Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Behöver lite tips råd om var jag hittar sk "tail tidies" billigast/bäst/smidigast att beställa ifrån. kan inte den svenska benämningen, dvs bort med fula stänkskärmen bak etc osv mm. Till z1000 2010.

har bara lyckats hitta ställen utanför vårat lilla s**tland att inhandla dessa på.. Finns det inga i sverige som säljer sådana?

Last edited:

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Behöver lite tips råd om var jag hittar sk "tail tidies" billigast/bäst/smidigast att beställa ifrån. kan inte den svenska benämningen, dvs bort med fula stänkskärmen bak etc osv mm. Till z1000 2010.

har bara lyckats hitta ställen utanför vårat lilla s**tland att inhandla dessa på.. Finns det inga i sverige som säljer sådana?

Är inte helt säker men detta kanske?

http://www.nilssonsmc.se/produkt/Tail-Tidy-RG-14995

Maila eller ring om det passar på 2010' modellen

Här kom en annan som tjao.. kanske jag vet inte..

http://www.mcweb.se/default.aspx?main=/rg-nummerskyltshallare-p-8922-c-2852.aspx

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Är inte helt säker men detta kanske?

http://www.nilssonsmc.se/produkt/Tail-Tidy-RG-14995

Maila eller ring om det passar på 2010' modellen

Här kom en annan som tjao.. kanske jag vet inte..

http://www.mcweb.se/default.aspx?main=/rg-nummerskyltshallare-p-8922-c-2852.aspx

Nä det var ju helt fel pryl enl killen på nilssons, men han blev gladare än jag för det visade sig att sidan som hade den till z1000 2010 var på villovägar :)

Här är den till z1000 http://www.nilssonsmc.se/produkt/Tail-Tidy-RG-15002 . Kanske blir e-bay eller nåt iaf. får ju två till priset av en "inhemsk".

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj

Noving

Hej va det går!
Gick med
27 Nov 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 -10

Vill du komma riktigt billigt undan kan du köpa biltemas skylthållare. Kostar 99kr. Kräver lite modifiering men är man händigt lagd så är det i alla fall ett alternativ. Art.nr 82402.
Har köpt denna till min Z1000 -10. Ska ge mig på det någon kväll i veckan. Vet att det kommer krävas lite bockning av plåten.. Kan lägga upp bild på hur det blev sen =)

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Vill du komma riktigt billigt undan kan du köpa biltemas skylthållare. Kostar 99kr. Kräver lite modifiering men är man händigt lagd så är det i alla fall ett alternativ. Art.nr 82402.
Har köpt denna till min Z1000 -10. Ska ge mig på det någon kväll i veckan. Vet att det kommer krävas lite bockning av plåten.. Kan lägga upp bild på hur det blev sen =)

Såg ut att vara lite väl lite gods man har att bocka med så att säga. avvaktar och ser hur du får till det :) vore snällt om du kunde posta bilder sen.

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
någon som har koll på Kawas nyheter 2011, tyckte jag läste nått om att Z750 kanske skulle försvinna 2011 å att det skulle bli en Z800 istället, hittar dock inte notisen igen, någon här som vet mer om detta???

Zatan

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
2010, kawasaki z750
Hugger

Tja!
Nån som vet var man får tag på en schyst hugger till Z750?
Helst pearl white.

Zatan

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
2010, kawasaki z750
Fälgstripes

Satte på gröna fälgstripes på bågen härom dan.

Bifogat

• Blaj 001.jpg
    Blaj 001.jpg
    238.4 KB · Visningar: 141

s-flow

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2009
Hoj
XT1200Z -11
z750 vibration, normal?

Skulle vara sjysst med nån/några som kan bekräfta att höger passagerarfotpinne på z750 -08 och framåt vibrerar ganska rejält medans vänster är stum och fin! min handlare säger att det är normalt, troligen från avgasröret.

Vid 4000 varv och uppåt är det markant.

vore bra om jag fick det bekräftat så blir jag lugn. :)

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Jag kan faktiskt med säga att jag inte känner något alls, inte ens vid 10k varv... Antagligen nu när ni sagt det så kommer jag känna något:p damn you!

Men njae låter skumt!

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Skulle vara sjysst med nån/några som kan bekräfta att höger passagerarfotpinne på z750 -08 och framåt vibrerar ganska rejält medans vänster är stum och fin! min handlare säger att det är normalt, troligen från avgasröret.

Vid 4000 varv och uppåt är det markant.

vore bra om jag fick det bekräftat så blir jag lugn. :)

Min vibrerar mer på höger sida med, kanske pga kedjan och rörelserna där? Säkert normalt.. Blir bättre med ordentliga skor/stövlar och att inte luta hälen mot "skyddsplåten" som är fäst i ramen...

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Min vibrerar mer på höger sida med, kanske pga kedjan och rörelserna där? Säkert normalt.. Blir bättre med ordentliga skor/stövlar och att inte luta hälen mot "skyddsplåten" som är fäst i ramen...

när fick z750 kedja på höger sida???

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Vibrerar rätt bra i båda pinnarna tycker jag.

Vibrerar? Jag kör en KTM 640 (lurar på en z750 till nästa säsong) och är lite nyfiken hur mycket det vibrerar när det vibrerar mycket på en z750?

Jag vill komma från så mycket vibrationer som möjligt, så om någon som har referenskunskap...?

s-flow

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2009
Hoj
XT1200Z -11
Det verkar inte bara vara jag som känner av vissa vibrationer, jag får nog testa att modifiera lite vid själva pinnen. Tack för Responsen!

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Vibrerar? Jag kör en KTM 640 (lurar på en z750 till nästa säsong) och är lite nyfiken hur mycket det vibrerar när det vibrerar mycket på en z750?

Jag vill komma från så mycket vibrationer som möjligt, så om någon som har referenskunskap...?

Du lär ju inte känna någon vibration alls om du jämför med motarden :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha