Kawasaki Z750/Z1000-tråden

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Härligt Sundelin, Hojen ser ju riktigt fin ut nu. Det blev jävligt snyggt med Lackningen. Nu är jag klar med min också, så det kommer upp lite bilder på den me
 

Judas

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Vendelsömalm
Hoj
KTM 990 SMR 2010
Jajjamen, that's me. inte hunnit köra så möe i år än men mer skall det bli.
Förresten! har du bantat baken och byggt in skylten??

Då får vi ta ett par ärevarv runt torget nån gång i sommar då!:D

Baken e bantad, håller för närvarande på att göra om det hela (bonnigt gjort av förra ägaren). Har gjort skylt/blinkershållare i plåt som jag lackat svart. Har även lämnat plats för skyltbelysning men jag kommer inte montera någon tills vidare = snyggare.
Är det böter på att köra utan skyltbelysning?
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Så nu kan jag åxå skriva i denna tråden =)
Köpte 03- z1000 igår. Hoppas ja kan lägga upp lite bilder på den snart.
den e sjukligt nice!
...
Körde R1a innan tills ja tröttna på att köra med livet som insats hela tiden.
Så jag tror ja kommer trivas med min trimmade Z1000 ett bra tag.
Tydligen så är den Bänkad å mappad och den har powercomander och dyno jet. 137 hp på bakhjulet.
Jag vet inte vad orginal z1000 brukar ligga på någon mer som vet kraften i sin hoj?
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Så nu kan jag åxå skriva i denna tråden =)
Köpte 03- z1000 igår. Hoppas ja kan lägga upp lite bilder på den snart.
den e sjukligt nice!
...
Körde R1a innan tills ja tröttna på att köra med livet som insats hela tiden.
Så jag tror ja kommer trivas med min trimmade Z1000 ett bra tag.
Tydligen så är den Bänkad å mappad och den har powercomander och dyno jet. 137 hp på bakhjulet.
Jag vet inte vad orginal z1000 brukar ligga på någon mer som vet kraften i sin hoj?

Endast en pc3 ger inga 137hk på hjulet. Kattarna sitter i ljuddämparna så ett rikitgt avgassystem och luftfilter måste du ha för att få upp den 137hk.
 

rah

Förmodligen snyggast
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Kawasaki z750 -06 svart
Då får vi ta ett par ärevarv runt torget nån gång i sommar då!:D

Baken e bantad, håller för närvarande på att göra om det hela (bonnigt gjort av förra ägaren). Har gjort skylt/blinkershållare i plåt som jag lackat svart. Har även lämnat plats för skyltbelysning men jag kommer inte montera någon tills vidare = snyggare.
Är det böter på att köra utan skyltbelysning?

Ok. Ska också banta baken i sommar. Men har inte fixat blinkers än. Ska tydligen fungera utan blinkrelä.

Jag tror det är olagligt utan skyltbelysning. Kan ju ha att göra med årsmodeller också.
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Endast en pc3 ger inga 137hk på hjulet. Kattarna sitter i ljuddämparna så ett rikitgt avgassystem och luftfilter måste du ha för att få upp den 137hk.

*Sorry...Ja orkade inte skriva det, men den har somsagt inte bara powercomander utan det sitter KN luftfilter i den. Hojen är ju bänkad så jag har papper på dom 137 hästarna så det är inte någon lögn.... det sitter några skit dyra slippon på åxå, som jag inte vet vad dom heter, dom är jätte korta å ser ut som två målarburkar helt i aluminium... skit fula faktist. Dom låter utav bara fan åxå.
Helst vill jag ha orginal ljuddämparna tycker att dom är sjukt mycket snyggare, och jag behöver inte 137hästar.

Så om du eller någon annan vill köpa dom utav mej så är det bara att säga till. Dom är helt nya och repfria.
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
*Sorry...Ja orkade inte skriva det, men den har somsagt inte bara powercomander utan det sitter KN luftfilter i den. Hojen är ju bänkad så jag har papper på dom 137 hästarna så det är inte någon lögn.... det sitter några skit dyra slippon på åxå, som jag inte vet vad dom heter, dom är jätte korta å ser ut som två målarburkar helt i aluminium... skit fula faktist. Dom låter utav bara fan åxå.
Helst vill jag ha orginal ljuddämparna tycker att dom är sjukt mycket snyggare, och jag behöver inte 137hästar.

Så om du eller någon annan vill köpa dom utav mej så är det bara att säga till. Dom är helt nya och repfria.

Då kan det stämma med 137hk. Tänkte nästan du måste ha haft filter och avgas med. Gör rätt mycket att byta det. Jag vill inte köpa dom av dig. Skrotade min Z1000-06 på kinnekulle för 3 veckor sedan..
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Aj fan det låter inte kul gick det bra med dej lr?
antar att hojen inte var så vacker efteråt?
Hoppas försäkringen täcker alla fall.
Du har inte bilder så man får se hur en krockad z1000 ser ut...
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Aj fan det låter inte kul gick det bra med dej lr?
antar att hojen inte var så vacker efteråt?
Hoppas försäkringen täcker alla fall.
Du har inte bilder så man får se hur en krockad z1000 ser ut...

Gjorde en highsider i utgången på rakan, flög över styret och landade på huvud/axel. Stickningar i fingrarna gjorde att jag inte fick röra mig på några timmar. Ambulans ut till depån,sen byte till annan ambulans och vidare till Lidköping sjukhus där man kunde konstatera hjärnskakning och nyckelben av.
Fortfarande blåslagen och får leva med 1cm kortare axel och ett ben som sticker upp på ena sidan.
Försäkringen tog allt. Dock inte extrautrustningen (27000kr)
Har beställt en ny Speed Triple som ska hämtas slutet av nästa vecka. Ska bli kul.:)
Har bara en bild på tanken.
 

Bifogat

  • tanken.JPG
    tanken.JPG
    33.6 KB · Visningar: 206

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Gjorde en highsider i utgången på rakan, flög över styret och landade på huvud/axel. Stickningar i fingrarna gjorde att jag inte fick röra mig på några timmar. Ambulans ut till depån,sen byte till annan ambulans och vidare till Lidköping sjukhus där man kunde konstatera hjärnskakning och nyckelben av.
Fortfarande blåslagen och får leva med 1cm kortare axel och ett ben som sticker upp på ena sidan.
Försäkringen tog allt. Dock inte extrautrustningen (27000kr)
Har beställt en ny Speed Triple som ska hämtas slutet av nästa vecka. Ska bli kul.:)
Har bara en bild på tanken.

Oj det låter inte kul, inte för ja vet vad en Highsider är, men det låter inte kul.
Fick du plocka delar från hojen? ja vill nämligen köpa orginalljuddämparna till min hoj, om du har plockat nått från hojen som är av värde är jag en första spekullant
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Någon som vet vart alla Göteborgs Kawa Z1000 ägare håller till här på forumen ????
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2999630 Gjorde en highsider i utgången på rakan, flög över styret och landade på huvud/axel. Stickningar i fingrarna gjorde att jag inte fick röra mig på några timmar. Ambulans ut till depån,sen byte till annan ambulans och vidare till Lidköping sjukhus där man kunde konstatera hjärnskakning och nyckelben av.
Fortfarande blåslagen och får leva med 1cm kortare axel och ett ben som sticker upp på ena sidan.
Försäkringen tog allt. Dock inte extrautrustningen (27000kr)
Har beställt en ny Speed Triple som ska hämtas slutet av nästa vecka. Ska bli kul.:)
Har bara en bild på tanken.
Burr, va det du som vurpade i snabba gruppen i slutet på Maj?
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Lånar tråden lite, hoppas det är ok :tummenupp
Nästa säsong går jag från Hornet 600 till Z1000 och jag har kikat på några få försäkringsbolag än så länge. Vilket bolag är billigast på Z1000? Bilsport & MC hade en ganska rimlig premie tycker jag, trots de 32 procenten. Har än inte satt mig ner och börjar ringa runt utan tänkte leta efter lite tips här på Sporthoj.com först. Hoppas ni har lite tips åt mig även om jag ser att det verkar vara mer Z750 här :) Tackar så mycket på förhand!

/ Robban
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Fyyyyy va nära jag va o köra på dig. Riktigt läskit, jag såg dig liggandes där... tittade på dig och styrde rakt mot. Som tur va hade en kille framför mer koll och styrde imellan dig och hojen och jag efter :skrämd


Ja, jag låg nog inte så bra där..
Tur du inte körde på mig, hade nog gjort rätt ont.:näsblod
 

skogshuggarn

fd biltok...
Gick med
8 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Z750 -06 (såld)
stor och stor, tycker det känns bättre.. nya är ju lite bredare och rakare, så man sitter en aning mer framåtlutad. personligen tycker jag att det var ett lyft:tummenupp


Vart fick du tag i de styret? dyrt?

Är på jakt efter ett nytt styre, får så jäkla ont i händerna av att styret är vinklat bakåt såå mycke, vill ha ett som är rakare... behöver inte nödvändigtvis va bredare, men de skulle väll inte göra nått då armarna täcker speglarna nu.

Har nån nått tipps på vart man kan hitta styren till bra pris, och samma diameter som orginal?
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
pinsam fråga... ja köpte precis en Z1000...... kan någon hjälpa mig att få upp sadeln, eller finns det inte något bagaeutrymme på denna hojen?!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top