Kawasaki Z750/Z1000-tråden

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
En till som suktar efter en Z750 el Z1000. Läste i senaste Bike att nästan samtliga tesförare tycker Z1000 uppträder nervöst och är lite instabil i högre farter. Själv kommer man väl aldrig någonsin att kunna uttnyttja hojens prestanda och chassie maximalt som de gör. Men är det något man märker av även som en vanlig svensson chaufför? Designen är hursomhelst väldigt tilltalande och det verkar vara en skön bushoj med hyffsat prislapp dessutom. Att man fyller 30 i år gör ju att den även försäkringsmässigt verkar riktigt prisvärd för sina prestanda :) Vibrationerna det talas om lär väl inte vara mycket att prata om när man är van vid betydligt värre darrningar på nuvarande hojen :tungan

Grymt läcker hoj "The Duck" Sådana bilder gör en ju inte mindre sugen :tummenupp
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Jag är 29 år, och kommer (tack och lov) fylla 30 lagom till vagnskadegarantin gått ut, vilket innebär att jag kan ta en 30+ försäkring. Nu har jag cykeln skriven på min sambo (och börja fan inte gnälla på skenförsäkring, enligt villkoren får jag köra cykeln) hos Bilsport och mc, första året kostar den ca 9,000:- hel, nästa år kommer den kosta 10,000:- hel, men det beror som sagt på att jag då fyllt 30 (och vips, i ett trollslag har jag enligt BS&MC blivit en bättre förare :tungan )

du måste bo mitt inne i sthlm...

jag är 21 år haft kortet sen 2003 och bor utanför stan i zon 5.
helförsäkring+dubbel olycksfall på en z750 -07 skulle kosta 3500:-/år
på bilsport och mc.
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07


Grymt läcker hoj "The Duck" Sådana bilder gör en ju inte mindre sugen :tummenupp

Tack :Bugar

Och nej, jag har inte alls upplevt hojen som nervös. Men så har jag bara kört 183, och då blåste jag nästan bort...


du måste bo mitt inne i sthlm...

jag är 21 år haft kortet sen 2003 och bor utanför stan i zon 5.
helförsäkring+dubbel olycksfall på en z750 -07 skulle kosta 3500:-/år
på bilsport och mc.

Stämmer nästan, zon 2, förort till Stockholm
 

DEN GODE

Ny medlem
Gick med
19 May 2007
Ort
HUDIKSVALL
Hoj
KAWASAKI Z750
är inte det lite väl sent? då kokar det ju fan borde ju ska starta vid 90 typ.
jag testade iaf och kokade min tempgivare i en kastrull och den funkade inte sen köpte jag en ny för 580 spänn och den funkade inte heller men jag ska få en ny så hoppas att den funkar

med glykol i kylarvätskan kokar det lite senare.när fläkten startar sjunker tempen till 97-98 på några sek:)
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Läste i senaste Bike att nästan samtliga tesförare tycker Z1000 uppträder nervöst och är lite instabil i högre farter.



Det ligger lite i det dom säger... Har själv bara hunnit kört 550 mil men när man ger gas ur svängar uppträder den lite skumt ibland speciellt om vägen är lite ojämn.. Samma när man sätter ner framhjulet ibland så kan det "fladdra" till lite..Ställde fjädringen hårdare då blev den bättre . Tror dock att en styrdämpare hade gjort susen. Någon som sett en sådan nånstans?
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Rackarns :) Fick på slipon häromdagen. gjorde riktigt gott att få bort den gräsliga originaldämparen. Och vilket ljud sen :)
 

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Här är det en bild på min Z1000 med rensad bakdel! väntar på dom nya slipon nu !!!:yoparty
 

Bifogat

  • garage.jpg
    garage.jpg
    78.8 KB · Visningar: 310
Last edited:

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Här kommer en bild på min z750. Jag har också rensat baken, dumpad blinkers och satt in baklykta med integrerade blinkers i stället. Sitter en stilig magspoiler på den också.

Håll tillgodo kamrater. :yoparty
 

Bifogat

  • z750ssa.JPG
    z750ssa.JPG
    128.6 KB · Visningar: 231

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skoghall
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
Hur mycke har ni stält på fjädringen på era z1000 är ju tok mjuk orginal
 

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skoghall
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
Jag har fått ställa på fjädringen ganska mycket. Gjorde iordning framgaffeln med tjockare olja samt drog åt fjäderförspänninger nästan max. Det vart klart bättre. Bak har jag ställt åt fjäderförspänning och retur. Tycker fortfarande den är för mjuk vid bankörning men på vägen är den mycket bra.



Vilka hack har du instält på?
 

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
min Hp-corse system kommer om 3 veckor till min Z1000
 

Bifogat

  • PICT5892.jpg
    PICT5892.jpg
    52.1 KB · Visningar: 248
Last edited:

Maxxis

Medlem
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2018, BMW S1000XR
Baklykta

Halloj!
Är nybliven ägare till en sprillans silverfärgad Z750 ABS. Såklart börjar man kolla vad som går att modifiera...
Var har du fixat baklyktan från? Är det god kvalitet på den?

Här kommer en bild på min z750. Jag har också rensat baken, dumpad blinkers och satt in baklykta med integrerade blinkers i stället. Sitter en stilig magspoiler på den också.

Håll tillgodo kamrater. :yoparty
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Jag fick med den i kartong när jag köpte hojen, vet inte var han har beställt den men det kan jag kolla upp om du vill. Är diodlampor. När man blinkar så blinkar halva bakljuset orange i stället för rött. Riktigt snyggt tycker jag. Samma kvalla som original, det kanske till och med är originaltillbehör?

Halloj!
Är nybliven ägare till en sprillans silverfärgad Z750 ABS. Såklart börjar man kolla vad som går att modifiera...
Var har du fixat baklyktan från? Är det god kvalitet på den?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top