Kawasaki Z750/Z1000-tråden

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
BMW S1000XR -17
Hallå alla glada z förare:) har precis fått hem en belly pan i glasfiber som inköptes från motoaction, va nere i garaget och tänkte montera den med det va inte det lättaste. Det fanns ingen bruksanvisning för montering, och inga för borrade hål. fick till 4 st fästen som var olika varandra. så har någon av er monterat liknande och hur gjorde ni då? var ska de olika fästena sitta? :confused:
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Det var ju själva fan med att man inte skulle hinna få hem hojen innan det skulle komma snö igen.

Förresten vart har ni era z1000 försäkrade?
Kollade på svedea.se och de skulle ha 7990kr. Medans bilsport ska ha 9600
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Det var ju själva fan med att man inte skulle hinna få hem hojen innan det skulle komma snö igen.

Förresten vart har ni era z1000 försäkrade?
Kollade på svedea.se och de skulle ha 7990kr. Medans bilsport ska ha 9600

är det helförsäkring?
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Det var ju själva fan med att man inte skulle hinna få hem hojen innan det skulle komma snö igen.

Förresten vart har ni era z1000 försäkrade?
Kollade på svedea.se och de skulle ha 7990kr. Medans bilsport ska ha 9600


Lät jäkligt billigt om det nu är helförsäkring. Själv fick jag 12400 hos bilsportmc.
Utgår ifrån att det är en z1000 2010 som du specat som hoj under din avatar.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det ska väll inte drickas kylvätska alls eller? Det går vällan i ett omlopp om jag inte har fel, så det borde inte försvinna tycker man. Kolla om det läcker!
 

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Det ska väll inte drickas kylvätska alls eller? Det går vällan i ett omlopp om jag inte har fel, så det borde inte försvinna tycker man. Kolla om det läcker!

Jo men har du en luftficka i kylsystemet så suger ju förr eller senare systemet ner kylvätska. Annars är det ett läckage..
Fyller man expansionskärlet till maxnivå när motorn är kall kommer den trycka ut kylvätskan när motorn blir varm. Någonstans mellan min och mitten är lagom.
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Hjälm

tänkte kolla om nån har erfarenhet av hjälmar med inbyggt solskydd,jag var och kollade på en idag och såg att skyddet var skavt mot hjälmen så det hade blivit en repa,är det vanligt eller kollade jag på ett "måndags ex" ?

mvh
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
tänkte kolla om nån har erfarenhet av hjälmar med inbyggt solskydd,jag var och kollade på en idag och såg att skyddet var skavt mot hjälmen så det hade blivit en repa,är det vanligt eller kollade jag på ett "måndags ex" ?

mvh


Hmm, jag vet inte exakt hur ett solskydd ser ut, men min hjälm har jag ju satt i ett sånt 100% dimfritt skydd i, och då kan jag inte öppna hjälmen utan att den slår i.. kan vara så..
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Hmm, jag vet inte exakt hur ett solskydd ser ut, men min hjälm har jag ju satt i ett sånt 100% dimfritt skydd i, och då kan jag inte öppna hjälmen utan att den slår i.. kan vara så..


det är integrerat i hjälmen som man fäller ner med en spak utanpå hjälmen,det känns som att det skaver när man fäller det upp å ner,därför undrar jag om det är så på alla hjämar,massa repor å skit är ju jobbigt att ha mitt i synfältet...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top