Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Putteputte

Putte
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2009, Kawasaki Z 750
Ibland känns livet tungt. Fick idag reda på att de grön/svarta -09 är slut hos generalagenten.
De får tidigast in nya i feruari.:huvet

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ni som säger att era hojar är smidiga - Z750 väger lika mycket som nya CB1000R ju?

Min Hornet väger 177 kg med ABS, Z750 väger över 203 kg med ABS om jag inte minns helt fel? Det var typ det som och Honda kvaliteten som fick mig att välja Horneten, men Kaworna är fina.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Z 750 och Z 1000 skiljer bara två kilo i vikt. jag tycker min Z 1000 känns smidig med tanke på vilket kraftpaket det är. Kanske är Z 750 onödigt tung.
Men Z 750 brukar ha bättre bottendrag än 600:eek:r. På Z 1000 är det skönt med två enkeldynor i trappsteg när man accar, så man inte "ramlar" av bakåt:)

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
Ni som säger att era hojar är smidiga - Z750 väger lika mycket som nya CB1000R ju?

Min Hornet väger 177 kg med ABS, Z750 väger över 203 kg med ABS om jag inte minns helt fel? Det var typ det som och Honda kvaliteten som fick mig att välja Horneten, men Kaworna är fina.

De är smidiga, iaf när det inte går i 5 km/timme... vikten är inget jag kan säga att jag märker så överdrivet mycket av, bara när den ska rullas runt med handkraft, vilket inte är varje dag iaf...

Nu har jag inte provkört samma hoj som du har, så den kan jag inte uttala mig om, men jag är hittills (efter 1400 mil) helnöjd med min z750. Bättre mc finns inte enligt mig. (Ja, jag är väldigt partisk)

(sen att jag är på jakt efter en andra mc är ju en annan sak..)

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Tuono 1100 RR
Så nu börjar bågen bli hyfsat färdig 2007a z1000 abs

Började med ett helsystem från acra med kolfiberburk , luftburksmod, powercommander med bänkning som gav gott resultat (drygt 15 hästar till på svålen )

Sedan fick tyska firman lsl bidraga med styre och backspeglar,
styrändspluggar från rizoma och korta grepp från titax. Skylthållare och blinkers från valdemoto.

Allt detta har nog bantat cykeln med 13-14 kilo men några kilo till ska nog gå
att få bort (det blir dyrt) Så nu blir det att jobba mycket över i höst puh..
en öhlinare hägrar vid horisonten.

Bytade däck till bridgestone bt021 nyligen och den kombinationen funkar bra för mig hoppas på fler mil än orginaldäcken. mvh p

ps testade en bking i går den gick grymt bra men jag skulle nog hänga med en bit iallafall upp till 30-40 (skojar bara)

Bifogat

• P1050437.JPG
    P1050437.JPG
    163.2 KB · Visningar: 149
  • P1050438.JPG
    P1050438.JPG
    155.7 KB · Visningar: 152

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Så nu börjar bågen bli hyfsat färdig 2007a z1000 abs

Började med ett helsystem från acra med kolfiberburk , luftburksmod, powercommander med bänkning som gav gott resultat (drygt 15 hästar till på svålen )

Sedan fick tyska firman lsl bidraga med styre och backspeglar,
styrändspluggar från rizoma och korta grepp från titax. Skylthållare och blinkers från valdemoto.

Allt detta har nog bantat cykeln med 13-14 kilo men några kilo till ska nog gå
att få bort (det blir dyrt) Så nu blir det att jobba mycket över i höst puh..
en öhlinare hägrar vid horisonten.

Bytade däck till bridgestone bt021 nyligen och den kombinationen funkar bra för mig hoppas på fler mil än orginaldäcken. mvh p

ps testade en bking i går den gick grymt bra men jag skulle nog hänga med en bit iallafall upp till 30-40 (skojar bara)

Ser riktigt bra ut, snygg färg på Hojen :tummenupp

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
jag och min z1000 :yoparty fan vad jag älskar min hoj:tuttar

Bifogat

• Nano (2)liten.jpg
    Nano (2)liten.jpg
    66.6 KB · Visningar: 200

Putteputte

Putte
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2009, Kawasaki Z 750
Kolla på www.stibix.se eller ring dit och fråga, för mig att jag såg en där när jag var där i veckan!

Lycka till

Jag ringde och kollade. De var slut även här tyvärr. (Den utan ABS)
Det blir nog till att vänta tills februari om det skall bli någon affär. Då måste jag desutom lämmna ifrån mig min nuvarande hoj redan nu om överenskommet pris skall gälla.:tummenner.

Spitfire66

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
tvåhjuling
Har dom ingen på Johans mc i Göteborg då? Hyfsat nära ändå:) Annars finns den grön/svarta i butik på Northbike här i Sundsvall och dom har leverans över hela landet.Där finns en ny blå 08 med ABS för 78.500kr också.

Putteputte

Putte
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2009, Kawasaki Z 750
Har dom ingen på Johans mc i Göteborg då? Hyfsat nära ändå:) Annars finns den grön/svarta i butik på Northbike här i Sundsvall och dom har leverans över hela landet.Där finns en ny blå 08 med ABS för 78.500kr också.

Samma på Johans tyvärr. Men tack för tipset.
För min del gäller den grön/svarta. Det verkar som generalagenten bara tagit in några få 09 så butikerna kan ha att visa i vinter. Tydligen populär färg då alla verka sålda.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
köp en med ABS. Perfekt när hösten kommer och löven börjar falla på en en fuktig vägbana. Minskar risken att klota när någon klantig bilförare byter fil /eller kör ut framför dig

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Färdig Pimpat för i år.

Ermax Belly Pan på plats, suverän pass form som vanligt.
Nya däck skall på nästa vecka, Pirelli Strada i samband med service.

Bifogat

• Z750.JPG
    Z750.JPG
    109.1 KB · Visningar: 219

LosTedos

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
2007- KX 250cc
Hallå!! E de stor skillnad på en 08a/09a å en 03a. Är det värt pengarna å köpa en ny??

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...