Kawasaki Z750/Z1000-tråden

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag vet inte hur det ser ut på 06 och äldre, men på min var det riktigt enkelt. Det satt små snabbclips (eller vad man ska kalle det) på kablarna, var bara att lirka in fingrarna bakom lyset och koppla loss utan några verktyg. Sen klippte jag av kabeln från originalblinkersen och skarvade på clipset på miniblinkarna, sen var det bara att trycka ihop dom igen :)

Lossade inte på något.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag vet inte hur det ser ut på 06 och äldre, men på min var det riktigt enkelt. Det satt små snabbclips (eller vad man ska kalle det) på kablarna, var bara att lirka in fingrarna bakom lyset och koppla loss utan några verktyg. Sen klippte jag av kabeln från originalblinkersen och skarvade på clipset på miniblinkarna, sen var det bara att trycka ihop dom igen :)

Lossade inte på något.

Mina sitter med en mutter som sitter långt in o jävligt trångt
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Nån med koll på ERMAX?

Tjenare,

Nån som har koll på denna undertail?
http://www.storm-motor.fi/shop/ShowProduct/ERM-790300066

Är de små trianglarna blinkers? Försökte ringa importören här i Finland, men han var inte till mycket hjälp. Ska köpa direkt från Ermax...
Har inte heller riktigt klart för mig om det bara är en ställning för plåten eller en undertail...

Vore väldigt tacksam för svar!
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Tjenare,

Nån som har koll på denna undertail?
http://www.storm-motor.fi/shop/ShowProduct/ERM-790300066

Är de små trianglarna blinkers? Försökte ringa importören här i Finland, men han var inte till mycket hjälp. Ska köpa direkt från Ermax...
Har inte heller riktigt klart för mig om det bara är en ställning för plåten eller en undertail...

Vore väldigt tacksam för svar!


Yes, det är blinkers.
Det är hela undertailen. Förstår inte ett ord finska men enligt priset så
gäller det en olackad. Lägg till några kronor så får du en färdiglackad, och vad jag hört så ska färgmatchningen vara riktigt bra på Ermaxprylar.

Mer info här + monteringsanvisning:
http://www.ermax.fr/modele-Z_1000_2007_2008-1833.html
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Yes, det är blinkers.
Det är hela undertailen. Förstår inte ett ord finska men enligt priset så
gäller det en olackad. Lägg till några kronor så får du en färdiglackad, och vad jag hört så ska färgmatchningen vara riktigt bra på Ermaxprylar.

Mer info här + monteringsanvisning:
http://www.ermax.fr/modele-Z_1000_2007_2008-1833.html

Finskan är inget problem, och inte heller lackeringen. Farsan lackar bilar dagarna i ända. :)

En sån får det bli! Tack ska du ha!
 

Maxxis

Medlem
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2018, BMW S1000XR
Vindruta Z750 -07

Nån mer som fixat vindruta till sin -07? Monterade den på lykthuset idag. Men kom aldrig längre än att jag tappade en "gummimutter" till ramen runt instrumenteringen ner under bensintanken... grrr!!! Så nu är det bara att kirra fram en så paketet kan slutmonteras. Skickar med bild på kalaset.
 

Bifogat

  • Z750-07_Vindruta_4_resize_resize.jpg
    Z750-07_Vindruta_4_resize_resize.jpg
    214 KB · Visningar: 170
Last edited:

pirja-jani

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
solna
Hoj
07 Kawasaki Z750
Hej! har någon av er fått fula märken på tanken där man har knäna.
på min ser det ut som att det har blivit suddigt, vet inte om det går bort med nåt medel funka inte med vatten iallafall, surt som fan!
 

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
Tänkte beställa PCIII till hojen.

hört att en del av er beställt från usa, är det stor prisskillnad mot här i sverige?

sen är det väl i stort sätt obligatoriskt att mappa den i bänk oxå för att få in värdena på PCIII:an korekt till hojen so jag förstått det, annars ligger väl PCIII:an på nå fabriksinställt läge, eller hur funkar det, helt grön på PC :gnissla

btw. nån som har bra koll på nå ställe som har bra pris på helsystem?

//Madroman
 
Last edited:

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Yes, det är blinkers.
Det är hela undertailen. Förstår inte ett ord finska men enligt priset så
gäller det en olackad. Lägg till några kronor så får du en färdiglackad, och vad jag hört så ska färgmatchningen vara riktigt bra på Ermaxprylar.

Mer info här + monteringsanvisning:
http://www.ermax.fr/modele-Z_1000_2007_2008-1833.html

Nu fattar jag inte. Pratade med generalagenten i Finland, och de säger att blinkers INTE ingår, och att detta inte är en undertail utan helt enkelt en ställning för blinkers.

Ermax sida säger ju någon helt annat. Där finns ju till och med info om hur man kopplar in blinkersena.

Jäkla skit, jag som redan hunnit beställa och börjat fira. :huvet

Var ska man nu hitta en snygg undertail?
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Nu fattar jag inte. Pratade med generalagenten i Finland, och de säger att blinkers INTE ingår, och att detta inte är en undertail utan helt enkelt en ställning för blinkers.

Ermax sida säger ju någon helt annat. Där finns ju till och med info om hur man kopplar in blinkersena.

Jäkla skit, jag som redan hunnit beställa och börjat fira. :huvet

Var ska man nu hitta en snygg undertail?


Fan vad konstigt?
När jag snackade med Bikersneed som är ÅF åt Ermax så kunde man
välja själv om man ville ha med blinkers eller ej. Tror det var nån hundring i
prisskillnad bara. Och enligt dom är det en undertail.

Avbeställ den, sen ringer du och snackar med dom på Bikersneed istället, länk finns till vänster här på sidan som du säkert redan vet! :)


Jag var nämligen sugen på den där själv förut, därför jag kollat upp lite om den! Riktigt snygg.
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Har nu kört en del kilometer med nya Z1000, och måste säga att jag är helnöjd! Har ännu inte hittat nåt att gnälla över, förutom att vinddraget är stort då det börjar gå undan. Det kom ju inte precis som nån överraskning direkt. :)

Är det nån som kör med nån typ av "vindruta" eller nåt? Hur mycket hjälper det? Har sett att det finns en del riktigt snygga grejer både till zätorna.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Nån mer som fixat vindruta till sin -07? Monterade den på lykthuset idag. Men kom aldrig längre än att jag tappade en "gummimutter" till ramen runt instrumenteringen ner under bensintanken... grrr!!! Så nu är det bara att kirra fram en så paketet kan slutmonteras. Skickar med bild på kalaset.

Det ser snyggt ut det där.
Återkoppla gärna hur du tycker att den fungerar,
om det blir stor skillnad eller ej!
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Jag letar efter ett nytt system till min Z1000.
Någon som kan hjälpa mig ... =) ... ?
Så litet som möjligt, typ tratt / cone modell ... ?
 

Maxxis

Medlem
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2018, BMW S1000XR
Rapport kommer...

Jadå, skall skriva lite sen när jag börjat köra med den.
Grejen med det hela var, att bifogat rutan ligger installationsanvisning och typgodkännade för modellen till ER-6n... Dock var installationsdetaljerna de rätta till Z750-rutan. Men lite sunkigt för att vara originalprylar tycker jag. Återförsäljaren är uppmärksammad på felaktigheten, hoppas färre kit kommer med fel papper framöver.

Det ser snyggt ut det där.
Återkoppla gärna hur du tycker att den fungerar,
om det blir stor skillnad eller ej!
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Årets första böter....

Så trillade den då in. Årets första böter.

Kom körandes lugnt och stilla igår mitt på dagen. Solen sken, fåglarna kvittrade, asfalten var torr och pungen tom.

Ser plötsligt en kufisk figur som på nåt sätt verkar vara inklämd bakom grupperingsskylten mitt i refugen. Vad fan, hur dum kan man vara. Gå över då, det är ju ingen trafik.

Resten är historia. 62 på 40 väg innebär att det inte blir nån kutz denna löning heller. :huvet
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Är det någon som har ett par orginalljuddämpare till Z1000 03-06 och är sugen att sälja dom till mig
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top