Helförsäkring: 11518 kr....Får nog "punda" 750n ett tag till...
Är man 193 så lutar man sig inte så mkt framåt men finns det någon liten ruta så är det ju bra.
jag betalar 12400:- hos bilsport&mc, vilket var skitbilligt jämfört med de andra stora bolagen som ville ha det dubbla.
Varför ens bry sig. Dra inte maskinen för full förrän du kört en stund. Koka lär den inte göra om inte fläkten lägger av. O där e ju en lampa som varnar när den e för varm.
Dagens motorer och oljor är bättre nu än förr. Jag har plågat min i 1400 mil och den låter hur fint som helst. Som sagt plågar inte ihjäl den kall men snålar inte heller på gasen den första kilometern.
Av erfarenhet så på mina förra (Z750 -08) (ZX6R -05) så blev de varma runt 95-100 grader på sommarn men sällan över 65 grader när det bara e ett par grader i luften. Men de går att dra som en illbatting ändå.
Edit: Ta inte inlägget som något oförskämt påhopp. Inte alls menat så även om det kan tolkas så. Trött i bollen på jobb.
Motortempmätare har jag inte saknat, man kör lugnt en stund innan man kan ösa på. däremot yttertemomätare skulle vara najs att ha, likt bilar(även om nu den inte visar helt hundra, bra som en riktlinje).
Däremot är jag inte så värst förtjust i instrumentet i sin helhet, finns ju bra snyggare på andra hojar/märken... btw nån som vet om det går att byta så där bara?
Last edited: