Banditmannen
SX-missbrukare
Ser ödsligt ut.
Väldigt stängt på söndagar...
Ser ödsligt ut.
Började med att sätta på tall tidy idag.. ganska mkt skruvande på denna Kawa för att komma åt allt!
Började med att sätta på tall tidy idag.. ganska mkt skruvande på denna Kawa för att komma åt allt!
Najs bil!
Tjena!
Går i tankarna att köpa en SX-modell och därigenom byta upp mig till en bekvämare sittställning.
Har spontant två frågor till er som kört in modellen.
Ni som har kört lite längre sträckor, hur upplever ni sitsen och positionen?
Är den likvärdig med Z1000? Bekväm längre sträckor?
Hur ser ni på miltal och "många mil"?
Min tanke är att jag nog klämmer lite fler mil på en sådan än en ren sporthoj.
För ett begagnatköp, när anser ni att man bör börja fundera på om den gått "långt"?
Alltså äldre modellerna, 10-11-12.
Tack på förhand!
/Victor
Ni som har kört lite längre sträckor, hur upplever ni sitsen och positionen?
Är den likvärdig med Z1000? Bekväm längre sträckor?
Det första modellåret är väl ändå 2011?
Men, jag har aldrig haft träsmak i röven av den, trots att ha kört 100 mil om dagen. Jag är å andra sidan inte som normalt folk, och får inte träsmak på min racehoj med liggunderlagssadel.
Min hoj hade gått 5000 mil när jag bytte in den, och gick lika bra som helt ny, så den går iaf så långt utan problem.
Första modellen hade lite sladdrig bakdämpare, så hittar du någon som fått den bytt är det ett stort plus.
Likvärdig med Z1000 vet jag inte, har inte kört någon. Men positionen är helt ok, sitsen upplever en del som väl hård, jag hade aldrig några problem med det på min 12:a dock. Men om man känner att den är för hård så finns det eftermarknadssadlar som nog råder bot på det.
Några 100 mil på en dag som Ulvhamne har jag aldrig klämt men över 50 är i alla fall inga problem.
Har tittat på lite olika alternativ men det skiljer mycket i miltal, allt från 200 per säsong till 1000+ per säsong.
Det känns lite ostadigt att hugga en hoj som gått så långt per år men det kanske är en helt obefogad fundering.
Tack för svaren!
Det stämmer nog att 2011 var första årsmodellen.
Gällande sittställningen verkar det då ändå helt okej, problemen jag haft med sporthoj tidigare är min nacke börjar strejka ordentligt efter någon timme och längre resor, och då med ganska långdragna problem som aldrig försvinner.
Behöver en mer upprätt sittställning på nästa båge.
Har tittat på lite olika alternativ men det skiljer mycket i miltal, allt från 200 per säsong till 1000+ per säsong.
Det känns lite ostadigt att hugga en hoj som gått så långt per år men det kanske är en helt obefogad fundering.
Tack för svaren!
Det stämmer nog att 2011 var första årsmodellen.
Gällande sittställningen verkar det då ändå helt okej, problemen jag haft med sporthoj tidigare är min nacke börjar strejka ordentligt efter någon timme och längre resor, och då med ganska långdragna problem som aldrig försvinner.
Behöver en mer upprätt sittställning på nästa båge.
Har tittat på lite olika alternativ men det skiljer mycket i miltal, allt från 200 per säsong till 1000+ per säsong.
Det känns lite ostadigt att hugga en hoj som gått så långt per år men det kanske är en helt obefogad fundering.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |