Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Ort
Köping
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
Tjo!
Nu får jag vara med er stora grabbar å leka.
Köpte min första hoj igår. En Z1000 -03.

Nu till den tråkiga biten...

Eftersom jag inte fått mitt kort än (uppkörning om två veckor ) så tänkte jag att jag ställer hojen på jobbet, där jag kan övningsköra hur mycket jag vill. Inhängnat område.:yoparty
Kuggade uppkörningen förra året på lågfartsdelen, å tänkte därför lägga mycket övning på det. Men vad händer? Jo, efter en timmes tragglande runt dessa provisoriska koner kommer jag in för snävt runt sista konan, å lyckas lägga ner hojen! Jag har inte ens haft den i ett dygn, å redan lyckats med konststycket att bocka till handbromsen plus repat lite på motorkåpa. Jag känner mig våldtagen! :mad:

Nåväl... Här e den.
 

Bifogat

  • iPhone pix 093.jpg
    iPhone pix 093.jpg
    220.5 KB · Visningar: 146

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Tjo!
Nu får jag vara med er stora grabbar å leka.
Köpte min första hoj igår. En Z1000 -03.

Nu till den tråkiga biten...

Eftersom jag inte fått mitt kort än (uppkörning om två veckor ) så tänkte jag att jag ställer hojen på jobbet, där jag kan övningsköra hur mycket jag vill. Inhängnat område.:yoparty
Kuggade uppkörningen förra året på lågfartsdelen, å tänkte därför lägga mycket övning på det. Men vad händer? Jo, efter en timmes tragglande runt dessa provisoriska koner kommer jag in för snävt runt sista konan, å lyckas lägga ner hojen! Jag har inte ens haft den i ett dygn, å redan lyckats med konststycket att bocka till handbromsen plus repat lite på motorkåpa. Jag känner mig våldtagen! :mad:

Nåväl... Här e den.

fy vad surt :brinnerup
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Var där ett tag...sen haveri. Surt!
Ev nytt försök på gelleråsen. För arl tt blir väl inte av igen?
Förbannade folk som inte gillar hojåkning..:gnissla

precis, de har ju avbokat/ställt in all vad A.T.T heter..... var ju nära o bra. men men man måste ju testa större banor också. siktar själv på Gelleråsen 4'e och 5'e augusti
 

Warulf

Ny medlem
Gick med
23 May 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
Z750r 2011
Nu står nyförvärvet hemma ;)hoppas på många soliga dagar i sommar!
 

Bifogat

  • IMG_0313.jpg
    IMG_0313.jpg
    238.3 KB · Visningar: 141

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Tänkte kolla vad ni betalat för mappning? Har skaffat Power Commander III men den går ändå inte bra med den mappning som följde med i programmet.
 

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Det har varit på tal tidigare. Detta företag, är det någon som har erfarenhet av dem? Ligger som sagt lite bättre i pris än svenska sidor.


Jag kollade också på dem när jag hade en z1000 och minns att bikeshop skulle ha en 10-12 000. Finns billigare hos detta företag i england, vet inte hur pålitliga dom är men dom svara snabbt på mail.

http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/
 

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
2009 betalde jag 750:- hos Racerepairs.

Okej, tack så mycket. Frågade nämligen Ava MC hur mycket det skulle kosta att få hojen mappad om man redan hade en Power Commander, dom sa att det skulle kosta 3000 kr. :va
Tar och kollar med Racerepairs då, dom ligger inte så värst långt ifrån mig heller :tummenupp
 

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Det har varit på tal tidigare. Detta företag, är det någon som har erfarenhet av dem? Ligger som sagt lite bättre i pris än svenska sidor.

Köpte mitt slipon från dom, det gick fort och beatällningen funkade bra. Beställde även PCIII i efterhand av dom och det funkade lika bra, och billiga är dom :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top