Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Martin D

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki Z750-06
Tillverkade ni egna hållare eller köpte ni? isåfall......vilken är bäst?

Köpte hållare men tveksam om jag ska använda, skylten passar attans bra längst in. Känns som åtanken från fabrik är att ha skylten där..
Forfarande inte bestämt om blinkers ska sitta som dem gör nu kanske ska flyttas uppåt-utåt lite? Blinkers och Hugger från franska Ermax (har en nice bellypan också) har jag beställt från BikersNeed. Har även köpt en skyltbelysning som är 4mm i diameter med ett "utstick" på 7-8mm men den är inte på plats ännu.

Tänkte jag skulle montera nya lysen med nya han-kontakter lika original så är det lätt att byta tbx inför besök till nitisk besiktningsman el dyl.
 

Bifogat

  • MC1_1.jpg
    MC1_1.jpg
    31.8 KB · Visningar: 167
  • MC2_3.jpg
    MC2_3.jpg
    47.2 KB · Visningar: 173

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Halloj,
Är det någon som köpt en hugger till sin Z750 -07?
Jag håller på och tittar runt lite, och det lutar antingen åt en från Bodystyle eller en från Ermax. Någon som har erfarenhet av dom? Jag tycker de ser väldigt lika ut?
 

Bifogat

  • 426_2.jpg
    426_2.jpg
    27.3 KB · Visningar: 145
  • f07_9096[1].jpg
    f07_9096[1].jpg
    51.9 KB · Visningar: 155

Martin D

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki Z750-06
Halloj,
Är det någon som köpt en hugger till sin Z750 -07?
Jag håller på och tittar runt lite, och det lutar antingen åt en från Bodystyle eller en från Ermax. Någon som har erfarenhet av dom? Jag tycker de ser väldigt lika ut?


Köpte ju en Ermax så jag är kanske inte så objektiv men den passade riktigt bra med tanke på originalfästen/bult och lacken var riktigt bra i förhållande till original på hojen (kanske inte så svårt med svart men...)
Gav 1800:- har jag för mig och fransk som sagt var så lev.tiden var ju inte att leka med men det är ju vinter och ombyggartider så..
/M
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Om någon är intresserad av ett leo vince slipon till z750-07 så skicka ett pm.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Köpte ju en Ermax så jag är kanske inte så objektiv men den passade riktigt bra med tanke på originalfästen/bult och lacken var riktigt bra i förhållande till original på hojen (kanske inte så svårt med svart men...)
Gav 1800:- har jag för mig och fransk som sagt var så lev.tiden var ju inte att leka med men det är ju vinter och ombyggartider så..
/M

Ja jag såg att du skrivit ett inlägg precis när jag hade postat mitt!
Den ser schysst ut, men frågan är om den är spetsig ovanför däcket till 07:an också? Enligt deras hemsida så ska man använda 2 stripes vid montering, en vid svingen och en på högra sidan. Stämmer det?

Snyggt med skylten där, tänkte ha så jag med men polisen är så nitiska här.. Hade så på min motard och det uppskattades inte.

Förresten, vad menar du med nya lysen? Fram eller?
Du har bytt baklyset va? Tänkte på att det ser ut som 07:ans.
 

Martin D

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki Z750-06
Ja jag såg att du skrivit ett inlägg precis när jag hade postat mitt!
Den ser schysst ut, men frågan är om den är spetsig ovanför däcket till 07:an också? Enligt deras hemsida så ska man använda 2 stripes vid montering, en vid svingen och en på högra sidan. Stämmer det?

Snyggt med skylten där, tänkte ha så jag med men polisen är så nitiska här.. Hade så på min motard och det uppskattades inte.

Förresten, vad menar du med nya lysen? Fram eller?
Du har bytt baklyset va? Tänkte på att det ser ut som 07:ans.

Man använder främst originalbulten till kedjeskyddet man demonterar (samma skruvhål, BRA passform).
Enligt montageanvisning ska man använda ett långt stripe vid svingen (medföljer) och ett för att ersätta styrningen för bromsslangen som man måste demontera (liten självhäftande bricka man drar stripeset genom och runt gummistyrning). Bifogar bild som visar bromsslangen. Den långa stripeset slängde jag och borrade ett hål i svingen och huggern som gängades till M6-bult med fläns lika original. Tycker det såg lite Kalle Anka-aktigt ut. Bättre göra det riktigt.

Nix, baklyse är original. Med lysen menade jag blinkers & skyltbelysning.
 

Bifogat

  • MC1_2.jpg
    MC1_2.jpg
    19.6 KB · Visningar: 109

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR

Ok, tack för info. Då blir det till att beställa en sådan, väntetid gör inte så mycket, bara jag har den innan våren så!
Smart det där med M6, det ska jag nog titta närmare på.

Har du fäst den i "bak-kant" något? För det är väl M6an som man ser på bilden? Eller den kanske är original? Jag får knalla upp till garaget imorn och titta hur det ser ut..

(Anledningen att jag frågade om baklyse är för att jag trodde 06 såg ut såhär: http://www.kawasaki.se/Objects/w320h240_0000034006C7F116.jpg
Men det kanske var det året som den nya modellen började komma!)
 
Last edited:

RobRas

Guest
Hejsan

Ska åka och kika på en z1000 nästa helg. Jag undrar om det är något man ska kika lite extra på? Är en -03a...
 

Martin D

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki Z750-06
Ok, tack för info. Då blir det till att beställa en sådan, väntetid gör inte så mycket, bara jag har den innan våren så!
Smart det där med M6, det ska jag nog titta närmare på.

Har du fäst den i "bak-kant" något? För det är väl M6an som man ser på bilden? Eller den kanske är original? Jag får knalla upp till garaget imorn och titta hur det ser ut..

(Anledningen att jag frågade om baklyse är för att jag trodde 06 såg ut såhär: http://www.kawasaki.se/Objects/w320h240_0000034006C7F116.jpg
Men det kanske var det året som den nya modellen började komma!)

M6-bult på bilden är original och var den som satt till originalhållaren för bromsslangen. Jag har borrat ett hål och gängat upp till M6 i bakkant på svingen (för att ersätta stripset). Bild kommer..
Nu har ju jag en Z750S, kanske därför inte baklykta ser likadan ut?
 
Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
M6-bult på bilden är original och var den som satt till originalhållaren för bromsslangen. Jag har borrat ett hål och gängat upp till M6 i bakkant på svingen (för att ersätta stripset). Bild kommer..
Nu har ju jag en Z750S, kanske därför inte baklykta ser likadan ut?


Det får bli en beställning på en sådan hugger, bara hoppas att färgmatchningen är bra så man slipper lacka. Ja släng gärna upp en bild på det, tänkte göra likadant och det kan vara bra att se hur du gjort!

Ja det är nog som du säger, tänkte inte på att du har en 750S. Kom på mig själv sen när jag såg handtagen längst bak på hojen :)
 

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
nu har jag köpt bellypan + hugger i carbon från amerikanska ebay till min oranga z1000 bilder kommer innom kort! (hoppas den blir snygg:gnissla )
 

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Diö
Hoj
R1 2001 Turbo
Tjo.
Köpte mig en z1000 förra veckan snorbilligt och testkörde den för förstagången idag, när jag la i 6:an vinder det lite, något som man kan göra själv åt detta? 1 - 5:an viner ingenting alls. Frikopplar jag i 6:ans äxel slutar det tvärt. några förslag?

Mvh Ola
 

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Diö
Hoj
R1 2001 Turbo
Hårdkörd e den garanterat. borde den inte vina lite på dom lite lägre växlarna oxå?
 

RobRas

Guest
Tja!
Någon som har hittat några schysta tillbehör till Z1000 -07 än?
någom som satt på nått helsystem? är i tankarna att göra det så fort ekonomin tillåter.. :)

Namen är det du räkan? 20, åseda och har en Z1000. Fått ditt körkort än?
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
hej alla lyckliga z750/z1000 ägare!

vet inte riktigt varför,men har fått ett riktigt sug att köpa z750!
åker på en hornet 600-02:A just nu!

det jag undrar är om det är många som testat både hornet 600 och z750!
är det stor skillnad i drag,vrid väghållning på dessa hojar?

tycker framföralt att framgaffeln är mjuk på horneten!och vill ha lite mer vrid!
de hästkrafter/vridet som är extra på z750 försvinner dom på den högre vikten z750 ca 195kg, hornet 176kg?

p.s tror det blir en 04,05 z750 i så fall!
ha det gött!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top