar? Har du mätt?
Såvida du inte har universums bästa ögonmått så borde du åka och göra den där kontrollen.Nej, det har jag ju inte. Men jag ser min skiva varje gång jag trär in larmlåset, och så har jag tittat på den skiss över reservdelar i katalogen. Så visst kan skivan skilja sig väldigt lite, men jag har inte märkt några konstigheter när jag har bromsat, och jag bromsat rejält flera gånger.
.. kan ju kolla lite här.
View attachment 473640
Tycker faktiskt slitaget på din skiva ser konstigt ut. Verkar bara yttersta halvan som klossarna tagit på?Nej, det har jag ju inte. Men jag ser min skiva varje gång jag trär in larmlåset, och så har jag tittat på den skiss över reservdelar i katalogen. Så visst kan skivan skilja sig väldigt lite, men jag har inte märkt några konstigheter när jag har bromsat, och jag bromsat rejält flera gånger.
.. kan ju kolla lite här.
View attachment 473640
Ok, jag sticker dit imorgon så får dom kolla. Men kan dom det då? Jag menar killarna där är ju Harley-knuttar och MotoGuzzi-snubbar. Jag tänker inte lämna hojen där hur som helst, jag tar en kaffe och sen ska det vara klart, annars byter jag skivan själv.Såvida du inte har universums bästa ögonmått så borde du åka och göra den där kontrollen.
Wow.. det har jag inte märkt. Nu ser jag att den verkar ta enbart i yttre kanten. Är det alltså inte normalt? Tänk om skivan är mindre?Tycker faktiskt slitaget på din skiva ser konstigt ut. Verkar bara yttersta halvan som klossarna tagit på?
Klossarna får ju inte sticka ut utanför skivan, då blir det en klack på klossarna när dom slits och när klossarna tar i varandra funkar inte bromsen längre.Ok, jag sticker dit imorgon så får dom kolla. Men kan dom det då? Jag menar killarna där är ju Harley-knuttar och MotoGuzzi-snubbar. Jag tänker inte lämna hojen där hur som helst, jag tar en kaffe och sen ska det vara klart, annars byter jag skivan själv.
Wow.. det har jag inte märkt. Nu ser jag att den verkar ta enbart i yttre kanten. Är det alltså inte normalt? Tänk om skivan är mindre?
Ska köra bort och visa den iallafall. Kanske köpa nåt mer skoj i butiken samtidigt. ?Tackar Elmhult.
Jag tror grejer är som dom ska vara, och var tänkta från början.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|