Ni som äger en z750 av årets modell, vad tycker ni om hojen?
Bra/mindre bra?
Känns den tung?
Mkt Vibrationer?
Kör själv Offroad nu,
Men till nästa sommar kan det nog bli en streethoj och rent av en Z750!?
Någon som vet när info om 2008 års modeller brukar komma? först mot hösten lr?
Har en -07:a. Jag är mycket nöjd, kan dock inflika att det även är min första hoj, så jag har inget att jämföra med. Detta är mina åsikter:
Hojen är mycket lättkörd! Den är lätt, lättsvängd, och då man sitter relativt upprätt har man väldigt bra koll på trafiken. Den gillar höga varv, men jag tycker att mellanregistret är hyfsat bra, framförallt i jämförelse med motsvarande 600-kubikare. Det är dock en fyra, vilket innebär att du måste varva mer än en v-twin. Vibrationer lider jag inte av alls. De är förvisso kännbara vid riktigt höga varv, men vid vanligt "marsch-varv" känner du inget alls...
Trycket i motorn är det inget fel på, även om det naturligtvis finns betydligt vassare hojar. Jag drar upp min till ca 130 km/h på första växeln, och även om det går ganska segt i början drar den iväg rejält vid 7000 rpm, för att trivas bäst vid 10500. Römarkeringen går vid 12000. Instrumenteringen är fenomenal för denna typ av cykel. Du har en tydlig display, där allting syns väldigt tydligt. En stort plus för bränslemätaren som är betydligt bättre än konkurrenternas. Hojen drar i genomsnitt 0,4 blandad körning, och jag kör mycket i stan.
Utseendet är som baken, men jag drar många blickar till mig, och detta beror knappast på mitt fördelaktiga utseende eller vinnande personlighet. Jag kan dock rekommendera att göra något åt "bakflärpen" som du kan se på bakpartiet på bilden om du följer denna länk:
http://www.kawasaki.se/z750/default.asp?Sub=6545CCE#
Själv har jag satt på en skylthållare och miniblinkers, vilket ser ut såhär:
På det stora hela är jag jättenöjd. Det som den fått kritik för i tester är att det saknas utrymme under sadeln, samt att den har goofy design, men denna är väl som sagt som baken.
Lycka till med dina hojköparplaner, vi ses på vägarna...