Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 1000rr 08
Nu har jag pillat dit det sista. Vilken tråd är rätt om inte denna. Ni boyz uppskattar väl iaf en bild på en skönhet som denna;)

Mmm fin e hon då allt:tummenupp Har tänkt och ta tag i min med. Eller rättare sagt rensa upp baken lite. Hur gjorde du med blinkers?? Lägg gärna upp fler bilder. Ha D:2cool
 

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skoghall
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
Beställt ett MIVV x-cone system i dag, blir 3 långa veckor
 

Bifogat

  • K010LC3c.jpg
    K010LC3c.jpg
    132.6 KB · Visningar: 140
  • 76-1963.jpg
    76-1963.jpg
    37.1 KB · Visningar: 176

lommis

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Ort
Sandviken
Hoj
Kawasaki z750
Jag har en z750-04 och har märkt att kylarfläkten inte fungerar så om man står vid många trafikljus så blir den jävligt varm är det någon som vet vad det kan vara?
vart sitter säkringarna har letat men har inte hittat på dom
 

DEN GODE

Ny medlem
Gick med
19 May 2007
Ort
HUDIKSVALL
Hoj
KAWASAKI Z750
Jag har en z750-04 och har märkt att kylarfläkten inte fungerar så om man står vid många trafikljus så blir den jävligt varm är det någon som vet vad det kan vara?
vart sitter säkringarna har letat men har inte hittat på dom

Under ett svart plastlock under dynan,min startar ungefär vid 102-103 grader
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Bilder på min 750. GPR Slip-on, z1000 kåpa, klätt om sadeln till rött, röd kawasaki tankdekal, röd eloxiderade skruvar. bellypan blank svart röda stripes, blank svart ramkåpor. matt svart sidokåpor, ensitscuts, röda fälgstripes. rensat baken.
 

Bifogat

  • Kawa1.JPG
    Kawa1.JPG
    18.9 KB · Visningar: 174
  • Kawa2.JPG
    Kawa2.JPG
    137.1 KB · Visningar: 220
  • Kawa5.JPG
    Kawa5.JPG
    49.8 KB · Visningar: 159

ReXeN

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
Kalix
Hoj
Yamaha YZ450F -12, KTM SXF450 -10 såld, Honda CB1000R -09 Såld, Suzuki RMZ450 -06 såld, Yamaha TTR600 -01 såld.
Z750

Ni som äger en z750 av årets modell, vad tycker ni om hojen?
Bra/mindre bra?
Känns den tung?
Mkt Vibrationer?

Kör själv Offroad nu,
Men till nästa sommar kan det nog bli en streethoj och rent av en Z750!? :tummenupp

Någon som vet när info om 2008 års modeller brukar komma? först mot hösten lr? :confused:
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nu får de vara nog med allt snack om att ta hojkort och börja åka. Nu SKA det fixas. Redan bestämt mig för en Z1000 (moraltant, nej tack) men undrar om nån har någon bra FAQ eller något där man kan se skillnaderna på en 03/04/05? Då de verkar ligga i min prisklass. Samt gärna lite tips på stylingbutiker utöver de som nämnts här i tråden..

Trevlig kväll på er Kawapiloter!
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
jag e riktigt sugen på en z750.
finns det något negativt med den?

ingen som har en som jag kan få provköra?:):):)
ler så snällt så:)
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Ni som äger en z750 av årets modell, vad tycker ni om hojen?
Bra/mindre bra?
Känns den tung?
Mkt Vibrationer?

Kör själv Offroad nu,
Men till nästa sommar kan det nog bli en streethoj och rent av en Z750!? :tummenupp

Någon som vet när info om 2008 års modeller brukar komma? först mot hösten lr? :confused:

Har en -07:a. Jag är mycket nöjd, kan dock inflika att det även är min första hoj, så jag har inget att jämföra med. Detta är mina åsikter:

Hojen är mycket lättkörd! Den är lätt, lättsvängd, och då man sitter relativt upprätt har man väldigt bra koll på trafiken. Den gillar höga varv, men jag tycker att mellanregistret är hyfsat bra, framförallt i jämförelse med motsvarande 600-kubikare. Det är dock en fyra, vilket innebär att du måste varva mer än en v-twin. Vibrationer lider jag inte av alls. De är förvisso kännbara vid riktigt höga varv, men vid vanligt "marsch-varv" känner du inget alls...

Trycket i motorn är det inget fel på, även om det naturligtvis finns betydligt vassare hojar. Jag drar upp min till ca 130 km/h på första växeln, och även om det går ganska segt i början drar den iväg rejält vid 7000 rpm, för att trivas bäst vid 10500. Römarkeringen går vid 12000. Instrumenteringen är fenomenal för denna typ av cykel. Du har en tydlig display, där allting syns väldigt tydligt. En stort plus för bränslemätaren som är betydligt bättre än konkurrenternas. Hojen drar i genomsnitt 0,4 blandad körning, och jag kör mycket i stan.

Utseendet är som baken, men jag drar många blickar till mig, och detta beror knappast på mitt fördelaktiga utseende eller vinnande personlighet. Jag kan dock rekommendera att göra något åt "bakflärpen" som du kan se på bakpartiet på bilden om du följer denna länk:

http://www.kawasaki.se/z750/default.asp?Sub=6545CCE#

Själv har jag satt på en skylthållare och miniblinkers, vilket ser ut såhär:

Z750_4.jpg

På det stora hela är jag jättenöjd. Det som den fått kritik för i tester är att det saknas utrymme under sadeln, samt att den har goofy design, men denna är väl som sagt som baken.

Lycka till med dina hojköparplaner, vi ses på vägarna...
 

ReXeN

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
Kalix
Hoj
Yamaha YZ450F -12, KTM SXF450 -10 såld, Honda CB1000R -09 Såld, Suzuki RMZ450 -06 såld, Yamaha TTR600 -01 såld.
Har en -07:a. Jag är mycket nöjd, kan dock inflika att det även är min första hoj, så jag har inget att jämföra med. Detta är mina åsikter:

Hojen är mycket lättkörd! Den är lätt, lättsvängd, och .....

Tack för en mycket bra recension..:tummenupp

Tog själv körkortet 21 juni i år så jag är ny på fronten..
Törs jag fråga hur gammal du är och vad försäkringen ligger på? Hel/halv bolag?

Skylthållaren? Visst är den ur kawas sortiment med blinkers fram och bak som du monterat? Very nice!! :)

Buken som dom har i som tillval tycker jag är jäkligt snygg!! Frågan är bara vad den inte kostar!?

Som ni ser på denna bild..
 

Bifogat

  • Kawasaki_Z750.JPG
    Kawasaki_Z750.JPG
    77.6 KB · Visningar: 204

lommis

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Ort
Sandviken
Hoj
Kawasaki z750
Under ett svart plastlock under dynan,min startar ungefär vid 102-103 grader

är inte det lite väl sent? då kokar det ju fan borde ju ska starta vid 90 typ.
jag testade iaf och kokade min tempgivare i en kastrull och den funkade inte sen köpte jag en ny för 580 spänn och den funkade inte heller men jag ska få en ny så hoppas att den funkar
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Tack för en mycket bra recension..:tummenupp

Tog själv körkortet 21 juni i år så jag är ny på fronten..
Törs jag fråga hur gammal du är och vad försäkringen ligger på? Hel/halv bolag?

Skylthållaren? Visst är den ur kawas sortiment med blinkers fram och bak som du monterat? Very nice!! :)

Är inte direkt erfaren själv, tog kortet 3/5 i år. Grattis förresten till kortet :tummenupp

Jag är 29 år, och kommer (tack och lov) fylla 30 lagom till vagnskadegarantin gått ut, vilket innebär att jag kan ta en 30+ försäkring. Nu har jag cykeln skriven på min sambo (och börja fan inte gnälla på skenförsäkring, enligt villkoren får jag köra cykeln) hos Bilsport och mc, första året kostar den ca 9,000:- hel, nästa år kommer den kosta 10,000:- hel, men det beror som sagt på att jag då fyllt 30 (och vips, i ett trollslag har jag enligt BS&MC blivit en bättre förare :tungan )

Nope, det är inte Kawas skylthållare, utan den kommer från Walter moto, köpt hos AVA MC i Stockholm. Detsamma för miniblinkers, vet dock inte vilket märke det är.

Magspoilern är riktigt cool, sist jag kollade var den fortfarande dock inte "godkänd" av Kawa, vad detta nu innebär.

Har du några fler frågor är det bara att posta i denna tråd eller dra över ett pm...

/Magnus
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top