Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
pinsam fråga... ja köpte precis en Z1000...... kan någon hjälpa mig att få upp sadeln, eller finns det inte något bagaeutrymme på denna hojen?!

Har en Z750... Finns inget utrymme på den dock. Om du har en Z1000 07:a finns det inget utrymme under enligt Bikes test...
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
pinsam fråga... ja köpte precis en Z1000...... kan någon hjälpa mig att få upp sadeln, eller finns det inte något bagaeutrymme på denna hojen?!

Om det är en 06:a eller äldre så bör det finnas ett utrymme där under, finns det iallafall på 750.
För att öppna det så använder du tändningsnyckeln, finns ett hål undersidan ungefär i höjd med passagerarfotpinnen på vänster sida. Gå ner på knä så ser du hålet...:D
 

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 1000rr 08
pinsam fråga... ja köpte precis en Z1000...... kan någon hjälpa mig att få upp sadeln, eller finns det inte något bagaeutrymme på denna hojen?!

Lossa passagerar sadeln och dra i en liten bygel så öppnas sadeln. Det fiins ett litet utrymme där men det är väldigt öppet så det lär knappast gå att förvara något i värde där.
Men det kan även vara så att ABS enheten sitter där om du har det:tummenupp
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Lossa passagerar sadeln och dra i en liten bygel så öppnas sadeln. Det fiins ett litet utrymme där men det är väldigt öppet så det lär knappast gå att förvara något i värde där.
Men det kan även vara så att ABS enheten sitter där om du har det:tummenupp

Ah tack för hjälpen!
Jag lyckades hitta världens minsta hål på undersidan av undertailen... det var verkligen inte utmärkt på något sett för att man skulle kunna se att det var ett nyckelhål, utan det såg bara ut som ett litet hål för antingen en skruv eller dränering.

aja tack alla fall:yoparty
 

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 1000rr 08
Någon som vet vart alla Göteborgs Kawa Z1000 ägare håller till här på forumen ????

Här är en precis nybliven Z1000 ägare. Fick den i fredags så har inte hunnit beta av så många mil än, men är hel nöjd:D. Det blev en orange.

Ha D grymt:tummenupp
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Här är en precis nybliven Z1000 ägare. Fick den i fredags så har inte hunnit beta av så många mil än, men är hel nöjd:D. Det blev en orange.

Ha D grymt:tummenupp

grattis!! fan va kul då är vi hela TRE st ( om man ska utgå från vilka som skriver i forumen ) som har bra smak i GBG!!! :yoparty
Skriv pm när nu sa ut å köra så e jag på!
 

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Sverige-Turkiet
Hoj
Kawa Z1000
Behöver lite hjälp från er, jag ska köpa nya packboxar till hojen men killen jag fråga var inte säker på måtten på fram gafflarna, så jag frågar er om någon vet hur stora jag behöver? Är det 41mm??

Nu kommer ni ju säga att jag ska mäta själv men det blir lite svårt eftersom hojen står i Turkiet och jag är här i Sverige ;)
 

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Enköping
Hoj
sxv 5.5
Vart fick du tag i de styret? dyrt?

Är på jakt efter ett nytt styre, får så jäkla ont i händerna av att styret är vinklat bakåt såå mycke, vill ha ett som är rakare... behöver inte nödvändigtvis va bredare, men de skulle väll inte göra nått då armarna täcker speglarna nu.

Har nån nått tipps på vart man kan hitta styren till bra pris, och samma diameter som orginal?

Klart att du ska byta styre:tummenupp Köpte mitt på Forza i Västerås, kostade 699 tror jag. det är ett Renthal styre för cross och är nog inte svåra att hitta. Gå in på renthal.se välj styren och sen 22 eller ring. Lycka till
 

-KiRRE-

d^_^b
Gick med
1 May 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
954
Tycker z750/z1000 är riktigt fräcka hojar!!
jag SKA bara ha en z1000 nästa år.. redan börjat spara =) haha
avis på er som redan har ;)
 

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 1000rr 08
grattis!! fan va kul då är vi hela TRE st ( om man ska utgå från vilka som skriver i forumen ) som har bra smak i GBG!!! :yoparty
Skriv pm när nu sa ut å köra så e jag på!

Tackar... Jobbar borta på veckorna men blir det hyffsat väder och man överlevt midsommar så hör jag av mig om jag ska ut och köra.
Ha det sålänge:tummenupp
 

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Kramfors
Hoj
2005, KTM 640 SM
Gjorde en tråkig upptäckt igår när jag tvättade hojjen....
Någon som har någon susning vad en framskärm kostar?

Dålig bild, tagen med mobilkamera vid dåligt ljus.
 

Bifogat

  • DSC08343.JPG
    DSC08343.JPG
    84 KB · Visningar: 302

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Sverige-Turkiet
Hoj
Kawa Z1000
41 mm gaffel. olja till den är 10 olja (Sae 10w20forkoil tex castrol), Höger ben 450 ml vänster ben 468ml alt gaffel ihoptryckt utan fjäder i från övre kanten och ner till oljeytan höger 62mm vänster 47mm. Hoppas att det är till någon hjälp. Jag har i lite mer olja i min samt bladat oljan så den är lite tjockare. Tyckte den var lite för mjuk för min smak.

Tusen tack, skit schysst :yoparty
 

caligulas

support your local prostituted
Gick med
10 Jun 2007
Ort
dickstreet lidköping
Hoj
z 750 Svart o en blå puch dakota:)
what the fuck

du ska ju köra din hojj!!! Du bestämmer o hoppas du inser dina begränsningar vad som gäller körning,,,hmmmmmmmm
 
Last edited:
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Bild..

Nu har jag pillat dit det sista. Vilken tråd är rätt om inte denna. Ni boyz uppskattar väl iaf en bild på en skönhet som denna;)
 

Bifogat

  • Kopia av DSCF1771.JPG
    Kopia av DSCF1771.JPG
    70.6 KB · Visningar: 407
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Powercommander på en Z750??

Någon som har eller vet om någon som har satt på PowerCommander på en
Z750?? Vad det har gett HK/NM?? Skillnad kurva?
Z1000 svarar ju duktigt iaf.. Och på 750 borde det ju oxå finnas lite marginaler?? Mvh
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top