Kawasaki Z750/Z1000-tråden

ScaniaR580

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2010
Hoj
Kawasaki Z750 09
Nu har jag testat erat fenomen med att hojen wobblar :S Har kört i alla vindens riktningar och då har de blåst rätt bra...

Har provat hastigheter från 100-210 km/h

Inte en tendens nån gång till wobbling.. Däremot Kniper jag inte med knäna i hastigheter i över 150 km/h så blir den lite orolig men det har ju med att fart vinden kommer in mellan ben & tanken...

Men fasen vilken hoj ! :D Ångrar inte en Sekund att jag köpte Z750 :)

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM 990 smt 2011
För det första så skrev jag MT, du skriver MD, och länken är om WD.

Anywho, hojen gått 180 mil, jag tror den klarar sig.

Anledningen till att jag skrev var för att jag ville köpa ett riktigt smörjmedel;) Andra ger ju förslag, du bara kommer med onödiga kommentarer, håll det för dig själv, sigh*

Ok, men antar att det du använde heter WD40.

Jaja, har hojen bara gått 180 mil är det ju ok att smörja med ett medel som är skadligt för kedja och drev. Visste inte att du inte kört längre.

Ok, ska ge dig några konkreta tips på smörjmedel för kedja, KEDJESPRAY, KEDJEVAX, CHAIN LUBRICANT, CHAIN WAX.

Ja, förlåt för att jag råkade informera dig och alla andra om att WD40 INTE är ett bra smörjmedel för kedjan. Knasigt av mig, klart ingen skulle komma på en sån dum tanke att spruta rostlösare på en ny kedja. Extremt onödig komentar, Sorry. :huvet

Så här blev resultatet av styrdämpare på kawasaki z1000, var lite pill men lätt värt det :yoparty

Ser bra ut. Var det värt slantarna? Hur blev hojen att köra?
Har själv tittat runt på något liknande. Hittat en som man sätter i gafflen och kopplar till ramen, eller nått, men detta såg mycket bättre ut.

Det har ev dykt upp ett objekt för mig att skaffa...men:

Hur låter z750:n original? (2008-2009) Är annat system nödvändigt om man vill att det hörs när man kommer?
Isf, vilket är prisvärt?

Hur är det att köra med ABS? Bra eller anus?

Håller med Z750_2010, bara fördelar att ha ABS. Att köra med ABS märks inte förän du behöver panik bromsa. Skönt att veta att man inte bromsar omkull sig.

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Tack för era svar om ABS och ljud.

Följdfråga: Var köper jag ett hyfsat slipon som kräver minimalt med montering och ger gott ljud?

En ny fråga: Är tanken av plast eller plåt?

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Tack för era svar om ABS och ljud.

Följdfråga: Var köper jag ett hyfsat slipon som kräver minimalt med montering och ger gott ljud?

En ny fråga: Är tanken av plast eller plåt?

Jag kan inte tänka mig att det är stor skillnad på monteringen av de olika rören, akrapovic var simpelt i alla fall. Fick en manual till och med.
motoaction.se rekommenderar jag! Blir väl att välja mellan Mivv eller akrapovic där..

Bikeshop har väl en del med:)

Tanken är inte gjord av plast i alla fall:D

vv08ha0

Jägaren
Gick med
26 Jan 2011
Hoj
Z1000 -10
Jag kan inte tänka mig att det är stor skillnad på monteringen av de olika rören, akrapovic var simpelt i alla fall. Fick en manual till och med.
motoaction.se rekommenderar jag! Blir väl att välja mellan Mivv eller akrapovic där..

Bikeshop har väl en del med:)

Tanken är inte gjord av plast i alla fall:D

Håller med mycket trevlig personl på båda ställena.. Jag fick bra paketpris då jag beställde tre olika slipon till en Z1000 -10 en z1000 -09 och en BMW f800r -11. Jag köpte mivv till alla och det är heltklart det mest prisvärda och skönast ljud!! Tycker jag men smaken är ju delad!! Spana lite på youtube om du har ett hyfsat ljudsystem till datorn annars får man ingen ljudupplevelse.. Jag köpte mivv suono till kawa cyklarna och oval till bmw:n.. Helt kolfiber..

Angående ABS så håller jag med alla här! Jag skulle aldrig köpa en hoj utan Abs inte ens en sportare.. Finns ingen anledning.. Säkerhet går först tycker jag..

Last edited:

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
Ok, men antar att det du använde heter WD40.

Jaja, har hojen bara gått 180 mil är det ju ok att smörja med ett medel som är skadligt för kedja och drev. Visste inte att du inte kört längre.

Ok, ska ge dig några konkreta tips på smörjmedel för kedja, KEDJESPRAY, KEDJEVAX, CHAIN LUBRICANT, CHAIN WAX.

Ja, förlåt för att jag råkade informera dig och alla andra om att WD40 INTE är ett bra smörjmedel för kedjan. Knasigt av mig, klart ingen skulle komma på en sån dum tanke att spruta rostlösare på en ny kedja. Extremt onödig komentar, Sorry. :huvet

Det är klart det är mycket pengar men om man kör mycket och kör aggresivt och ligger mycket i kurvor och kör på bana är det lätt värt. Är man söndagsåkare är det inget för den personen men det är stor skillnad + att det ser diskret ut.:banana

Ser bra ut. Var det värt slantarna? Hur blev hojen att köra?
Har själv tittat runt på något liknande. Hittat en som man sätter i gafflen och kopplar till ramen, eller nått, men detta såg mycket bättre ut.

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
köpte mig ett slipon från danmoto för under 1000lappen ink. frakt.

länk till däämparen om nån e intresserad http://www.dan-moto.com/z-750-carbon-gp-2004-2006-product-77.html?zenid=hl9t2m2cun2q9h03quvcbcikq7
det blir ljust guldfärgat när man kört med det ett tag.

Kanske köper ett till min -06:a har du mappat om?har du avgas-smällar vid avslag?Du har inte möjlighet att lägga upp en bild ev hur det låter.

nä har inte mappat om den. har väl hänt nån gång när man kört hårt så har det det blivit nån avgaspuff. men avgasmällar vid avslag har jag inte.
finns en del klipp på youtube.
ex: http://www.youtube.com/watch?v=x3EUqrl5cJs
bild på min hoj kommer här.

mvh/mattias

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
FZ1SA
nä har inte mappat om den. har väl hänt nån gång när man kört hårt så har det det blivit nån avgaspuff. men avgasmällar vid avslag har jag inte.

Tack för ett bra tips. Danmotor gp avgas låter bra tycker jag.Har beställt ett idag kan knappt vänta tro det är sant mycket privärt.Såg på tuben att det är mycket poulärt.Skönt att bli av med katten på orginal-systemet kanske jag får några hk till:)på köpet.

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD

Tack för ett bra tips. Danmotor gp avgas låter bra tycker jag.Har beställt ett idag kan knappt vänta tro det är sant mycket privärt.Såg på tuben att det är mycket poulärt.Skönt att bli av med katten på orginal-systemet kanske jag får några hk till:)på köpet.

ja hoppas du blir nöjd:tummenupp jag blev det iaf:)
får man fråga hur mycket du fick betala för avgas+frakt?
antar att dollarn inte är samma som när jag beställde.

mvh/mattias

gonzaa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2010
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Har letat men hittar inte det jag söker.

Letar alltså efter främre sidokåpor med infällda blinkers. Har sett det på en z1000 men letar åt en z750 -08. Någon som vet? Vilken som helst som kan tänkas passa, även om det är till z1000?

Tack på förhand,

G

danne65

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kawa Z1000,Kawa kxf250
Blinkers

Har precis monterat ledblinkers med 4 motstånd från biltema.
Problemet som uppstår är att på högersida blinkar dom med rätt frekvens och på vänstersida alldeles för snabbt.

Trodde först att jag kopplat något fel på vänstersida,men jag skiftade sida på på dom "drog ur snabbkopplingarna och skiftade sida" och då fungerar vänster sida men inte höger sida.
Så då vet jag ju att motstånden är ok.
"Motstånden har jag satt mellan blinkers och snabbkoppling"

Hoppas någon har något tips till mig hur jag ska gå tillväga,för att fixa detta problem.

Mvh Daniel.

Ps kanske vart mycket höger och vänster i texten men hoppas ni förstår.

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Har precis monterat ledblinkers med 4 motstånd från biltema.
Problemet som uppstår är att på högersida blinkar dom med rätt frekvens och på vänstersida alldeles för snabbt.

Trodde först att jag kopplat något fel på vänstersida,men jag skiftade sida på på dom "drog ur snabbkopplingarna och skiftade sida" och då fungerar vänster sida men inte höger sida.
Så då vet jag ju att motstånden är ok.
"Motstånden har jag satt mellan blinkers och snabbkoppling"

Hoppas någon har något tips till mig hur jag ska gå tillväga,för att fixa detta problem.

Mvh Daniel.

Ps kanske vart mycket höger och vänster i texten men hoppas ni förstår.

låter nästan som om nått motstånd är för svagt.. mer kan inte jag komma med..

danne65

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kawa Z1000,Kawa kxf250
låter nästan som om nått motstånd är för svagt.. mer kan inte jag komma med..

Tycker att då ska det ju inte fungera när jag skiftar sida så att säga.
Men håller med om att det låter skumt :D
Måste ta mig en funderare vad som kan vara fel.

Hmm fungerar bra på vänstersida,skiftar jag sida med snabbkopplingarna så fungerar det på högersida.
Motstånden skiftar jag inte, dom sitter kvar på samma blinkers hela tiden.
Måste fan ut och kolla igen,säker nåt simpelt fel jag gjort :)

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
FZ1SA
ja hoppas du blir nöjd:tummenupp jag blev det iaf:)
får man fråga hur mycket du fick betala för avgas+frakt?
antar att dollarn inte är samma som när jag beställde.

mvh/mattias

Jag valde på danmoto hemsidan att betala med euro och paypal se nedan.Bra pris iallafall :)
Products
------------------------------------------------------
1 x Removeable Baffle (EX-00000) = euro;5.76
1 x Z 750 Carbon GP 2004 - 2006 (EX-00015) = euro;57.71
------------------------------------------------------
Sub-Total: €63.47
EMS (Deliver Time: 6 - 15 Days Shipping to SE (1 x 2,300.00g)): euro;25.97
Total: euro;89.44

http://www.dan-moto.com/

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Tycker att då ska det ju inte fungera när jag skiftar sida så att säga.
Men håller med om att det låter skumt :D
Måste ta mig en funderare vad som kan vara fel.

Hmm fungerar bra på vänstersida,skiftar jag sida med snabbkopplingarna så fungerar det på högersida.
Motstånden skiftar jag inte, dom sitter kvar på samma blinkers hela tiden.
Måste fan ut och kolla igen,säker nåt simpelt fel jag gjort :)

kolla så du har bra kontakt mellan alla kopplingar,jag hade liknande problem med mina och då var det dålig kontakt i en koppling,så koppla ur och koppla ihop igen...

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
kolla så du har bra kontakt mellan alla kopplingar,jag hade liknande problem med mina och då var det dålig kontakt i en koppling,så koppla ur och koppla ihop igen...

japp hade lika på min med. fick böja lite på blecket inne i snabbkopplingen
så funkade det sen:)

mvh/mattias

danne65

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kawa Z1000,Kawa kxf250
japp hade lika på min med. fick böja lite på blecket inne i snabbkopplingen
så funkade det sen:)

mvh/mattias

Problemet är löst :banana
Var tvungen att ta fram mät instrumentet och ohm mäta motstånden.
Skarvkopplingen som följer med motståndet,"den som man klämmer ihop motstånd + blinkerskabel i, jag :huvet ärthjärnan hade sett till att en blinkerskabeln hade lagt sig lite på sidan när jag klämde ihop,detta resulterade i felet.

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Problemet är löst :banana
Var tvungen att ta fram mät instrumentet och ohm mäta motstånden.
Skarvkopplingen som följer med motståndet,"den som man klämmer ihop motstånd + blinkerskabel i, jag :huvet ärthjärnan hade sett till att en blinkerskabeln hade lagt sig lite på sidan när jag klämde ihop,detta resulterade i felet.

Dom ska ju ändå bara funka på besiktningen för vem fan orkar blinka :tungan

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...