Kawasaki KLX 230

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
”Skottlossningstillstånd inom detaljplanerat område” kan man ansöka om. Jag har sånt inne på mitt jobb, en industri. Kan tänka mig att det är svårare att få det i en villamatta.
Lättast är nog att såga ner sitt äppelträd om man inte orkar plocka upp fallfrukten.
Men de borde införa strängare regler för åtlar. Ibland när man är ute o kör skogsvägar kommer man förbi åtlar där det ligger berg av lokala bageriets/coop-butikens gamla vetelängder/donuts/limpor/kanelbullar etc tillsammans med kilovis av majs. Tro fan vi ha feta glada suggor som bara sprutar ut kultingar. Och med vänliga fårfarmare som matar vargen så har de ju i princip inga fiender.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Medryttaren som förut körde en 390adv var hela tiden tvungen att hålla varvet högre och justera hastigheten helt och hållet med kopplingen. Två helt olika sätt att böka sig fram i skogen men med samma slutresultat :)
Hur hanteras KLX230?
Det är hur som helst viktigt att kunna hantera gas-koppling förhållandet var som helst, i synnerhet ute i terrängen. En KLX230 har inte mycket "vrid" att tala om, jämfört med dom tyngre hojar som nämns är den som en moped faktiskt.

Nu kör jag ju inte *riktig enduro* med min KLX230 så jag förstår att mina söndags-rull kanske inte imponerar så värst gällande svårighetsgrad. Men jag ska vara snäll mot min KLX, den är snäll mot mig. Jag har ju försökt köra cross och enduro med den några gånger tidigt under mitt medlemskap i AMF Södertälje, men ganska snart insåg jag att jag hellre köper en hoj avsedd för det än att köra sönder min snälla älskling. Dock blir det partier som skulle kunna liknas vid enklare teknisk enduro emellanåt på mina utflykter, och den har en hasplåt av tjockt aluminium från Japan så helt ovetande om livet i terrängen är den inte ;) Men jag gillar inte utmana min KLX på det viset utan till enduro har jag min KTM 350, som jag nyligen öppnat motorn på för att installera en 'kopplingsvikt'. Se den tråden strax.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
IMG_20221104_152713860_HDR.jpg

I ladan just nu. KLXen fick åka en sväng i eftermiddag för att kolla återväxt på ett hygge, kolla åtelkamera och vägen efter hyvling. Den är perfekt för sånt.

Den rosa tar jag bara fina dagar.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Jo, men den är ju också mycket mer än det. Skönaste all-round hojen som funkar till det mesta.

KLXen fick åka en sväng i eftermiddag för att kolla återväxt på ett hygge, kolla åtelkamera och vägen efter hyvling.
? .. det där är precis vad jag gör, fast då inte på min mark. Jag har ofta stött på dessa åtlar. På kvällen/natten har jag sett att åtlarna är belysta med nån slags grön lampa. Så du har även kamera på dina åtlar? Du kan alltså filma vildsvinen?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Jo, men den är ju också mycket mer än det. Skönaste all-round hojen som funkar till det mesta.

? .. det där är precis vad jag gör, fast då inte på min mark. Jag har ofta stött på dessa åtlar. På kvällen/natten har jag sett att åtlarna är belysta med nån slags grön lampa. Så du har även kamera på dina åtlar? Du kan alltså filma vildsvinen?
Japp. Fast nu har inte spridaren varit på på ett tag. Vi fångade två för någon vecka sedan och sen har det varit lugnt. IMG_20221105_075343.jpg

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Där är KLXen i sin rätta miljö. Idag ska jag också ut i landsbyggden med min KLX, tror jag ska titta på ett ställe som har dessa långhåriga kossor "highland cattle". Jag tror dom vill se och höra KLX rekreativa motorljud, dom behöver höra det. Dom mår bättre av det ;)

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Det är fortfarande originaldäck på. Testade att dubba dem förra året men det gick på skit. Vågade inte köpa så långa dubb för att inte riskera punka så de böjde sig.

Köpte beggade crossdubbdäck till i år men har haft så mycket annat göra på helgerna så jag skippade att kränga på dem för de få dagarna med riktigt vinterväglag vi har i mellansverige.

Ljuddämparen är customgjord av en filipinsk trimverkstad. De tillverkade ett rostfritt helsystem för under tusenlappen. Synd bara att frakten gick på 2 tusenlappar och tullen på en till ?

NCX racing muffler shop hette de. Låter satan och skjuter gnistor så jag måste sätta nån trimbox eller iaf en O2 eliminator som fetar på blandningen lite, går för snålt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år