Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Så monterat Leovince Gp Pro på hojjen nu.... göööt!! slippa låta som en symaskin.....
slutar garantin gälla nu???
 

Mange.H

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Ort
Malax, Finland
Hoj
Kawasaki z750 -04
Hej allihopa! Nu kan jag äntligen bli en värdig medlem av denna tråd,
Har smygläst lite från och till länge.

Men igår gick jag och inhandlade en z750 -04
Lite räpig och slarvigt målad här och där samt i akut behov av ett nytt bakdäck (rekomendationer?)
men annars riktigt fin. :banana:banana
Var ute och gasade ikväll, Leende från öra till öra. Mycket underhållande hoj! iofs min första så jag har ju inte så mycket att gemföra med. :D

Fick dock inte med nån passagerar sadel. (ducktail monterad)
Någon som har en över dom vill slippa? :rolleyes:
 
Last edited:

aka_thn

Välvårdad
Gick med
20 Apr 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
2010, Kawasaki Z750
Ahhhh.
Äntligen är symaskinsljudet borta!!
Köpte mig ett
"LeoVince SBK Evolution 2, Slip-On, *GP-Style*" för EUR 263.95
http://www.motorradteile-hamburg.de och är mycket nöjd!!
Men får nog se till att stoppa i insatsen då den låter rätt brutalt mycket när man kör omkring i stan på låga varv.. Inte så uppskattat av sambon när hon ska ut och köra, som förövrigt är polis :D



Så monterat Leovince Gp Pro på hojjen nu.... göööt!! slippa låta som en symaskin.....
slutar garantin gälla nu???

Varför skulle den sluta gälla?
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Varför skulle den sluta gälla?

För att på Tex, bilar så får man ju inte ändra något själv. Bara av auktoriserad verkstad annars upphör garantin gälla.

Brorsan är oxå polis o brukar köra med mig.. han klagar inte =)
Ska mycket till för någon ska klaga =)
Bilister ska höra att vi kommer...
 

Mange.H

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Ort
Malax, Finland
Hoj
Kawasaki z750 -04
Någon som vacum synkroniserat sin kawa här?
I verkstadsmanualen står det att man ska använda en "highly accurate tachometer" när man ställer in tomgången. och att man INTE ska se på standard varvräknarn. Varför? och exakt var är en mycket noggran varvräknare? Och behöver man verkligen en sån?

Ska också ställa in ventilerna, var brukar ni köpa shims? Och borda man köpa en stor sats så man har eller vågar man hoppas att den lokala mecken har dom man behöver senn när man behöver dom? :va
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Ni som satt slipon på er Z750... vart gjorde ni av vajjrarna till orginal dämparen... bra/snyggt sätt?? Förslag??
 

tjoken

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Ort
Sundbyberg
Hoj
z750 07
framkåpa/Lyse

ska troligen investera i en z750 från 05, men tycker att fram kåpan/lyset e lite vassare på dom nyare modellerna.... nån som vet om det e möjligt att byta ut den delen???
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Ni som satt slipon på er Z750... vart gjorde ni av vajjrarna till orginal dämparen... bra/snyggt sätt?? Förslag??

Jag stoppade mina i samma kartong som jag la orginaldämparna i. :tungan
Vajrarna sitter i en servo under sadlen, bara att föja dom upp så hittar du. Sen krokar du bara av dom.

Lycka till.
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Styre

nån som har bytt styre på sin hoj,jag skulle vilja sitta mer "sporthoj" liknande alltså mer liggande körställning.....nån som har bytt?
 

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CBR600RR
Har en z750 10:a med akrapovic slipon, upplever när jag tar ut db-killern att det går ryckigt på lägre varv/hastighet.
Finns det något att göra, eller är det bara att investera i en powercommander och bänka?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Har en z750 10:a med akrapovic slipon, upplever när jag tar ut db-killern att det går ryckigt på lägre varv/hastighet.
Finns det något att göra, eller är det bara att investera i en powercommander och bänka?

Har diskuterats flitigt i ER6-tråden, att vissa upplever en rycking gång med öppnare avgassystem.
Beror på att bränsleblandingen inte blir riktigt korrekt, och åtgärdas med Powercommander :)
 

Hudik

Guest
Jag drog upp mina och satte fast dem under sadeln med stripes :)

Det bör man inte göra eftersom att dom rör sej och kan då fastna i något och i värsta fall kan du bränna servomotorn och få elproblem.

Det är bättre att ta bort plasten på vänster sida och plocka bort vajrarna så kan inte något hända.
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
nån som har bytt styre på sin hoj,jag skulle vilja sitta mer "sporthoj" liknande alltså mer liggande körställning.....nån som har bytt?

:tummenupp Jag gjorde det på min förra (-08) och kommer att göra det även på min nya (styret är redan inhandlat). Helt klart ett "uppköp" i körställning tycker jag. Dock är det lite meck att byta ut det då det behöver borras och styrändarna sitter som berget. Skippade även speglarna och körde med Biltemas styrändsspeglar, vilket jag kommer att göra med den nya oxå. Snyggare och så slipper man se armbågarna hela tiden. :tummenupp
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
:tummenupp Jag gjorde det på min förra (-08) och kommer att göra det även på min nya (styret är redan inhandlat). Helt klart ett "uppköp" i körställning tycker jag. Dock är det lite meck att byta ut det då det behöver borras och styrändarna sitter som berget. Skippade även speglarna och körde med Biltemas styrändsspeglar, vilket jag kommer att göra med den nya oxå. Snyggare och så slipper man se armbågarna hela tiden. :tummenupp

vart köpte du det styret då? :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top