Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
intressant o höra era åsikter angående slipon o powercommander:) e väl bara o ta fram plånboken o köpa allt på en gång antar jag, puh ingen billig hobby man har men e nog värt alla slantar. just nu väntar jag bara på att kunna ta premiärturen, kallt o massa snö just nu iaf. måste f#n ha slagit helt slint i skallen på vädergudarna, vintern va en enda lång höst o nu e våren vinter helt plötsligt. jaja den som väntar på nåt gott...:hoppa



Gratulis:tummenupp nytt är alltid nytt. blev d från autorapid månne? har en polare här i mina hemtrakter som också funderar på en ny svart z1000. populär hoj tydligen. kanske ses på vägarna i sommar:)

Jo det kändes lite underligt att just ha köpt ny hoj, då snön låg tjock på marken och mer öste ner... Vete fan vad som hände med våre. Är ju trafikkaos och snöplogar överallt nu. :huvet

Jag handlade från autorapid. Kollade runt med firmorna i Jakobstad och Seinäjoki, men det skillde dryga 500€ i nettopris. Bra att ha få service gjort nära hemtrakterna också.


Den är svart som synden! :yoparty

Valde länge mellan vit och svart. Den vita är jävligt läcker, men valet föll på den svarta till slut. Kan inte förklara desto mera varför... :va
 

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Ort
.
Hoj
.
Hejsan, har just köpt mig en orange z750... Vet nån vars man kan hitta en snygg matchande jacka?
 
Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Hejsan, har just köpt mig en orange z750... Vet nån vars man kan hitta en snygg matchande jacka?


Vill du att det ska vara orange i jackan?
Annars passar det ju klockrent med en svart, då halva din hoj är svart:)

Svårt att hitta något med orange i, här är ett 2-delat ställ. Inte så snyggt enligt mig..
Men kanske gör sig bättre i verkligheten. http://www.gpmoto.de/index.php?cat=KAT17&lang=ENG&product=P000191

Den här är annars rätt snygg: http://www.gpmoto.de/index.php?cat=KAT27&lang=ENG&product=P000974


Men vill du synas kanske du ska köpa detta: http://www.gpmoto.de/index.php?cat=KAT27&lang=ENG&product=P000675 :tummenupp
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Vad tror ni om denna spegel till en svart Z750, orginal är ju ganska groteska...

BS070A.jpg

Vad tror ni, är det inte alls praktisk?
 

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Ort
.
Hoj
.
Vill du att det ska vara orange i jackan?
Annars passar det ju klockrent med en svart, då halva din hoj är svart:)

Svårt att hitta något med orange i, här är ett 2-delat ställ. Inte så snyggt enligt mig..
Men kanske gör sig bättre i verkligheten. http://www.gpmoto.de/index.php?cat=KAT17&lang=ENG&product=P000191

Den här är annars rätt snygg: http://www.gpmoto.de/index.php?cat=KAT27&lang=ENG&product=P000974


Men vill du synas kanske du ska köpa detta: http://www.gpmoto.de/index.php?cat=KAT27&lang=ENG&product=P000675 :tummenupp
Tack, fanns ju en hel del på den sidan att kika på :)
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
bra färgval på kawan:tummenupp, hade själv tidigare en orange kawa z750-06som jag just bytt bort. håller med föregående "talare" angående färgval på jacka, svart alltså. hade själv ett i princip helsvart skinnställ, passade riktigt bra med den oranga hojen.
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Tjena,

Var ska man handla godis till nya z1000? Har svårt att hitta nåt vettigt.
Ermax grejer har jag kikat på, men de kostar ju multum.

De flesta sidor har bara grejer till gamla modellen.

Söker undertray, hugger, bellypan och kanske nåt annat skoj.

Usa eller Europa spelar ingen större roll.
 

rogge_no_1

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2007
Ort
ystad
Hoj
z 750 06:a
Montering av slip on

Jag ska montera ett gpr slip on idag på min z 750 06:a, är det något man ska tänka på? finns dom där 2 trådarna som finns på nya modellen på 06 oxå? vad gör man med dom isåfall?
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Tjena! Första gången jag skriver i den här tråden.
Är sjukt intresserad av 2008 Z750! Var och provkörde den idag (original). Jag tyckte att den var rolig att köra. Lättkörd, stabil och bekväm. Bara en grej som jag saknar lite. EFFEKT! Har kört KTM 625 innan. Är inte lika säker längre på att köpa efter att jag har provkört. Dock så hade jag beställt powercommander och gpr-slipon. Vad kan man mera göra? K&N-filter m.m? Eller ska jag ge upp och satsa på en snabbare hoj? Hade köpt Z1000 om det inte vore för priset på hojen och försäkringen. Beslutsångest. Hur mycket kan man öka effekten utan att göra jobbiga grejer? (Kan ej mecka så turbo och sånna grejer kan vi skippa höhö!)

Hjälp!
 
Last edited:

maaah

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2007
Ort
överkalix
Hoj
07 kawasaki z1000
Nu har man fått på den nya regplåtshållaren och miniblinkers:yoparty Huggern är på lack och kommer på nästa fredag. Under veckan skall K&N filter&Power Commander anlända ifrån staterna:) Sen är det bara att vänta på väder så man kan köra in den:tummenupp

en liten fråga bara varsifrån har du beställt slipon? pris?
ligger och skummar efter ett par
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Tjena! Första gången jag skriver i den här tråden.
Är sjukt intresserad av 2008 Z750! Var och provkörde den idag (original). Jag tyckte att den var rolig att köra. Lättkörd, stabil och bekväm. Bara en grej som jag saknar lite. EFFEKT! Har kört KTM 625 innan. Är inte lika säker längre på att köpa efter att jag har provkört. Dock så hade jag beställt powercommander och gpr-slipon. Vad kan man mera göra? K&N-filter m.m? Eller ska jag ge upp och satsa på en snabbare hoj? Hade köpt Z1000 om det inte vore för priset på hojen och försäkringen. Beslutsångest. Hur mycket kan man öka effekten utan att göra jobbiga grejer? (Kan ej mecka så turbo och sånna grejer kan vi skippa höhö!)

Hjälp!


Jag tyckte först att Z750 saknade effekt, och det var efter att jag sålt min motard. För mig berodde det på att det tog ett tag innan jag bytte körsätt igen.
Som du vet, när man kör motard så varvar man inte så mycket men det måste man göra med Z750. Så nu när jag kommit in i körningen igen så upplever jag den roligare!
Ska du jaga effekt så är väl helsystem bättre än slipon i kombination med PCIII. K&N-filter är ju inte dumt det heller.

Bodde du närmare hade du fått provat min, det kanske hade hjälpt till med funderingarna!

Lycka till:tummenupp
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Jag tyckte först att Z750 saknade effekt, och det var efter att jag sålt min motard. För mig berodde det på att det tog ett tag innan jag bytte körsätt igen.
Som du vet, när man kör motard så varvar man inte så mycket men det måste man göra med Z750. Så nu när jag kommit in i körningen igen så upplever jag den roligare!
Ska du jaga effekt så är väl helsystem bättre än slipon i kombination med PCIII. K&N-filter är ju inte dumt det heller.

Bodde du närmare hade du fått provat min, det kanske hade hjälpt till med funderingarna!

Lycka till:tummenupp

Det låter bra det!
Hur många hästkrafter har du fått ut?
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Det låter bra det!
Hur många hästkrafter har du fått ut?

101hk på bakhjulet!
Då har jag endast slipon, så med helsystem lär det bli skillnad.

Men den största skillnaden har jag märkt i vridet, lite starkare på lägre varv!
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
tjooosan!! äntligen är premiärturen avverkad, s#t#n i gatan va härligt de va:banana kunde inte ha valt en bättre hoj.

lite svårt o veta vilken "inkörningsteori" man ska följa, vissa förespråkar ju en rätt hård inkörning medan andra anser att man ska ta d lugnt i början. läste på lite i "inkörningtråden" o verkar va ett riktigt komplext ämne. får väl bli nån gyllene medelväg antar jag. har iaf för mig att det i instruktionsboken står att man ska hålla sig under 4000rpm de första 80milen, verkar just liiiite överdrivet...:)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Var ute och provkörde en Z 1000 -07 idag som hade gått 200 mil. Det var en grym hoj att köra på krokiga vägar. Bra acc och stabila vägegenskaper. Funderar att byta min CB 1300 mot en sådan eller en FZ 1.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag har för mig att jag läst någonstans i tråden om byte av framblinkers, men jag kan inte hitta det. Jag kollade lite hur blinkersen sitter fast, och det är ju hur trångt som helst, om man väl lyckas få in en blocknyckel där, hur fan ska man kunna rubba muttern när det är så trångt. Har någon här bytt och kan ge ett gott råd
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top