Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Körde första rundan med min hoj idag:) Var aningen kallt men det var absolut värt det:yoparty

PeterJohansson

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Kawasaki Z750 ABS -08
Har hunnit med några kortare svängar med min Z750 men när jag skulle tanka för första gången för säsongen tog det stopp. Jag får inte upp tanklocket! Massa 5-56 och lirkande med nyckel hjälper inte. En nyckel har jag redan lyckas vrida så att den blev alldeles skev så nu vågar jag knappt försöka igen. Några tips? Någon som varit med om samma sak?

Runt tanklocket sitter 5 insex-skruvar. Jag tror att några av dem är fejk. Skulle någon kunna öppna sitt tanklock och se vilka som är riktiga skruvar?

Tacksam för all hjälp!

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Har hunnit med några kortare svängar med min Z750 men när jag skulle tanka för första gången för säsongen tog det stopp. Jag får inte upp tanklocket! Massa 5-56 och lirkande med nyckel hjälper inte. En nyckel har jag redan lyckas vrida så att den blev alldeles skev så nu vågar jag knappt försöka igen. Några tips? Någon som varit med om samma sak?

Runt tanklocket sitter 5 insex-skruvar. Jag tror att några av dem är fejk. Skulle någon kunna öppna sitt tanklock och se vilka som är riktiga skruvar?

Tacksam för all hjälp!

Det hjälper dig inte att lossna dem. Tanklocket låser ner i tanken ändå. Antagligen har ett kodbleck fastnat så se om du kan med hjälp av en ståltråd kan peta på blecken i låscylindern så att de är lösa o fjädrar tillbaka allihop. Sen e det till att lirka med nyckeln. Lycka till

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Igår kom det godis på posten till min kawa!!
Gladare blev man fast det har varit en j#vla snöstorm idag..! :)

Jag vill med få godis till min :(

Galen som jag är så har jag ju köpt ett rör(leovince gp, kommer nog nästa vecka) som jag kan ha i väntan på mitt akra rör -.-'(uppe i 9 veckors väntetid)

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Då har man köpt Mivv GP kolfiber från england till min Kawa, låter riktigt fint :tummenupp

Bifogat

• 197285_119619261449884_100002054336493_124887_1685164_n.jpg
    197285_119619261449884_100002054336493_124887_1685164_n.jpg
    114.2 KB · Visningar: 136

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
fint. e det bra ljud?

Då har man köpt Mivv GP kolfiber från england till min Kawa, låter riktigt fint :tummenupp

Sitter och letar system till min men vetesjutton vad man ska ha, har akra kolfiberslippisar till den idag. funderade på ett racesystem, men innebär inte det att man måste mappa med powercommander?

Ni som har bättre koll på detta än mig, vad finns det för system att välja mellan? ska låta, ge nån/några hästar(antar att PCIII kommer in i bilden då) och inte kosta skjortan.

enda jag hittat hittills är akra megaphone.

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
z1000 -10
Sitter och letar system till min men vetesjutton vad man ska ha, har akra kolfiberslippisar till den idag. funderade på ett racesystem, men innebär inte det att man måste mappa med powercommander?

Ni som har bättre koll på detta än mig, vad finns det för system att välja mellan? ska låta, ge nån/några hästar(antar att PCIII kommer in i bilden då) och inte kosta skjortan.

Det finns ju ett system från Sc-concept som går att köra utan pc, det är klart att du får ut ännu mer av att köra med ny mapp men enligt dom så är det inget som tar skada iaf!

http://www.sc-project.com/kawasaki_z750_07_e.htm

Kawaluring

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
Z750 -07
Hello.. Vet inte om man borde berätta sånt här men vill gärna veta om nån mer varit med om det, är helt okunnig när det gäller mekande men försöker iaf.

Case:

Idag är det kanonväder här hemma och jag tänkte givetvis ta premiärrundan, dock så stod ju batteriet på laddning "ready for fight" tänker jag och börjar skicka av sadeln för att sätta det på plats igen, nu börjar strulet, efter att jag kopplat i batteriet så ska jag sätta fast den metallplattan som ligger som en skyddande länk mellan sadeln och batteriet (sadeln har ju även sitt fäste i denna)... Helvetes jävlar vad tight det blev och jag vågade inte bända mer med risk för att kåpan baktill skulle spricka.. så premiärrundan uteblev, besvikelsen är ett faktum!! tillägger att jag har en z750 -07, nån mer som haft detta problem?? det känns ju inte som det skall gå att göra fel på ett så fabelt ingrepp..

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
fint. e det bra ljud?

http://www.yoshimura-rd.com/partsearch.aspx?v=parts

Kanske något intressant. Dock själv tycker jag org är riktigt snygga. Sen är det synd att dölja det härliga insugsljudet 2010 har :D

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...