Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Masteropas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stenungsund
Hoj
På G
Hej alla racinglovers!

Skulle bara kolla om någon vet vart man kan göra 600 mils servicen "billigast" för en
Kawazaki z1000 08:a`. Ha det gött!!!
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
gör du det själv så blire 400:- :p inte rekommenderat, men alla kostar väl lika, som 100 mil service.. 1800:- kan ju pruta, hört vissa som kört på 1500:-

correct me if im wrong
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hej alla racinglovers!

Skulle bara kolla om någon vet vart man kan göra 600 mils servicen "billigast" för en
Kawazaki z1000 08:a`. Ha det gött!!!

Stibix Borås, då kan du passa på och provköra alla nya modeller av Kawasaki samtidigt som du väntar.
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Hej alla racinglovers!

Skulle bara kolla om någon vet vart man kan göra 600 mils servicen "billigast" för en
Kawazaki z1000 08:a`. Ha det gött!!!

Var å gjorde min 600 mila service för några veckor sedan, snubben jag boka tiden hos trodde ca 2000-2500 kr för servicen, jaja, åkte dit på min bokade tid, servicen var klar efter ca 30 min, fick ett papper gick till kassan å skulle betala fick en stämpel i boken å notan gick på 850 kr, tycker de var ganska hyggligt pris faktiskt=)
 

Noving

Hej va det går!
Gick med
27 Nov 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki Z1000 -10
Sweet^^ vart köpte du å hur mycke fick du lägga?

Köptes på MC-huset i Malmö. Fick 45k för min gamla hoj (zx6r -01) så, 85k i mellan fick jag lägga. Kampanj nu så det följde med kuts, tank/knäpads, kåpor på framgaffeln och större vindavvisare.

Tyckte det var schysst så jag slog till! :)
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Köptes på MC-huset i Malmö. Fick 45k för min gamla hoj (zx6r -01) så, 85k i mellan fick jag lägga. Kampanj nu så det följde med kuts, tank/knäpads, kåpor på framgaffeln och större vindavvisare.

Tyckte det var schysst så jag slog till! :)

45 låter ganska ok för en 01:a, jag gjorde en förfrågan här på gotland, dom ville ha min z750-09 +75 jävla tusen, tyckte de var lite snålt, kanske skulle maila mc huset å kolla vad man får för bud där=) grattis till ett fint köp btw
 

minid

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Saxtorp
Hoj
2010, KTM 690 SMC
Är det någon som har någon bra lösning på att fixa reflex till Regskylts hållaren på z1000?
Original hållare är ute ur bilden men den nya saknar reflex. Tänkte mest till besiktningen kommer så borde man ju ha reflex. Kan man köpa klister reflex och fästa där skattemärket satt innan eller måste man ha en som sitter såkallat under skylten?
 

Noving

Hej va det går!
Gick med
27 Nov 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki Z1000 -10
Är det någon som har någon bra lösning på att fixa reflex till Regskylts hållaren på z1000?
Original hållare är ute ur bilden men den nya saknar reflex. Tänkte mest till besiktningen kommer så borde man ju ha reflex. Kan man köpa klister reflex och fästa där skattemärket satt innan eller måste man ha en som sitter såkallat under skylten?

Någon sorts klisterreflex där skattemärket satt funkar utmärkt.
I alla fall för bilprovningen i ängelholm =)
 

Dual

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg 650fs, z750-04, Z750-11
Någon som har ett något bra tips med bra pris på ett slip-on till z750-04??
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Någon sorts klisterreflex där skattemärket satt funkar utmärkt.
I alla fall för bilprovningen i ängelholm =)

Har du tur kan du ju komma undan med att sätta reflexen klistrad på skylten, men ska det vara noga FÅR DU INTE klistra något på själva skylten. Blir du stoppad vet du inte heller om du kommer undan böterna för just detta.

Gör det ordentligt och ta en liten bit aluminiumplåt och klistra reflexen på denna. Aluminiumplåten bultar du med en liten m3 /m4 skruv i nederkant på regskylten. Aluminiumplåt finns på clasohlson i A4 ark ungefär.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    235.6 KB · Visningar: 123

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
weeee

jag och min syster beställde varsin 2010 z1000 idag med akrapovic carbon.

Tack för svaret man fick ang var jag inhandlar orginaldekaler...... det löste sig dock på annat håll ändå.
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Var och provkörde en z750 i helgen. Heliga Jesus juveler vad den gick!
Min första kommentar när jag klev av cykeln var "-inte FAN skall jag ha en 600"

Så, nu går jag i tankar att skaffa en z750. Något spec fel/skavanker som är valigt?

Vad är era erfarenheter av hojen överlag?
 

Noving

Hej va det går!
Gick med
27 Nov 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki Z1000 -10
Var och provkörde en z750 i helgen. Heliga Jesus juveler vad den gick!
Min första kommentar när jag klev av cykeln var "-inte FAN skall jag ha en 600"

Så, nu går jag i tankar att skaffa en z750. Något spec fel/skavanker som är valigt?

Vad är era erfarenheter av hojen överlag?

Mina erfarenheter av Z750 (2010) är att sadeln känns hård. Körde brorsans nya i väntan på min Z1000. Det blev ca 35 mil varav ca 10 mil motorväg. I övrigt är 750n en mycket trevlig hoj enligt mig!
Kan inte svara för begagnade, om det är en sådan du är ute efter.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Var och provkörde en z750 i helgen. Heliga Jesus juveler vad den gick!
Min första kommentar när jag klev av cykeln var "-inte FAN skall jag ha en 600"

Så, nu går jag i tankar att skaffa en z750. Något spec fel/skavanker som är valigt?

Vad är era erfarenheter av hojen överlag?

Jag kan inte säga något negativt om den iaf, har ju visserligen en 2010' som jag kört 120mil med så jag kanske inte är bästa personen att svara:p

Hur skön som helst, sadeln är liite hårdare men inte "hård" men så är det för att man just ska kunna åka längre, är det en jäkla dunkudde man sitter på så kommer man inte långt, beror på körställning helt klart..
Ibland har jag känt av det, ibland inte.. är supernöjd iaf:)
Funderar dock på att sälja pga tidsbrist:p
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Är det någon som har någon bra lösning på att fixa reflex till Regskylts hållaren på z1000?
Original hållare är ute ur bilden men den nya saknar reflex. Tänkte mest till besiktningen kommer så borde man ju ha reflex. Kan man köpa klister reflex och fästa där skattemärket satt innan eller måste man ha en som sitter såkallat under skylten?

På besiktningen är det ok med reflex på skylten, stoppar snuten dej är det inte ok. Om de inte är schysta förstås men INGET får sitta på skylten enligt lag.

Har du bytt regskyltshållaren & har en skyltbelysning så kan du sätta reflexen på den. På Biltema finns det en radda med rexlexer. Röd & gul varannan, som ska sitta på dörrsidorna på bilen egentligen. Ta en av de små röda & sätt på skyltbelysningen, det blir kalasbra & ser riktigt snyggt & diskret ut. Lagligt är det med :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top