riktigt snyggt faktiskt... lite lyd skulle sitta fint också så man får höra det
Ja vet att muzzy har helsystem men vet inget om märket, varken kvalitet eller pris! Men kan vara ett tips!
kan vi mötas upp nån dag så man får lyssna lajv? annars känns det här med att köpa system lite som att köpa grisen i säcken
det kan vi absolut göra, denna helgen går dock inte, jag drar bort över valborg, men jobbar rätt tidigt nästa vecka vet jag.
hur ofta smörjer ni kedjan och vad använder ni för smörjmedel?
undrar jag med, sprutade precis på lite MT40 eller vad det heter, för att smörja, inbillar mig fortfarande dock att jag hör kedjan
Jag smörjer efter varannan/vartredje körning.. Körningarna är lite över 10mil varje gång så efter 20-30 mil kollar jag kedjespelet och smörjer.. Men jag är kanske lite väl noggrann.. Jag kör motul chain lube riktigt klibbigt och sitter bra som fan.. Inget stänk alls..
undrar jag med, sprutade precis på lite MT40 eller vad det heter, för att smörja, inbillar mig fortfarande dock att jag hör kedjan
Har en liten fundering, hur många nycklar har ni till era hojar?
Hojen det gäller är en Z750 08:a är det bara 2st till dom? Eller har min bror slarvat bort en!
Vad är det för skillnad på dom? Är utsendet lika på dom?
MD40??? Din hoj måste se ut som fan. MD40 är ingen kedjespray, men säkert kanon om man vill fördärva sitt drivpaket.
Hittade en liten film om att MD40 som cykelkedjespray, antar att belastningen på en mc-kedja är betydligt större.
http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/
2 svarta och en röd.
Anywho, är det någon annan som hör något surr från (antagligen) kedjan?
stör mig som fan på de -.-' min kedja är inte direkt torr heller..
oljud från hojen tycker jag man alltid hör och 99.9% av ljuden är nog bara inbillning. min kedja är både smord och spänd. ändå hör man ljud :/
Så här blev resultatet av styrdämpare på kawasaki z1000, var lite pill men lätt värt det
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|