Kawasaki Z750/Z1000-tråden

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Hade inte sett min hoj sen i september när jag begav mig till garaget idag :) att man kan bli så glad :) vi hade en trevlig tund trots 5 grader och spöregn, hon fick sin nya dämpade från SC-project monterad, mumma vilket ljud :) tror jag satt i en halvtimme och bara lyssnade på tomgången :) och vilket lyft på utseendet!

Skulle klistra dit mina fälgstripes från biltema, som visade sig vara orange och inte röda. :(
får väll köpa någon annanstans istället. tips? (prisvärda)

imorgon bär det av ner till garaget igen! då blir de kanske en tur om vädret e lite bättre!

/ En Daniel som nu har ett gigantiskt leende på läpparna och tankarna fulla av vår :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nån som tröttnat att åka med ryggen uppåt och vill hellre ligga lite i kurvorna, så letar jag en Z750/Z1000 att byta rakt av mot min Aprilia RSV MILLE -00a, bytesvärde runt 43k.
Jag är student numera och behöver något billigare att äga, och tyvärr lite mesigare :hihi

palmkvist87

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Hoj
2007, Kawasaki, Er-6f
Tjenare. Har en er-6f nu och är sugen på att byta upp mig till en z750 eller z1000 tills nästa säsong (2011). Undrar om någon kan nämna lite för och nackdelar med de två olika modellerna? Och om nån har ett vettigt pris på en försäkring. fyller 23 i år och tog kortet föra året. Kollade på bilsport och mc och där var ex. Z750, Z750(2004>), Z750S, Twin, LTD m.m. Vad är skillnaden på de bokstäver efter 750? Är inte så insatt i allt vad gäller hojjar än, men kommer väl snart :D

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Hoj
2008, Z1000 Svart
Var inne på mchuste i Malmö igår... Dom hade fått in en Hornet utan framhjul så personen ifråga har antagligen fått besök av samma killar som var nere i mitt garage...

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Tjenare. Har en er-6f nu och är sugen på att byta upp mig till en z750 eller z1000 tills nästa säsong (2011). Undrar om någon kan nämna lite för och nackdelar med de två olika modellerna? Och om nån har ett vettigt pris på en försäkring. fyller 23 i år och tog kortet föra året. Kollade på bilsport och mc och där var ex. Z750, Z750(2004>), Z750S, Twin, LTD m.m. Vad är skillnaden på de bokstäver efter 750? Är inte så insatt i allt vad gäller hojjar än, men kommer väl snart :D

Gällande försäkringen så ska du kolla på den som säger 04> o nyare.
s, twin, LTD är gamla modeller.

Har själv haft Z750 -08 och jämnfört med Z1000 -10 så är skillnaden enrom. Inte bara motormässigt utan chassit o fjädringen är i toppklass på z1k-10
Fick dock aldrig provat z1k <09 men hört många har klagat på dess fjädring o "vilja gå rakt fram chassi" men 750 tyckte jag var en kanon hoj. Men visst....bromsar o fjädring är inte av det bästa på den men det hänger lite på hur man kör. Svagheterna märks först när maskinerna pressas hårt.

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
har en liten fråga å skratta inte nu, men jag kör en kawa z750-08, kan man kasta på 190 sula på orginalfälgen, om det nu änns får plats, vad vet jag, vad blir skillnaden körmässigt osv?

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
har en liten fråga å skratta inte nu, men jag kör en kawa z750-08, kan man kasta på 190 sula på orginalfälgen, om det nu änns får plats, vad vet jag, vad blir skillnaden körmässigt osv?

Brukar gå på de flesta hojar, bara mät spelet du har mellan kedja och däckskant i nuläget och se om det får plats till 5mm till..
Generellt är det en ganska dålig ide dock, det gör hojen svårare att lägga ner.

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Brukar gå på de flesta hojar, bara mät spelet du har mellan kedja och däckskant i nuläget och se om det får plats till 5mm till..
Generellt är det en ganska dålig ide dock, det gör hojen svårare att lägga ner.

oki, tackar för de, blir det väldigt stor skillnad? tänkte bara att z1000 kör ju på 190 sula å dom är väl i stort identiska förutom motorstorlek, å där verkar det ju funka fin fint med lite bredare däck^^

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Ser ju onekligen coolare ut med 190, tror det är därför de smält på ett på z1000. Det är bara att prova och se hur du känner ju, ett bakdäck varar ju bara 3 månader ändå =)

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Ser ju onekligen coolare ut med 190, tror det är därför de smält på ett på z1000. Det är bara att prova och se hur du känner ju, ett bakdäck varar ju bara 3 månader ändå =)

hehe, joo helt klart ser det mycke läckrare ut, men jag funderar fortfarande på hur däcket kommer sitta på fälgen, är fälgen för smal lr funkar det tro? tänker bara på att om fälgen är smalare så får väl kanske inte däcket den form det bör ha?

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
Hämta Hojen

Ska hämta min z750-10 idag både :yoparty :huvet regnar ju.
Hade hoppades på lite bättre väder. Skulle upp till polarn i Lilla Edet som nyss har köpt sig en z1000.

Då hoppas vi på riktigt bra väder till helgen.
:fyllisar

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Ska hämta min z750-10 idag både :yoparty :huvet regnar ju.
Hade hoppades på lite bättre väder. Skulle upp till polarn i Lilla Edet som nyss har köpt sig en z1000.

Då hoppas vi på riktigt bra väder till helgen.
:fyllisar

Grattis till en trevlig hoj :)

Ja, bra väder på västkusten i påsk tack! :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

JAG VILL KÖRA!!!!!!!!! men fan inte i 5 grader och regn :mad:

Masteropas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
På G
Hejsan, är ny på forumet. Har suttit och kikat på Z-750 och tycker den är grymt snygg och verkar även vara en bra nybörjarhoj, då jag bl.a. kan köra upp på den. Sitter o kollar på årsmodellerna 05-07.

*Har den några bansjukdomar som man ska se upp för?
*Är det några stora skillnader i årsmodellerna?
*Vilka serviceintervaller är det som gäller och vilka är dyra?
*Nåt försäkringsbolag som ni kan rekommendera?

Go vår på er:)

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
Svart Z1000
Hejsan kompisar :)

Tänkte höra ifall någon här har koll på om det finns mjukare utbytessadlar till Z1000-07?
Har märkt vid lite längre turer att det börjar ömma lite i bakdelen :gnissla, hade aldrig de problemen på min gamla tiller.

jocc78

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2010
Hoj
2007, Kawasaki Z1000
Gokväll, här kommer en förstärkning till Z1000 klassen från Malax i Finland! (extremt nöjd efter mina första 200 km med Kawan idag)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln