Kawasaki Z750/Z1000-tråden

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Jag körde bara med däckjärn och försökte ta av det, men det fanns inte en jävla chans. Kanske värt att köpa den andra "maskinen" som du visa? Är ändå ett gäng på 5-6 motorcyklar, om alla lägger 100kr var lixom...

Precis, jag lånade "maskinen" när jag bytte. Lär köpa egen till nästa ggn. Det blir busenkelt att trycka loss "beed"et från fälgkanten iaf:)

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Precis, jag lånade "maskinen" när jag bytte. Lär köpa egen till nästa ggn. Det blir busenkelt att trycka loss "beed"et från fälgkanten iaf:)

Jo, men om man ska ta av både hjulen så behöver man något som håller uppe hojen från marken. Då måste man köpa det med... typ bobbiner och depåstöd

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
så, nu kom lite bilder på nya delarna, och idag blev det äntligen premiärtur, satan i gatan så gött de va:yoparty

Passade delarna bra? Råkade repa ena "kåpan" vid en trång passage i höstas. Hade funderingar på att lacka om alltihopa svart, men kan lika gärna köpa carbondelarna känns det som.

Jo, men om man ska ta av både hjulen så behöver man något som håller uppe hojen från marken. Då måste man köpa det med... typ bobbiner och depåstöd

En sån här om man har några spänn över. :)

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
dom passa faktiskt helt ok, sitter inte fast exakt som orginal men sitter tillräckligt iafall, skulle säga att passformen är ca 98%, du behöver garanterat inte hålla på å göra nya hål lr fästen iafall, å jag kan bara rekomendera dessa:
http://www.ebay.com/itm/RC-Carbon-F...&otn=3&po=LVI&ps=63&clkid=6882846369362328779
sjukt snabb leverans och bland dom bättre priserna, svarar snabbt på mail osv om man har frågor, sista beställningen gick på 3 arbetsdagar från hong kong:banana

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
postat denna text förut, men gör det igen=)
jag bytte från Z750 -08 till Z1000 -10, kan inte speciellt mycke om hojar då dessa är de enda jag ägt, men de som jag märkt är väl givetvis draget, nya Z1000 reser sig utan koppling på 1:an 2:an och 3:an,, de gör inte Z750, Z1000 känns stabilare, mer följsam samt att den känns mjukare att ratta,, känns som man sitter lite högre med knäna, om det verkligen är så vette fan men det känns så iafall, den har ABS, vilket inte min 08 hade, gött å kunna klämma åt utan att behöva tänka på att det skall låsa sig, mindre vibrationer, vilket är riktigt skönt om man skall åka långt, körde 50 mil med 08an när jag skulle byta och var redigt trött i baken när jag kom fram till butiken, samma 50 mil tillbaka med nya hojen gick faktiskt hyffsat, förutom att bena börja krampa lite=) är riktigt nöjd med min Z1000, är skillnaden stor?? njaa, men fick jag välja skulle det bli Z1000 alla dar i veckan

Last edited:

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
dom passa faktiskt helt ok, sitter inte fast exakt som orginal men sitter tillräckligt iafall, skulle säga att passformen är ca 98%, du behöver garanterat inte hålla på å göra nya hål lr fästen iafall, å jag kan bara rekomendera dessa:
http://www.ebay.com/itm/RC-Carbon-F...&otn=3&po=LVI&ps=63&clkid=6882846369362328779
sjukt snabb leverans och bland dom bättre priserna, svarar snabbt på mail osv om man har frågor, sista beställningen gick på 3 arbetsdagar från hong kong:banana

Köpte mina kolfiberdelar härifrån. Snabb leverans samt bra passform.
http://www.moto-vision.fr

andrei

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
GSXR 1000 -07
Hej,
Har precis införskaffat mig en Z750 -07.
Saken är den att det sitter ett Akrapovic slipon på, och jag får mycket avgassmällar vid avslag.
Är det bara att beställa och montera en Powercommander III för att bli kvitt problemet?
Alternativt kan jag väl montera på originalpipan eller köra med DB-killern, men då är ju halva nöjet med ett slipon borta :)

mvh

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Hej,
Saken är den att det sitter ett Akrapovic slipon på, och jag får mycket avgassmällar vid avslag.
Är det bara att beställa och montera en Powercommander III för att bli kvitt problemet?
Alternativt kan jag väl montera på originalpipan eller köra med DB-killern, men då är ju halva nöjet med ett slipon borta :)

mvh

Asså avgassmällar är inte så farligt som många tror, det är lixom en eftertändning bara. DB-killern hjälper inte ett skit, det bara dämpar ljudet. Så antingen är det originalpipan eller pc som gäller. Själv kör jag med knallar, tycker det bara är fett!

Gloggen

kawafreak
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
2004, Kawasaki, Z1000
Last edited:

andrei

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
GSXR 1000 -07
Har Beställt en Power Commander 5 till min z750 -07. Är det någon som råkar ha en likadan med akrapovic och en bra map till det upplägget?

/Andreas

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
Hej,

mvh

Kolla så det inte kommer in luft nånstans också, kanske lite kackigt monterat?

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Glömde att jag hade beställt ett par handskar så jag beställde ett par till... failer. Någon som behöver ett par Alpinestar handskar? :p

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln