Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
ang byta rör så är det en barnlek även för den ovane och ang vajrarna så tar man bort dom från infästningen där dom slutar vid luftfiltret. kan leta fram en instruktion på hur de går till ifall du bestämmer dig för att göra det själv.

Lutar åt att jag får göra det själv... men det verkar ju inte speciellt svårt.. så det ska väl lösa sig. Hittade en länk som instruerar ifall det är fler som ska på dettta..

http://www.riderforums.com/showthread.php?t=41011
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Jag körde med den anvisningen,
fungerade klockrent för mig.
Lycka till.

Alla ni som bytat och tagit av vajrarna. Förlorar man vrid vid låga varv om man inte har PC? Jag trodde inte att byte till slipon skulle påverka effekt och vrid?
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Alla ni som bytat och tagit av vajrarna. Förlorar man vrid vid låga varv om man inte har PC? Jag trodde inte att byte till slipon skulle påverka effekt och vrid?

Jag har inte märkt något,
den går bra och låter härligt efter bytet.
Dock har jag inte så mycket att jämföra med,
eftersom jag körde in hojen med org dämpare och bytte i princip efter inkörningsmilen. Dvs inkörningen gick lungt och sansat till enligt boken.
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Jag har inte märkt något,
den går bra och låter härligt efter bytet.
Dock har jag inte så mycket att jämföra med,
eftersom jag körde in hojen med org dämpare och bytte i princip efter inkörningsmilen. Dvs inkörningen gick lungt och sansat till enligt boken.

Jag ringde faktiskt tillverkaren precis och dom sa att jag inte skulle märka skillnad på hjulet, eventuellt skulle det synas minimalt på en bänk men att man inte märker det när man kör. Det låter ju bra :) blev lite nojjig där...
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Skall göra min 1200-mils service nästa vecka, kom på att jag har kört 800 mil sen 3 April hehe, det kostar o ligga på topp, rolig hoj så. ;)
 

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
nu ska jag sälja min snygga z1000 skicka pm för mer info eller gå in i mitt garage för att se på bilder.
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Hur många av er som har z750/1000 använder biltemas depåstöd? köpte ett när jag ändå hade vägarna förbi biltema och har nu i efterhand läst mkt skit om det... har ni fixat era på något vis så de fungerar bättre? svetsat, fixat bobiner, mm?
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hur många av er som har z750/1000 använder biltemas depåstöd? köpte ett när jag ändå hade vägarna förbi biltema och har nu i efterhand läst mkt skit om det... har ni fixat era på något vis så de fungerar bättre? svetsat, fixat bobiner, mm?

Nej, mitt höll ett halv år, har slängt det och köpt nytt.
 

brie

Medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Falköping
Hoj
Brutale 910
Julas är faktiskt helt ok, kört med det nu 3 säsonger och visar än så länge inga tendenser till att ge upp.

Biltemas depåstöd fram ger jag inte mkt för, förstärkt det en hel del men det är fortfarande svajigt....
 

Thias

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Zx10r -06
Jag ringde faktiskt tillverkaren precis och dom sa att jag inte skulle märka skillnad på hjulet, eventuellt skulle det synas minimalt på en bänk men att man inte märker det när man kör. Det låter ju bra :) blev lite nojjig där...

Jag körde 500 mil innan jag bytte och då inte märkt nått, fick ju problem med motorn där som håller i vajrarna som fick fi lampan att lysa men den ska bytas på garantin (hur dom nu fick det till de då jag va nog lite hårdhänt), Kan va bra att veta ifall samma blir för dig :banana
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Jag körde 500 mil innan jag bytte och då inte märkt nått, fick ju problem med motorn där som håller i vajrarna som fick fi lampan att lysa men den ska bytas på garantin (hur dom nu fick det till de då jag va nog lite hårdhänt), Kan va bra att veta ifall samma blir för dig :banana

Fick på mina slip on's igår. Och måste hålla med titigare inlägg om att det var verkligen inget svårt. Fy fan vilket gött ljud jag fick!!!!! Mina öron får fan orgasm när jag drar på lite...:D
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Fick på mina slip on's igår. Och måste hålla med titigare inlägg om att det var verkligen inget svårt. Fy fan vilket gött ljud jag fick!!!!! Mina öron får fan orgasm när jag drar på lite...:D

Roligt.
Det är skönt med lite extra ljud. :)
Jag har dock satt i db-killer i mina Yoshi rör,
det lät för mycket helt enkelt. :D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top