Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
Ska det vara så svårt och ta sån tid att få tag i ett drivpaket till en z750 - 04??
Jag har beställt på ava mc och beställde för 1,5 vecka sen och inte ens fått besked om när de bör få hem det. Ringde till lelles och mc-varuhuset igår för å kolla om de hade drivpaket hemma, det hade de inte. Hoppas på att det ska komma till ava imorn men om det inte gör det, nån som har nåt tips på var man kan gå där de bör ha det på lager?

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Kommer med allra största säkerhet ta hem ifrån staterna då det skiljer sig markant i pris om man lägger ihop dom sakerna.

Ne ska vänta med pc3 tills efter 100-mila servicen. Men slip-on och en del annat åker på direkt

Varför skriva samma sak två gånger?

Missat o missat, köp det du vill ha, ska du köpa ny hoj så bör du knappast dra på PC, filter och slip-on det första du gör.

Det du skrev verkar väl helt ok, typ det jag har.

Lycka till! :tummenupp

Edit: Köp allt via din mc-handlare borde bli smidigast och billigast? (om du nu inte beställer utanför Sveriges gränser)

Putteputte

Putte
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2009, Kawasaki Z 750
Då var affären änteligen i hamn:)
En ny Z 750 är i min ägo. Fick en bra deal av Johans MC i Göteborg.
Bara konstatera att med fint väder som vi hade i helgen blev det många roliga mil.
Nu börjar en resa med att skaffa diverse tillbehör. Skylten är först ut att få en omgång.
Vi ses på vägarna kanske.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Då var affären änteligen i hamn:)
En ny Z 750 är i min ägo. Fick en bra deal av Johans MC i Göteborg.
Bara konstatera att med fint väder som vi hade i helgen blev det många roliga mil.
Nu börjar en resa med att skaffa diverse tillbehör. Skylten är först ut att få en omgång.
Vi ses på vägarna kanske.

Bara att gratulera, mycket roligare hoj kan du nog inte hitta:)

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Motorbult lös på kawa z1000
Hjälp mig!
Bulten som sitter under växelpeten och är genomgående har gängat ur sig.
Märkte det efter en tur då det lät konstigt.
Jag har nu skruvat in den helt, och då sticker den inte ut på andra sidan så jag kan skruva på en mutter. För visst ska det väl vara en mutter på andra sidan??

Hur jag göra??
Sen har fästet till ljuddämparen spruckigt igen.
Någon som har haft liknande problem??

Putteputte

Putte
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2009, Kawasaki Z 750
Diodblinkers?

Finns det någon som vet om man behöver sätta extra motstånd när man monterar diodblinkers på en Z750 åsm 07 och uppåt.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Finns det någon som vet om man behöver sätta extra motstånd när man monterar diodblinkers på en Z750 åsm 07 och uppåt.

Kan även andvända 2 av de gamla blinkersarna, seriekoppla och lägg dom bak i kutsen.
Satt svindyra halogen miniblinkers på min men en var paj, fick agera motstånd då jag inte orkade åka och köpa ett, funkar utmärkt :tummenupp fulmek är alltid roligast.

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
K5
Tja!

Tycker z1000 är en sjukt snygg hoj...kollar lite på en -03:a...

Bör man kolla efter något speciellt? finns det någon svaghet på denna årsmodell?
(Kom z1000 03?)

MVH

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Ska det vara så svårt och ta sån tid att få tag i ett drivpaket till en z750 - 04??
Jag har beställt på ava mc och beställde för 1,5 vecka sen och inte ens fått besked om när de bör få hem det. Ringde till lelles och mc-varuhuset igår för å kolla om de hade drivpaket hemma, det hade de inte. Hoppas på att det ska komma till ava imorn men om det inte gör det, nån som har nåt tips på var man kan gå där de bör ha det på lager?

Borde ta max 5 dagar från en seriös Kawa-verkstad, själv ringer jag gärna Tobbe på Svenska Motorcykel AB 08-287939.

Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Är det ingen som gjort så båda lysen går igång på halvljus?

Nån som vet om man behöver ha 02-sensor till pc3?

och vart finns mest delar till z1000 -08, tänkte ta hem ytterligare, integrerad blinkers,rensa baken,k&n,pc3

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Jo en z1000:tungan vart ny ägare till en sprillans idag, inväntar nu bara hugger,slip-on och lite mer:yoparty

Fan, var det du som köpte den svarta på Northbike? Du snodde ju min...hehe...;)
Jag ville helst ha en sprillans ny, men jag fick hålla tillgodo med demohojen. Men o andra sidan fick jag snyggare färg och ett jävligt bra pris på min...:yoparty

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Jo en z1000:tungan vart ny ägare till en sprillans idag, inväntar nu bara hugger,slip-on och lite mer:yoparty

Grattis, är själv också en nybliven ägare av en vit z1000 och efter dom 22 milen jag har avverkat så måste jag säga den detta är en helt underbar hoj!

Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Ny bild på mitt åk :)
z1000_hdr.jpg

Grattis, är själv också en nybliven ägare av en vit z1000 och efter dom 22 milen jag har avverkat så måste jag säga den detta är en helt underbar hoj!

Helt rätt!!! :tummenupp

Snygg färg också! :yoparty

Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Fan, var det du som köpte den svarta på Northbike? Du snodde ju min...hehe...;)
Jag ville helst ha en sprillans ny, men jag fick hålla tillgodo med demohojen. Men o andra sidan fick jag snyggare färg och ett jävligt bra pris på min...:yoparty

snyggare nja, smakfråga, men fick du punga ut få se var det 85 dom ville ha? tyckte det verkade dyrt med milen och bucklan i tanken, ds har du speglar? dom satt demons på min tillfälligt för fanns inte nya inne.

eller har jag missat nåt

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...