Kawasaki Z750/Z1000-tråden

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
Det har ev dykt upp ett objekt för mig att skaffa...men:

Hur låter z750:n original? (2008-2009) Är annat system nödvändigt om man vill att det hörs när man kommer?
Isf, vilket är prisvärt?

Hur är det att köra med ABS? Bra eller anus?

min z750 (dock en -04) låter som en symaskin med orig.dämparen.
köpte mig ett slipon från danmoto för under 1000lappen ink. frakt.
visst det är väl gjort i kina men tycker ändå det håller hög klass. väger knappt nånting å har ett härligt ljud:)
jag tycker det va prisvärt iaf!

enda hoj jag kört med abs var nån bmw på körskolan för några år sedan.
finns väl egentligen ingen nackdel med att inte kunna låsa framhjulet när man kör...
nackdelen är väl kanske om man vill göra stoppies:)

länk till däämparen om nån e intresserad http://www.dan-moto.com/z-750-carbon-gp-2004-2006-product-77.html?zenid=hl9t2m2cun2q9h03quvcbcikq7
det blir ljust guldfärgat när man kört med det ett tag.

mvh/mattias

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Det har ev dykt upp ett objekt för mig att skaffa...men:

Hur låter z750:n original? (2008-2009) Är annat system nödvändigt om man vill att det hörs när man kommer?
Isf, vilket är prisvärt?

Hur är det att köra med ABS? Bra eller anus?

Original funkar väl när man varvar på, men låter som en trimmad symaskin.. så vilket rör man än köper blir man nog nöjd med... Jag är väldigt nöjd med akrapovic i alla fall^^

Jag älskar abs, kan bromsa ur hårt som helst, + att man känner sig säkrare.. som nämndes innan, man kan ju inte göra stoppies, men varför ska man göra det?

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
körde en rejäl runda med min z750 -11 idag...
Någon mer än jag som tycker den har tendens att börja "wobbla" när den kommer upp över 130?? Eller rättaresagt om jag inte nyper åt tanken ordentligt med benen på raksträckor så blir den lite orolig....
Har gått knappt 100mil

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
Någon mer än jag som tycker den har tendens att börja "wobbla" när den kommer upp över 130?? Eller rättaresagt om jag inte nyper åt tanken ordentligt med benen på raksträckor så blir den lite orolig....
Har gått knappt 100mil

samma på min -04... inte alls trevligt:va

mvh/mattias

ScaniaR580

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2010
Hoj
Kawasaki Z750 09
Nu Jävlar är jag Z750 ägare ! :D

Så jäkla nöjd !! kört 30 mil idag :) Vilken jäkla kul hoj :) Tjejen har åkt med också o tro de eller ej men de har fasen funkat bra de med :)

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Har gått knappt 100mil

Låter väldigt... fel... visst tar man ut ett knä så rycker det väl till, men jag har inte känt av något i 200Km/h ens:S känns väldigt stabil, men blåser det mer än vanligt ute så blir det lite obehagligt..
Testa att verkligen ligga ner som om det vore en sporthoj, bara för att se om det verkligen wobblas..

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Har gått knappt 100mil

Känner inte alls igen det, jag tycker den är stadig som ett lok...

Kontrollera så du inte har nåt glapp nånstans, sving, hjul etc. har du rätt lufttryck?

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Har gått knappt 100mil

Jag känner inte heller igen det på fin väg. Dock har jag fått känna på wobbel med däckskrik och tappat styre. Dock var det några extrema gupp i vägen som kom när det gick ca 100 och en hand på styret.

Klart att vinden kan ta tag i den, men inte så att det är wobbel tendenser..

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Jag känner inte heller igen det på fin väg. Dock har jag fått känna på wobbel med däckskrik och tappat styre. Dock var det några extrema gupp i vägen som kom när det gick ca 100 och en hand på styret.

Klart att vinden kan ta tag i den, men inte så att det är wobbel tendenser..

Får dra ett rejält test nu innan 100mila servicen.... kan ju vara jag som hanterar den fel...

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
FZ1SA

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
FZ1SA
Har gått knappt 100mil

Inga problem på min z750.Ligger mycket bra på vägen kanske håller du för hårt i styret:)då kan man få sk självförvållat vobbel.

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
belly pan

kollade runt lite på nätet efter en belly pan/magkåpa till min z1000 -07 men hittade ingen som jag gillade,nån som har koll på vart man kan köpa? helst från sverige

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
kollade runt lite på nätet efter en belly pan/magkåpa till min z1000 -07 men hittade ingen som jag gillade,nån som har koll på vart man kan köpa? helst från sverige

Kollade du original-kåpan?
http://www.mcweb.se/underkapa-p-5236-c-1769.aspx
köpte den till min z750 som syns i garaget, väldigt nöjd.

annars hade jag köpt:
http://www.s2concept.fr/index.php?cPath=894_821_826

Någon av dom! Ser riktigt najs ut! Dock inte från sverige, men en säker sida:)

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Inga problem på min z750.Ligger mycket bra på vägen kanske håller du för hårt i styret:)då kan man få sk självförvållat vobbel.

Inte omöjligt.... Körde zx7r innna o då stördes man inte av fartvinden... på denna får man mer känslan av att hålla i sig då fartvinden känns betydligt mer =)

Kawaluring

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
Z750 -07
Har gått knappt 100mil

har du kollat lufttrycket? Upplevde samma fenomen på min. Dock skickade jag i lite till luft och vipps var hojen som ny. Efter det har jag inte upplevt några som helst konstigheter. Hoppas det är lika simpelt för dig att åtgärda som det var för mig.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha