Kawasaki Z750/Z1000-tråden

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Tjena! Jag är helt ny på den här sidan så jag kanske är ute och cyklar när jag skriver här, men får hoppas på det bästa!

Köpte en Z750 2010' Svart i april med en 25kw strypning på Johans MC. Det enda jag vet om strypsatsen är att jag inte kan gasa specielt mycket^^
Det är inte så att jag redan vill plocka av satsen men jag är väldigt nyfiken på hur den är strypt, och hur man får bort det så jag slipper lämna in den i slutet av nästa sommar:)

Sen undrar jag med det här med att byta slip-on säg till exempel ett Mivv carbon eller Arrow RaceTech. Det sitter ju 2 kablar in i orginal röret, vad gör man med de?

Tack för svar:)

Btw.. hur skön hoj som helst.. Bara ljudet som är lite... mesigt? :p

Regards!

Kan inte svara på allt. Men kablarna behövas inte till de nya rören.. Mina ligger vid sidan ialla fall.
 

sörka

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2010
Ort
Malax, Finland
Hoj
2009 Kawasaki Z750
Tack för svar! Så, dom ska bara hänga där?

Nej, du skall ta bort dom helt. Så gjorde jag iaf, tyckte det verkade bäst. Det är bara att hänga av vajrarna som sitter på ett spjäll under sadeln på vänster sida. :tummenupp

Men strypningarna vet jag inget om. Tror jag har läst något om det längre upp i tråden. Bara att börja bläddra tillbaka! :)

/ Sören
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Nej, du skall ta bort dom helt. Så gjorde jag iaf, tyckte det verkade bäst. Det är bara att hänga av vajrarna som sitter på ett spjäll under sadeln på vänster sida. :tummenupp

Men strypningarna vet jag inget om. Tror jag har läst något om det längre upp i tråden. Bara att börja bläddra tillbaka! :)

/ Sören

Okey tack:)

Nu är det bara en sak till då:p Var ska jag jag köpa ett rör xD
och vilket/vilka är rekommenderade? Akrapovic är lite dyra imo...

Regards
 

sörka

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2010
Ort
Malax, Finland
Hoj
2009 Kawasaki Z750
Okey tack:)

Nu är det bara en sak till då:p Var ska jag jag köpa ett rör xD
och vilket/vilka är rekommenderade? Akrapovic är lite dyra imo...

Regards

Jag köpte Mivv Gp från bikeshop.se. Jag är riktigt nöjd!
Mycket bra ljud!! :tummenupp
snabb leverans och bra kund betjäning var det också!
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Ni som kör Z750.

Hur gör ni för att köra på bakhjulet? Kopplar ni eller är det någon som lyckats powerwheela upp den?

Jag vettefan om jag vågar riskera hojen men lite sugen blir man ju när man ser andra:)
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Ni som kör Z750.

Hur gör ni för att köra på bakhjulet? Kopplar ni eller är det någon som lyckats powerwheela upp den?

Jag vettefan om jag vågar riskera hojen men lite sugen blir man ju när man ser andra:)

Don't;D

Njae men 1ans växel och dra på lite?

Hittade ju Arrow Race Tech på Ebay, väldigt snyggt, vet inte så mycket om ljudet bara... 3000:-
 

godisbiten

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Ort
Sverige
Hoj
Kawasaki z750 -09
Vet ni nån sida där man kan hitta reservdelar till z750 -09?

Plus en sprängskiss skulle sitta fint.
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Någon som vet var man kan hitta en jämförelse på z1000 2010 mot 2009 dom gjorde väl stora uppdateringar på motorn till iår?

De gjorde många och stora uppdateringar till 2010. Effekten höjdes rejält i motorn, bakfjädringen gjordes om helt, fotpinnarna flyttades upp m.m. Har därför bestämt mig för en helt ny istället för en -09.
Gå till en handlare och jämför!

Man behöll ingenting från den gamle.
Helt ny ram i aluminium Gamle var en rörram i stål
Motorn är ny från scratch. Inte tagit någon "gammal" supersport motor ens
Fjädringen är rejäl. Fullt justerbar fram o justerbar komp bak.
Chassi o fjädring är grym på bana. Man vet precis var o hur man har hojen där. Inga överaskningar pga för veka grejor.
Tanken blev oxå ändrad. Nu får den tag på all bensin medans den gamle lämna 1-2 liter.

1070 körda mil nu o bana på både knutstorp o gotland ring. Denne hojen är allt "det där".
Det ända som jag fått knas på är ABS:en på bana. Nu rycker jag säkringarna. Den tycker att jag bromsar för hårt annars. För övrigt....jag kan inte mer än älska denne Z1000 -2010
 

Noving

Hej va det går!
Gick med
27 Nov 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki Z1000 -10
Man behöll ingenting från den gamle.
Helt ny ram i aluminium Gamle var en rörram i stål
Motorn är ny från scratch. Inte tagit någon "gammal" supersport motor ens
Fjädringen är rejäl. Fullt justerbar fram o justerbar komp bak.
Chassi o fjädring är grym på bana. Man vet precis var o hur man har hojen där. Inga överaskningar pga för veka grejor.
Tanken blev oxå ändrad. Nu får den tag på all bensin medans den gamle lämna 1-2 liter.

1070 körda mil nu o bana på både knutstorp o gotland ring. Denne hojen är allt "det där".
Det ända som jag fått knas på är ABS:en på bana. Nu rycker jag säkringarna. Den tycker att jag bromsar för hårt annars. För övrigt....jag kan inte mer än älska denne Z1000 -2010

Skönt att höra! Hämtar ut min Z1000 - 2010 i slutet av veckan :banana
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Ni som kör Z750.

Hur gör ni för att köra på bakhjulet? Kopplar ni eller är det någon som lyckats powerwheela upp den?

Jag vettefan om jag vågar riskera hojen men lite sugen blir man ju när man ser andra:)

Jag kopplar upp den iaf, lyckas inte powerwheela upp den... dock väger ja 94 kg så :/
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Ingen som ska sälja sin z750 ?

jaa då, lägg ett bud, utagen 09, 650 mil just nu, "stora" vindavvisaren, shark slip-on, mini blinkers, liten hållare bak, ledbakljus med integrerad blinkers om så önskas, å ingen abs^^ lugnt körd då det är min första hoj, inget bakhjuls åka å liknande=)
 

Davidov

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Ducati Monster 1100 EVO
jaa då, lägg ett bud, utagen 09, 650 mil just nu, "stora" vindavvisaren, shark slip-on, mini blinkers, liten hållare bak, ledbakljus med integrerad blinkers om så önskas, å ingen abs^^ lugnt körd då det är min första hoj, inget bakhjuls åka å liknande=)

Har du någon bild ?
 

woodman

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
S3R -10
någon som monterat på titax koppling/bromshandtag på en z750?
tycker bromshandtaget är för långt ifrån...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top