Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Yeah jag löste det, klippte kontakterna, löste sig bra:) vill man sätta på original är det ju bara att pressa ihop skiten igen :3

blev ju snyggt med rizoma Fox + avio 21 :D
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
lite hjälp av er som har lite mer koll sökes.

letar helsystem till min 1000 10'a, det enda jag hittat hittills är akrapovic.

Leo Vince, Devil, mivv osv har ju bara slipons :(
 

vv08ha0

Jägaren
Gick med
26 Jan 2011
Ort
Skåne
Hoj
Z1000 -10
lite hjälp av er som har lite mer koll sökes.

letar helsystem till min 1000 10'a, det enda jag hittat hittills är akrapovic.

Leo Vince, Devil, mivv osv har ju bara slipons :(

Ja vet att muzzy har helsystem men vet inget om märket, varken kvalitet eller pris! Men kan vara ett tips!
 

prowler

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Globen
Hoj
2002 Honda CBR 954rr
Någon som har tips på var jag kan köpa Stompgrip modellanpassad till min z750-08?
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
kolla på mcvaruhuset.

Jag var där för en vecka sedan och letade efter samma sak, har sökt halva google med och hittat nada. Inte ens på ebay finns det för z750, eller z1000. Blev att köpa den största på mc varuhuset istället och klippa till själv, blev ok.

Hittar du en färdigskuren får du mer än gärna pm:a! :)


Känslan blev dock vansinnigt mycket bättre med stompgrips! Rekomenderas!:yoparty
 

Bifogat

  • IMAG0401.jpg
    IMAG0401.jpg
    221.2 KB · Visningar: 134

prowler

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Globen
Hoj
2002 Honda CBR 954rr
Jag var där för en vecka sedan och letade efter samma sak, har sökt halva google med och hittat nada. Inte ens på ebay finns det för z750, eller z1000. Blev att köpa den största på mc varuhuset istället och klippa till själv, blev ok.

Hittar du en färdigskuren får du mer än gärna pm:a! :)


Känslan blev dock vansinnigt mycket bättre med stompgrips! Rekomenderas!:yoparty


Hehe jag har själv suttit på google och ebay men det verkar kört så jag kommer nog att göra som dej! Åker in till Mc-varuhuset i veckan!
Blev riktigt bra! :tummenupp
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Hehe jag har själv suttit på google och ebay men det verkar kört så jag kommer nog att göra som dej! Åker in till Mc-varuhuset i veckan!
Blev riktigt bra! :tummenupp

Tack, se bara till att INTE göra två vänstersidor som mig.. haha.

Och sätt inte stompgripen så lågt som jag gjort på bilden, den fäster inte runt den skarpt rundade kanten nertill. Fick lyfta och skära av 5mm.
 

Moije

Medlem
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Hemma
Hoj
2009 Kawasaki z1000
Jag var där för en vecka sedan och letade efter samma sak, har sökt halva google med och hittat nada. Inte ens på ebay finns det för z750, eller z1000. Blev att köpa den största på mc varuhuset istället och klippa till själv, blev ok.

Hittar du en färdigskuren får du mer än gärna pm:a! :)


Känslan blev dock vansinnigt mycket bättre med stompgrips! Rekomenderas!:yoparty

läste nya MC höromkvällen,får stompgrips för under hundringen,,räcker o klä hela hojen inklusive däcken :tuttar http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80012853
 

Lodisgrisen

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Åland Jomala
Hoj
2016 KTM Superduke 1290 R
Hej! Funderar på att köpa ett sc-project slipon till min z750. Jag har dock förstått att FI lampan kan börja lysa. Skulle helst slippa det men ni som kör med slipon på era cyklar lyser lampan eller är allt som det ska?
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Hej! Funderar på att köpa ett sc-project slipon till min z750. Jag har dock förstått att FI lampan kan börja lysa. Skulle helst slippa det men ni som kör med slipon på era cyklar lyser lampan eller är allt som det ska?

kör med icke street legal kolfiber akrapovic, hängt av kablarna, inge lampa lyser:) var med orolig för de!
tydligen ska det gå att åtgärda utan problem om man nu skulle få en lampa tänd..
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
jag har muzzy helsystem på min.... dock en 03a, men vad jag vet har jag sett till 10or med, gött ljud å gör en viss skillnad med, ska iväg å bänka min å mappa om min snart..:yoparty:yoparty

kan vi mötas upp nån dag så man får lyssna lajv? :D annars känns det här med att köpa system lite som att köpa grisen i säcken :va

Tänkte bara medela Att jag blir Z750 Ägare veckan som kommer nu :) Har Bokat en på Johans mc GBG så :)

TJA !!

Grattis :tummenupp

läste nya MC höromkvällen,får stompgrips för under hundringen,,räcker o klä hela hojen inklusive däcken :tuttar http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80012853

är det ens klister på baksidan av dessa?
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top