Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Jag tänkte vara utan hoj denna sommar och köpa en ny bil istället, men då kom värmen och suget. Förra året var jag utan kort hela sommaren, men i år tänkte jag försöka klara mig.

Har sneglat en del på Z1000 och tänkte åka in till handlaren efter jobbet. Hehe, det kanske blir ett impulsköp, vad tror ni är det ett bra köp?
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Jag tänkte vara utan hoj denna sommar och köpa en ny bil istället, men då kom värmen och suget. Förra året var jag utan kort hela sommaren, men i år tänkte jag försöka klara mig.

Har sneglat en del på Z1000 och tänkte åka in till handlaren efter jobbet. Hehe, det kanske blir ett impulsköp, vad tror ni är det ett bra köp?

Är nog ett mkt bra köp, tror dock inte att du skall räkna med att få alltför opartiska svar på en sådan fråga i den här tråden...:rolleyes:
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag tänkte vara utan hoj denna sommar och köpa en ny bil istället, men då kom värmen och suget. Förra året var jag utan kort hela sommaren, men i år tänkte jag försöka klara mig.

Har sneglat en del på Z1000 och tänkte åka in till handlaren efter jobbet. Hehe, det kanske blir ett impulsköp, vad tror ni är det ett bra köp?

Ja! den är rolig
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Knallade in efter jobbet igår, handlade en z1000 08 vit, hämtar den idag efter jobbet :yoparty :yoparty :D
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
YES, enormt nöjd så långt, även om det bara blivit en tur till jobbet idag. Blir definitivt mer under ledigheten.
 

skogshuggarn

fd biltok...
Gick med
8 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Z750 -06 (såld)
Har ett mivv x-cone till Z750 04-06 till salu ifall nån tröttnat på orginalsystemet:tummenupp
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=16257

16257_DSC00611.JPG
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Till er som monterar slipon på era Z1000, mappar ni om också eller kör ni bara? Både mina gamla ZX9R och mina två 660 SMC bestyckade jag om vid montering av slipon. Känns lite mer krånligt med mappning, då man inte kan göra det själv.
 

Henrik E

Nakenfis
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Kawa Z750 -07
Hade en liten fixar dag igår då jag putsade upp hojjen inför kommande turer, med tanke på vaxet så borde den gå lite snabbare nu.:rolleyes:

Fixade även ett fäste för kameran så att jag ska kunna ta lite filmklipp från några turer på favoritvägarna. Sist så monterade jag en låshållare till skivbromslåset, skönt att slippa ha det på sig när man ska någonstans.
 

Bifogat

  • lås.JPG
    lås.JPG
    80.8 KB · Visningar: 168
  • kamera.JPG
    kamera.JPG
    106.7 KB · Visningar: 142

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Så då står de en splirrans ny Z750 i garaget:p Surt bara att man de ska regna å att den ska köras in=) ( Lr va faan lite regn har ingen dött av)
 

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Ort
I förvirringens land
Hoj
suzuki gsx-r 750
Kopplingshandtag?

Någon som har koll på om kopplingshandtaget på z750 -07 går att ställa om på något sätt? Eller om det finns något billigt som går att ställa om som man kan byta till?

Som det är nu är det en aning för långt bort för att mina fingrar ska nå det. och för de som inte vet det så blir uppkörningens krypkörning väääldigt jobbig när man knappt når kopplingen.. (Jag når precis om jag flyttar handen varje gång, men det blir ju onödigt jobbig)

Har varit ute och kört i körgården idag, och faaaan va ont jag har i vänsterhanden :S
 

JonasP

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Nån som kan svara på hur man tar bort frontkåpan på en z750 -08... Har provat lite snabbt bara men den verkar sitta mer än vad jag trodde från början...
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Då har de första 15 milen avverkats på nya hojen och jag måste säga att den är över förväntan än så länge. Perfekt sittställning, perfekt "handling" och respons. Nu måste man dock bara göra något åt ljudet :yoparty
 

Maxxis

Medlem
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2018, BMW S1000XR
Slita bort kåpa

Nån som kan svara på hur man tar bort frontkåpan på en z750 -08... Har provat lite snabbt bara men den verkar sitta mer än vad jag trodde från början...

Vet inte exakt vilken du menar, men här kommer lite hjälp på traven:
 

Bifogat

  • 15-8_Page_1.jpg
    15-8_Page_1.jpg
    86 KB · Visningar: 125
  • 15-8_Page_2.jpg
    15-8_Page_2.jpg
    113.4 KB · Visningar: 108
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top