Kawasaki Z750/Z1000-tråden

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
DHL var precis här och levererade en hugger ifrån Skidmarx i UK:yoparty Jag ringde Kawasaki Sverige direkt och skulle ha NCS numret till min vita skönhet:) Men vad f-n dom säger att detta är uppgifter som dom inte har och fabriken i Japan släpper inte informationen:mad: Idioter:gnissla
Nu får man be lackeraren att mäta fram kulören.


Släng gärna upp en bild på huggern så fort du kan sen!
Letar efter en riktigt shysst hugger jag med.
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
Tjena,
Finns det någon som kan uttala sig om skillnaderna mellan den nya och den gamla Z1000? Alltså före -07 och -07/08.

Har en fräsch -05:a på gång, men funderar också på en ny -08:a. Prisskillnaden ligger på ca 4000€, så det är en hel del pengar trots allt. Man får ju rätt mycket godis för 4000€ om vi säger så...

Hur är de att köra? Skillnader i kvalitet, motorkaraktär, bromsar eller nåt annat. Allt är av intresse.

Har hört att motorupphängningen skall vara förbättrad på nya modellen, vilket ska hindra vibrationerna.
Hur kraftiga är vibrationerna på gamla modellen?


Skulle ju provköra och få en egen uppfattning, men snöfanskapet har kommit flera dagar i sträck nu... :huvet

har inte kört någondera men däremot läst på en hel del. största skillnaden rent motormässigt e att den nya modellen har ett markant förbättrat låg o mellanregister, så som jag uppfattat d iaf. den tidigare modellen fick en del kritik för att ha en lite väl toppig effektkurva. dock är ju det ngt av en smaksak, vissa gillar sparken vid höga varvtal o andra kanske uppskattar ett starkt register redan från d lägre varvtalen. i bänktester (bl.a tidningen bike) hade den tidigare modellen faktiskt några hästar mer trots att de hade samma uppgivna effekt som den nyaste versionen.

kritik för vibrationer fick z1000 03-06 precis som min tidigare kawa z750 -06. personligen har jag verkligen aldrig störts av dessa. är egentligen först över 7000rpm som d förekommer o vid d varvtalen brukar åtminstone jag åka tämligen aktivt o då stör dom inte d minsta.

4000euro e riktigt mycke pengar så svårt val. men vad gäller andrahandsvärdet så tror jag att om man säljer eller byter hojen i fråga efter några år så är en standard 08 bra mycke mer värd än en 05 med mycke utrustning så i slutändan kanske den dyrare inte blir så mycke dyrare. men ta den du känner för. köper du en begagnad så slipper du att köra in vilket verkligen suger:cool:
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Är det någon som kollat upp möjligheten att få båda lamporna lysa på halvljus?
 

Aibwa

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki ZX-10R -08
Har själv moddat upp hojen lite nu under vintern,
Akra slipon
hojen_003.jpg
Magspoiler, hugger, ensitskuts
hojen_002.jpg

hojen_008.jpg
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Har själv moddat upp hojen lite nu under vintern...

Snyggt!

Jag funderade på det där sliponet innan jag köpte mitt G&G.
Passar riktigt bra!

Är huggern från Bodystyle? Är färgmatchningen bra?
Går det att ta bort bodystyle-märket eller är det målat?

Det blir magspoiler och cuts för mig med, men jag tänkte köra på
kawasaki original. Så vi inte får helt identiska hojar...:D
 

Aibwa

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki ZX-10R -08
Bodystylemärket är bara ett klistermärke, så lätt att ta bort. Färgmatchningen är utmärkt.
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
har inte kört någondera men däremot läst på en hel del. största skillnaden rent motormässigt e att den nya modellen har ett markant förbättrat låg o mellanregister, så som jag uppfattat d iaf. den tidigare modellen fick en del kritik för att ha en lite väl toppig effektkurva. dock är ju det ngt av en smaksak, vissa gillar sparken vid höga varvtal o andra kanske uppskattar ett starkt register redan från d lägre varvtalen. i bänktester (bl.a tidningen bike) hade den tidigare modellen faktiskt några hästar mer trots att de hade samma uppgivna effekt som den nyaste versionen.

kritik för vibrationer fick z1000 03-06 precis som min tidigare kawa z750 -06. personligen har jag verkligen aldrig störts av dessa. är egentligen först över 7000rpm som d förekommer o vid d varvtalen brukar åtminstone jag åka tämligen aktivt o då stör dom inte d minsta.

4000euro e riktigt mycke pengar så svårt val. men vad gäller andrahandsvärdet så tror jag att om man säljer eller byter hojen i fråga efter några år så är en standard 08 bra mycke mer värd än en 05 med mycke utrustning så i slutändan kanske den dyrare inte blir så mycke dyrare. men ta den du känner för. köper du en begagnad så slipper du att köra in vilket verkligen suger:cool:


Tack ska du ha! Uppskattas!

Jag kan fan inte bestämma mig vilken jag ska välja. Var och kollade i affären igår, och var då helt säker på att det blir den äldre modellen. MEN så stegade jag iväg några meter och började kolla på den nya, och den är tammefan bra mycket läckrare. :huvet AAARGHH!

Ack dessa i-landsproblem.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag har problem med låsmekanism till passargerarsadeln/cutsen
finns det någon vänlig själ, som har en 750/1000 av årsmodell 03-06 i närheten som kan lyfta på sadeln och ta en närbild av hur själva låsmekanismen sitter fast i ramen, vore jag väldigt tacksam
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Yep, från bikeshop.

Väldigt enkelt montage på huggern, lossa 4 skruvar, ta bort kedjeskydd, sätt dit hugger, fäst. Tar max 5 minuter

Ok, tack för info!
Blir att beställa.

Edit; Beställning lagd. Här går det undan!
 
Last edited:

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Nu har man då fått på huggern:yoparty Men frågan är om man ändå skall lacka den i pearl white:va
Men väntar fortfarande på regplåtshållaren:huvet

Feta pipor :tummenupp

Nu blev jag avis, tror inte Yoshi finns till Z750. Men ovanstående skribent har rätt, lacka vitt, det blir nog jävligt fett. Hur är ljudet? :yoparty ?
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
shit va snyggt d blev me yoshimura rören:tummenupp har lite siktat in mig på de i aluminium, dels föra att de är billigare men kolfiber e nog helt klart snyggast. hmm... men tror att de i aluminium passar riktigt bra på den limegröna. knappt två dygn innan jag får min z1000 hemlevererad, cant wait:)
 

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Nu har man då fått på huggern:yoparty Men frågan är om man ändå skall lacka den i pearl white:va
Men väntar fortfarande på regplåtshållaren:huvet

fy fan va den vita Z1000 E SNYGG!!!!!! synd att den inte fanns 07 annars hade jag köpt den vita istället för den oranga jag har nu!
 

kawajonasson

z1000-03
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Huskvarna
Hoj
Z1000 -03, 750 SRAD
någon som vet vad det är för diameter på ventilschims till z1000 -03?
vet ju att det är samma motor som till zx9 -98... men vet inte vad det var för diameter till den heller....
rätt nöjd faktiskt... första ventiljust vid 4800 mil förra året... inget att justera men låg på ändtollerans.... tänkte jag skulle justera in det i år lite bättre....
har ju ändå rullat ca 5500 mil nu....
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
någon som vet vad det är för diameter på ventilschims till z1000 -03?
vet ju att det är samma motor som till zx9 -98... men vet inte vad det var för diameter till den heller....
rätt nöjd faktiskt... första ventiljust vid 4800 mil förra året... inget att justera men låg på ändtollerans.... tänkte jag skulle justera in det i år lite bättre....
har ju ändå rullat ca 5500 mil nu....

Om du vet vad ventilchims heter på engelska kanske jag kan kolla upp der åt dig. Jag har fått tag på en verkstadsmanual till Z1000 men den är på engelska
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top