Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
får man fråga vad du fick för den;)

Hehe, du kommer inte tro mig, men såhär ligger det till, köpte den 09-03 med 100 mil på mätaren, för 69k, körde 1000 mil och bytte in den till firma och fick 72k, gaaanska bra affär:banana nej men såhär är det att det finns en firma som just nu har inbyteskampanj, där dom erbjuder 10k över normalt pris så normalt hade jag fått 62, de är ganska bra för att va firma, många andra firmor jag vart i kontakt med har i regel erbjudit ca 55k
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Fyfan Bra deal skulle jag säga. fick 65 för min 09 med massa options

aja lite bilder på min z1000 nu iaf:)
visabild.php

visabild.php

visabild.php
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
ser riktigt fin ut den där, vart har du införskaffat dom där styränds speglarna? sen när vintern kommer tänkte jag kasta på ett par mivv double gun på min, fett grymma^^
 

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
2008,kawasaki,z1000
hejsa orkar inte läsa igenom hela tråden igen..har en fråga om framdrev till min z1000 2008 årsmodell..va ska de vara orginalt 15t eller 16t ?? trodde det var 16t från fabrik? köpte ett 15 skulle byta men så såg jag att de va 15t på ?? kanske ägaren innan som bytt men tror inte de...aja hoppas nån kan de där som delar me sig:)
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
ah älskar den ormskinssadeln^^ passar väldigt bra med den chestnut bruna färgen med!

Anywho.. nu ska någon från småland komma och kolla på min hoj (2-3 timmars resa hit)

Några försäljningstips?
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
ah älskar den ormskinssadeln^^ passar väldigt bra med den chestnut bruna färgen med!

Anywho.. nu ska någon från småland komma och kolla på min hoj (2-3 timmars resa hit)

Några försäljningstips?

Jag vart helt såld på ljudet när jag köpte min z 750. Kräver iförsig ett slipon men det är väl nästan det på dom flesta nu?
 

prowler

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Globen
Hoj
2002 Honda CBR 954rr
hejsa orkar inte läsa igenom hela tråden igen..har en fråga om framdrev till min z1000 2008 årsmodell..va ska de vara orginalt 15t eller 16t ?? trodde det var 16t från fabrik? köpte ett 15 skulle byta men så såg jag att de va 15t på ?? kanske ägaren innan som bytt men tror inte de...aja hoppas nån kan de där som delar me sig:)

15 original
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Härligt^^ vad fick du tillslut? vad skall det köras med nu då?

Hörru wonka, vart fick du dina styränds speglar ifrån nu då, tell me??

Det är Rizoma Spy Q speglar .Glöm inte adaptrar till dom bara, finns en jäkla massa.
Hursom, Köpte dom från Carpi moto som typ allt annat. får hem sakerna på 2dagar med dhl express, Riktigt grym firma som rekomenderas starkt!

Köp inte saker från svenska firmor skulle jag säga, ofta när jag beställt saker från rizoma av den "lokala skojaren" så tar det ca 3veckor och då dyrare än tex carpimoto

Carpimoto

Yes det är Laser Xtreme Gp pipor på, köpta från bikebits UK
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Det är Rizoma Spy Q speglar .Glöm inte adaptrar till dom bara, finns en jäkla massa.
Hursom, Köpte dom från Carpi moto som typ allt annat. får hem sakerna på 2dagar med dhl express, Riktigt grym firma som rekomenderas starkt!

Köp inte saker från svenska firmor skulle jag säga, ofta när jag beställt saker från rizoma av den "lokala skojaren" så tar det ca 3veckor och då dyrare än tex carpimoto

okey, är precis vad jag letat efter men inte hittat, funkar dom bra tycker du, tycker orginal mest hamnar på axlarna, sitter dom där nere borde man ju kunna få in en sjysst bild på bakomliggande bilar mm=) btw, är det adapter LP305B man skall ha lr är det någon annan man skall ha??
Mvh
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
okey, är precis vad jag letat efter men inte hittat, funkar dom bra tycker du, tycker orginal mest hamnar på axlarna, sitter dom där nere borde man ju kunna få in en sjysst bild på bakomliggande bilar mm=) btw, är det adapter LP305B man skall ha lr är det någon annan man skall ha??
Mvh

jodå rätt bra bild, fast dom är ju ganska små måste jag säga:p dock bättre än det jag hade tidigare

vet faktiskt inte vilken adapter du ska ha, jag har ett rizoma styre på min
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Nån som har lite koll var man köper bromsbelägg för rimlig peng?

Fan va de går åt bromsar på gelleråsen..... Nästa gång mindre broms mer gas!

Grymt rolig bana förövrigt. :)
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Har sålt min Z 750 -07 och fick lite saker över.
Leo Vince GP Style Evo II
PCIII
Titax tvåfingersreglage. (svarta)
Släng iväg ett PM om det finns något intresse för nått.
 

Vosvan

Snabbare än tåget
Gick med
28 Apr 2007
Ort
på jobbet
Hoj
ja...
Hej alla glada!

Sitter och letar efter drev till min Z1000-08:a! Tänkte gå ner 1 kugg i fram och upp 2 i bak. Orginal sitter det 15/40 på om jag inte har fel, så jag är med andra ord ute efter 14/42.

Problemet är att jag inte har hittat någon som säljer 14-kuggars i fram, trots kontakt med mc-firmor?? Är det nån här som har koll på var jag beställa drev så är jag mycket tacksam!!

PS. Den där Z1000 på bilderna ovan är ju snuskigt läcker!!! DS

Mvh Micke
 

omas

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
z 1000 07
ni som bytt blinkers på z1000 finns det något lastoberoende blinkrelä som passar i orginalsockeln så att man slipper klippa och skarva tacksam för svar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top