Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Det bör man inte göra eftersom att dom rör sej och kan då fastna i något och i värsta fall kan du bränna servomotorn och få elproblem.

Det är bättre att ta bort plasten på vänster sida och plocka bort vajrarna så kan inte något hända.

Samma här, tog inte ens 5 minuter att plocka bort dem, snarare 2 minuter.

Noving

Hej va det går!
Gick med
27 Nov 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 -10
Modda originaldämpare Z1000 2010

Någon som vet var beskrivning finns på hur man kan modda originaldämparna på Z1000 2010?
Hitta massa guider för äldre men inte för den nya.

Tanken är att öppna upp dämparna lite för roligare ljud.
Går ju köpa slip-on men det blir senare i sommar.

Hudik

Guest
Någon som vet var beskrivning finns på hur man kan modda originaldämparna på Z1000 2010?
Hitta massa guider för äldre men inte för den nya.

Tanken är att öppna upp dämparna lite för roligare ljud.
Går ju köpa slip-on men det blir senare i sommar.

Förstör inte orginaldämparna, dom är guld värd när det blir dags för hojbyte :Bugar
Vänta med ljud tills du har ett slipon...

Mange.H

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Hoj
Kawasaki z750 -04
Vid vilken temperatur borde kylfläkten gå igång på en z750 04?
Stog i kö ett tag idag. kom upp i 100c utan att fläkten gick igång. Ska va så? :va

EDIT:
Äh! skit i det! provade själv idag, den startar vid 102c :tuttar

Last edited:

arvidsson.micke

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 09
FI lampan

Hej alla...
Har ett litet problem. Köpte slip-on system från Fresco-exhaust.
Riktigt nöjd med utseende och ljud.
Enligt försäljarna så ska man inte vara tvungen att göra nåt åt insprutningen eller nåt annat efter monteringen. Bara att skruva på och köra.
Problemet är att FI-lampan (fuel injection) börjat tändas ibland när jag ska köra efter att jag satt dit de nya rören. Aldrig hänt förr.
Nån som vet om jag bör göra nåt åt det?

Hojen är en Z 1000-09

Tack på förhand

Micke

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Z 1000 -08
Hej

Har oxå detta "problem". Min tänds när man hårdkört lite grann men slocknar när man kör lugnt igen. Har en -08 med pc 111 och Akra helsystem.

Har aldrig gjort något åt det men det vore ju kul att veta om det är nåt skadligt :)

gjohan

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
Kawasaki z750 2011
ni som har svarta z750/z1000 hur fan har ni gjort för att skydda sidan av tanken? svart är ju en jäkligt känslig färg att ha men också väldigt snygg. Körde 6,5 mil förra helgen och hann under den tiden få som ett slags damm/pulver på sidan av tanken där man också såg en viss tendens till repor. Både skinnstället och hojen är nytt så kan det bero på det? skinnstället avger nåt slags fett eller så är klarlacken känslig?

Faker

Eddie rider
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
Yamaha Virago xv 750 1981 Såld 2010 Bmw s1000 rr**** Såld: 05 Kawasaki Z750s
ni som har svarta z750/z1000 hur fan har ni gjort för att skydda sidan av tanken? svart är ju en jäkligt känslig färg att ha men också väldigt snygg. Körde 6,5 mil förra helgen och hann under den tiden få som ett slags damm/pulver på sidan av tanken där man också såg en viss tendens till repor. Både skinnstället och hojen är nytt så kan det bero på det? skinnstället avger nåt slags fett eller så är klarlacken känslig?

Kör jag med, funkar fint:tummenupp:tummenupp:tummenupp

http://mcvaruhuset.jetshop.se/stompgrips-p-1940-c-224.aspx

tjoken

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Hoj
z750 07
Tjena e väldigt färsk i hojbranshen, så jag undrar bara vad när man ska börja ora sig för grad antalet i motorn? hur varm e det ok att den blir så att säga...

tar gärna även emot bra tips på sliop on, e lite sugen på shark modellerna

Har en z750 07a

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Hallå på er!
Som ovan säger är jag också rätt färsk.. Körkortet är inte många dagar gammalt.. Har en z750 2004 som jag vill rensa upp lite på.. Har ni något bra tips på som funkar och som blir bra.
Skylthållare+miniblinkers+skyltbelysnings kit.. Ska även ha miniblinkers fram.. Kanske ett slipon. Tips mottages tacksamt, både här och PM :)

MVH
Rasmus

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Tjena e väldigt färsk i hojbranshen, så jag undrar bara vad när man ska börja ora sig för grad antalet i motorn? hur varm e det ok att den blir så att säga...

tar gärna även emot bra tips på sliop on, e lite sugen på shark modellerna

Har en z750 07a

100-110 ska du inte oroa dig för iaf....

Faker

Eddie rider
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
Yamaha Virago xv 750 1981 Såld 2010 Bmw s1000 rr**** Såld: 05 Kawasaki Z750s
Hallå på er!
Som ovan säger är jag också rätt färsk.. Körkortet är inte många dagar gammalt.. Har en z750 2004 som jag vill rensa upp lite på.. Har ni något bra tips på som funkar och som blir bra.
Skylthållare+miniblinkers+skyltbelysnings kit.. Ska även ha miniblinkers fram.. Kanske ett slipon. Tips mottages tacksamt, både här och PM :)

MVH
Rasmus

bikersneed

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Hallå på er!

MVH
Rasmus

jag köpte biltemas skylthållare och bockade 90 grader och skruvade fast, kommer inte ihåg om jag var tvungen att borra två nya hål i den också...

Blinkers köpte jag från nccr och skruvade dit (led) och sedan ett lastoberoende blinkrelä för 40kr från biltema för att få blinkfrekvensen rätt.

slipon är väl bara att vraka mellan, själv köpte jag mivv suono och är mer än nöjd!

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=336491&stc=1&d=1305531734

Bifogat

• Bra3.jpg
    Bra3.jpg
    260.4 KB · Visningar: 268

arvidsson.micke

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 09
Passar bara på att bumpa min "gamla" fråga. Är det ingen här som har nån aning om jag behöver göra nåt åt lampan.

Tacksam för svar :)
Micke

Hej alla...
Enligt försäljarna så ska man inte vara tvungen att göra nåt åt insprutningen eller nåt annat efter monteringen. Bara att skruva på och köra.
Problemet är att FI-lampan (fuel injection) börjat tändas ibland när jag ska köra efter att jag satt dit de nya rören. Aldrig hänt förr.

Hojen är en Z 1000-09

Tack på förhand

Micke

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
detta problem har inte jag iaf men jag kör med sc-projektrör, dock gick den bättre nu när man bytt till idirum tändstift och knfilter.

Hej alla...

Hojen är en Z 1000-09

Tack på förhand

Micke

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras