Spam eller inte? Fick detta 'brev' från Kawasakis filial i Sverige, måste vara stället som ligger här i Sätra industriområde som jag råkade gå till några gånger och störa när inte mina accessoarer till hojen hade kommit inom rimlig tid förra året. Blev då rekommenderad att vända mig till Probike där jag köpte hojen, ett stenkast därifrån. (Dagen efter kom mina varor)
Nu menar dom att "ett fåtal maskiner .." fått fel bromsskiva installerad, och att jag behöver åka in med hojen till återförsäljaren (dvs Probike i Sätra) för inspektion. Det tar en kvart och jag får ny bromsskiva med belägg. Det är dessutom "mycket viktigt", så jag behöver "kontakta dom och boka tid så snart möjligt ..".
Så här står det ;
View attachment 473626
Ok, jag kanske är en relativt nykläckt motorcyklist, men nog kan jag kolla min framskiva och se att det är precis den som ritningen visar (41080-0709). Varför skriver dom inte bara vad för "fel" dom menar? Fel mått? I databladet står ju måtten på skivan, samt har jag reservdelsskisserna med nummer, priser ... etc.
Under dom nästan två år jag haft min KLX har jag kört den på alla möjliga sätt, både på krossbana och enduro där jag väl mest använt gasen, på asfalt långt och intensivt på dom farliga 70-vägarna i sörmland, och tvärnitat för alla möjliga djur. Samt tvärnitat bara för att leka och testa ibland. Inga fel på min skiva.
KAN det vara så att dom bara vill ha min hoj för att läsa av grejer i datorn? Jag vet nämligen att moderna hojar är diskret datoriserade, och att den digitala displayen kan visa både ena och det andra som verktsan anger i eventuell programmering. Vad tror ni? Kan det finnas baktankar med sånt här? Är Kawasaki så bakom flötet att dom gör en sån miss?
Och har det hänt tidigare? Nån som har erfarenhet av dessa återkallelser som kan bekräfta att dom är befogade?