Kawasaki Z750/Z1000-tråden

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Wei! Letat som fan efter en styrdämp till min z1000 -10 och äntligen hittat, nån mer än mig som tror den kommer sitta som en smäck?

DamperMountingKit.jpg


4500:- i runda slängar..

Wellybike.com
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Skulle någon som har en kawasaki Z1000SX svara på vilket varv de har på 6 i 100km/h?

Fundera på hur stor skillnad det är på utväxlingen om det är någon. Skulle gärna vilja ha ner varvet lite på min för jag kommer köra mycket motorväg i sommar och det är i högsta laget då kan man tycka.

(skulle kanske köpte en annan motorcykel då men fan va förälskad jag blev i z1000 2010)

Efter lite snabb överskådning på kawasakis hemsida ser jag att det är en kugg mer på bakdrevet för Z1000 jämfört med SX. Men hur mycket det gör skulle vara intressant att veta.
 
Last edited:

palmkvist87

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Malmö
Hoj
2007, Kawasaki, Er-6f
Tjenare. Är skitsugen på en Z1000 men undrar vad skillnaden är på Z1000J, R, ST, MkII, LTD och Z1000 (>=2003)

Det är de alternativen som finns på Bilsport och MC när det gäller försäkringarna. Nån vänlig själ som kan förklara?
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Skulle någon som har en kawasaki Z1000SX svara på vilket varv de har på 6 i 100km/h?

Fundera på hur stor skillnad det är på utväxlingen om det är någon. Skulle gärna vilja ha ner varvet lite på min för jag kommer köra mycket motorväg i sommar och det är i högsta laget då kan man tycka.

(skulle kanske köpte en annan motorcykel då men fan va förälskad jag blev i z1000 2010)

Efter lite snabb överskådning på kawasakis hemsida ser jag att det är en kugg mer på bakdrevet för Z1000 jämfört med SX. Men hur mycket det gör skulle vara intressant att veta.

Kolla här: http://www.gearingcommander.com/
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tjenare. Är skitsugen på en Z1000 men undrar vad skillnaden är på Z1000J, R, ST, MkII, LTD och Z1000 (>=2003)

Det är de alternativen som finns på Bilsport och MC när det gäller försäkringarna. Nån vänlig själ som kan förklara?

Bättre du ringer och hör med dom.. Blev inte heller klok på detdär när jag letade försäkring:confused:
 

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
Tjenare. Är skitsugen på en Z1000 men undrar vad skillnaden är på Z1000J, R, ST, MkII, LTD och Z1000 (>=2003)

Det är de alternativen som finns på Bilsport och MC när det gäller försäkringarna. Nån vänlig själ som kan förklara?

Jag är så gammal så jag kan hjälpa dig med detta:)
Z1000J, R, ST, MkII, LTD är alla olika versioner på äldre Z1000 som fanns på 70- och 80-talet (t.ex. så var R en sportig replika variant och LTD var en custom version)
Z1000 (>=2003) menas den nya "streetfighter" modellen som nu är inne på sin tredje version.

Ha de
 

-knoxx-

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Ort
Partille
Hoj
1998, kawasaki zx7r
Åkte av vägen idag..:( det gick bra för mig, men mc fick sig en smäll. fäste till kylaren gick av samt skrapmärke på motorn. Jag lät den stå på tomgång upp till 100C för att se om fläkten var ok, men den gick inte igång.. till frågan? När ska den börja snurra, samt vad är arb. temp på z750?? Tacksam för svar....
 

palmkvist87

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Malmö
Hoj
2007, Kawasaki, Er-6f
Jag är så gammal så jag kan hjälpa dig med detta:)
Z1000J, R, ST, MkII, LTD är alla olika versioner på äldre Z1000 som fanns på 70- och 80-talet (t.ex. så var R en sportig replika variant och LTD var en custom version)
Z1000 (>=2003) menas den nya "streetfighter" modellen som nu är inne på sin tredje version.

Ha de
Okej tack så mycket! Sjukt vilken skillnad det är på en Bas försäkring och en +24 på bilsport och mc, 10,000 om året i skillnad! Nån som vet ett bra försäkringsbolag för en snart 24åring annars?
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Tjenare. Är skitsugen på en Z1000 men undrar vad skillnaden är på Z1000J, R, ST, MkII, LTD och Z1000 (>=2003)

Det är de alternativen som finns på Bilsport och MC när det gäller försäkringarna. Nån vänlig själ som kan förklara?

Ring till svedea istället för de är billigare på alla sätt o vis. Fick ner min z10000 försäkrin med nästan 2000kr


Tack :) den sidan gick rätt in på mina favoriter
 
Last edited:

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Åkte av vägen idag..:( det gick bra för mig, men mc fick sig en smäll. fäste till kylaren gick av samt skrapmärke på motorn. Jag lät den stå på tomgång upp till 100C för att se om fläkten var ok, men den gick inte igång.. till frågan? När ska den börja snurra, samt vad är arb. temp på z750?? Tacksam för svar....

Skönt att höra att det gick bra med dig!

Tror fläkten drar igång vid 105-107 grader nånting (trycksatt kylsystem) så kolla upp det... kanske står i instruktionsboken också?
 

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Ort
stockholm, söder om söder
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
Har oxå kollat på det där. För att byta ,måste jag " sälja " hojen och köpa tillbaka den eller räcker det att ställa av o ställa på för att därefter byta förs?

det beror helt på försäkringsbolaget.... vilken typ av "vilkor" du skrivit under, vissa har att du måste ha den försäkrad i ett år... så att även om du ställer av den, å på den sedan, så är det fortfarande dom som har rätten till försäkring tills det gått ett år som försäkrad.
alternativet är att sälja den till bror/syster/mamma/pappa/kompis/granne/sambo/älskare m.m m.m men det blir 2 ägare till på den, killen som hade min hade gjort så flera ggr... så min har haft 8 ägare, men bara en eg. sedan 2004...
 

Hudik

Guest
Åkte av vägen idag..:( det gick bra för mig, men mc fick sig en smäll. fäste till kylaren gick av samt skrapmärke på motorn. Jag lät den stå på tomgång upp till 100C för att se om fläkten var ok, men den gick inte igång.. till frågan? När ska den börja snurra, samt vad är arb. temp på z750?? Tacksam för svar....

Min går igång vid 103 grader, men det är en 2010:a vågar inte svara på om det är samma med 04:an...
 

-knoxx-

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Ort
Partille
Hoj
1998, kawasaki zx7r
Fläkten gick igång vid 105 grader, bara att fixa fästet till kylare så är den som ny....och jag med en erfarenhet och en blåmärke rikare... PS. tack för svaren....
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top