Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Tack jag kollade faktiskt den sidan innan men tyckte det verkade jobbigt att beställa från UK.
Jag ringde handlaren där jag köpte hojen och han skulle kolla det i veckan, så förhoppningsvis får jag reda på det innan helgen och kan beställa innan påsk.:tummenupp

Hojta gärna till om du får reda på nåt, alltid bra att ha förlis om man skulle vilja lacka om hojen igen :D
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Är på jakt efter en Z750, eller en Hornet 600. Kawan är den jag suktar efter mest. Är jag drömmare om jag tror jag kan får en Z750, nyare modellen från -07 och framåt, högst 1000 mil för 50.000.-?
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tror du kan få en som rullat lite längre för kanske 55 om du har tur..fins ganska många på blocket nu, jag missade en svart i Stockholm igår kväll, med GPR pipa..fan också!
 

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
Jag tror inte det är det. Dom tillverkas i italien och den hemsidan jag beställde från ligger i italien så dessa ska vara anpassade för just kawasaki z1000 -2008. Jag har beställt så jag kan ta kort sedan och lägga upp när jag monterat det =).
Tar dock 2-3 veckor att få den.

Är inte det samma som finns på motoaction?

http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=13873&categories_id=

söker man på bitubo så kommer det massor:) verkar vara universal, maila och fråga om det passar z1000 med!
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Ska hämta ut hojen nästa vecka från vinterförvaringen och funderar på att plocka upp en lite diskretare skylthållera samtidigt http://www.mcweb.se/skylthallare-p-5109-c-1384.aspx
Är det någon som har testat att montera en sådan eller har ett annat bra förslag? Täntke även köpa ett par biltema LED-blinkers och sätta på.

Do it!

Jag köpte precis rizoma fox från motoaction med rizoma blinkers:

http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=2725&categories_id=

dom blinkers på bilden med :)
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Så!!! Nu står det en Helt ny Vit Z750 -11 i mitt garage... synd det var så kallt att hämta den men till helgen ska det köras mil!!!
Underbart!!!
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Last edited:

vv08ha0

Jägaren
Gick med
26 Jan 2011
Ort
Skåne
Hoj
Z1000 -10
Do it!

Jag köpte precis rizoma fox från motoaction med rizoma blinkers:

http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=2725&categories_id=

dom blinkers på bilden med :)

Jag har funderat på samma fast till z1000 2010. Jag har dock en polare som är plåtslagare och kan skära och klippa i syrafast/alu så tänkte att han skulle få göra något liknande med reflexhållare också.. Lägger upp en bild när det är klart! De blinkers på bilden är de snyggaste tycker jag! Bra val!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tillverkas dom i Italien??!! helvete vilken tur att jag köpte en Trajja istället
Hur vanligt är det med cigarettfimpar i cylindrarna eller pizzabitar i luftburken?:D


Jag tror inte det är det. Dom tillverkas i italien och den hemsidan jag beställde från ligger i italien så dessa ska vara anpassade för just kawasaki z1000 -2008. Jag har beställt så jag kan ta kort sedan och lägga upp när jag monterat det =).
Tar dock 2-3 veckor att få den.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Var det lätt att monera den eller behövde du "anpassa" den för att den skulle passa?

Jag har faktiskt inte haft tid att montera det än :död

När jag fick prylarna och öppnade så fattade jag i alla fall ingenting, visade sig att man fick amerikansk plåthållare med som man då bara ska lägga åt sidan.

Men jag kan kolla lite idag och berätta lite ikväll!

EDIT: Verkar ju vara simpelt, samma skruvhål i alla fall, får pilla i helgen:)
 
Last edited:

emauz

fullt ös...medvetslös!
Gick med
29 Dec 2010
Ort
under tak
Hoj
kawasaki z750, -08, svart/ Kawasaki z650 -81
packväskor

Fundrar på att köpa packväskor till min z750, men vet inte vad som skulle passa.
Någon som har bra väskor och vill rekommendera dem så skulle jag bli glad.

Siktar på att åtminstone köpa en tankväska(som inte repar tanken), men eventuellt också sadelväskor om det finns sådana med bra passform?!

Priset helst så billigt som möjligt:yoparty

Snart åker Mivv suono full carbon på hojjen:tummenupp. Ska bli gött med lite manligare ljud
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Fundrar på att köpa packväskor till min z750, men vet inte vad som skulle passa.
Någon som har bra väskor och vill rekommendera dem så skulle jag bli glad.

Siktar på att åtminstone köpa en tankväska(som inte repar tanken), men eventuellt också sadelväskor om det finns sådana med bra passform?!

Priset helst så billigt som möjligt:yoparty

Snart åker Mivv suono full carbon på hojjen:tummenupp. Ska bli gött med lite manligare ljud

http://www.mcweb.se/kawasaki/750--800/z750-07/vaskorpackning-c-1690-1.aspx

There you go
 

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Spik i däcket! :mad:

Tänkte kolla med er vad ni har för däck. Har fram tills nu kört på orginalen, alltså Dunlop Qualifier. Dom slit ju riktigt fort, så nu skulle jag vilja ha på nått annat.

Bra, prisvärda däck som rullar mer än 400 mil?
 

emauz

fullt ös...medvetslös!
Gick med
29 Dec 2010
Ort
under tak
Hoj
kawasaki z750, -08, svart/ Kawasaki z650 -81

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Kollar mest efter olika förslag. Tankväska skall jag köpa, men även en till kan behövas. Ryggsäck är ju ett alternativ men kan bli tröttsamt att köra långa sträckor med den, eller?

Väskan du länkar till verkar ju rymlig och bra.

Fick just följande blad i brevlådan, "gratistidningen". Lägger den på imageshack utifall att... (kika på i full storlek för att läsa texten, blev lite halvsudd annars...)

Värt att kika på!

http://img718.imageshack.us/i/packvskor.jpg/
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top