Z750_2010
Medlem
hejsan..hittat nått drev ännu
Kolla lite på ebay, Kettensatz
kontakta:
http://viewitem.eim.ebay.se/DC-XRing-Kettensatz-Z-1000-0708/390280469524/item
det du vill ha är en mindre fram, 2 mer bak
14-42 wrooom
hejsan..hittat nått drev ännu
Köpte mig en Z750 i höstas, och båda mina backspeglar har spruckit vid den rörliga delen (hårdplast) där du kan justera dom.
Någon som känner igen problemet?
Hej alla glada!
Sitter och letar efter drev till min Z1000-08:a! Tänkte gå ner 1 kugg i fram och upp 2 i bak. Orginal sitter det 15/40 på om jag inte har fel, så jag är med andra ord ute efter 14/42.
Problemet är att jag inte har hittat någon som säljer 14-kuggars i fram, trots kontakt med mc-firmor?? Är det nån här som har koll på var jag beställa drev så är jag mycket tacksam!!
PS. Den där Z1000 på bilderna ovan är ju snuskigt läcker!!! DS
Mvh Micke
Samma problem. Looks like skit!
Hej alla
Var och tittade på en Kawa Z750 -11 igår och gud vilken fin hoj.
Vad säger ni andra om den modellen? Är det en bra maskin att äga, många problem med dem? Dyra att serva? Vanliga fel?
Hej alla
Var och tittade på en Kawa Z750 -11 igår och gud vilken fin hoj.
Vad säger ni andra om den modellen? Är det en bra maskin att äga, många problem med dem? Dyra att serva? Vanliga fel?
Samma här. Köpte biltemas kolfiberspeglar och dom ser faktiskt helt ok ut.
Japp, 4st hål, det följer med en mall (iaf till kawas orginalruta) som man klistrar på lamphuset/mätarhuset.
Sedan skruvar man fast rutan genom att trycka i gummiexpanderskruvar i de hålen och dra åt. Rutan sitter sedan fast i maxhastighet!
Fasen! Jag kan tycka att en ruta är riktigt snygg på Z750, men jag kan tyvärr inte tycka att det är värt fyra hål i orginalplasten..
kan det inte funka med dubbelhäftande tejp kanske
Tjena ! Någon som varit med om att det Gnisslar ifrån motorn ? på Z750.
Är ett Störande gnissel när motorn blir varm :S
Verkar dock försvinna nästan helt när jag frikopplar.
Någon som läst , hört eller varit med om liknande ?
Haha nä de e inte bensin ångorna Har märkt de med
hehe
De e typ Gnissel som när ett hjullager håller på o säga upp sej , Men de e ju inte de för då hade de ju inte slutat när man Kopplar,
Funderar på om de kan typ va kamkedje sträckaren eller Om det är något i kopplingen ? :S
Hojen har ju bara rullat 700 mil , men jag vet inte hur den tidigare ägaren plågade hojen dom första 400 milen :S
Haha nä de e inte bensin ångorna Har märkt de med
hehe
De e typ Gnissel som när ett hjullager håller på o säga upp sej , Men de e ju inte de för då hade de ju inte slutat när man Kopplar,
Funderar på om de kan typ va kamkedje sträckaren eller Om det är något i kopplingen ? :S
Hojen har ju bara rullat 700 mil , men jag vet inte hur den tidigare ägaren plågade hojen dom första 400 milen :S
skulle inte tro att det finns en som är gjord just för det syftet, men biltema, mekonomen?, andra butiker med sånt roligt ska ha något som passar att trycka in ändå, jag hade redan det hemma i garaget, kommer dock inte ihåg var det kommer ifrån..
Hej!
Jag ar gjort exakt så som ni skriver här! jag lägger upp bild ikväll efter jobb!
Jag köpte skarvkabel som passar i orginal kontakterna (detta gller z1000 -10) antar att kawa kör samma kontakter på alla sina modeller?!
Jag fick för mig att suzuki kör samma men det är jag inte säker på!
Det var bara att trycka in i original kontakten, andra änden av skarvkabeln var en hon-kontakt med silikonöverdrag där jag koppla på resistorerna och sen blinkerskontakterna in i resistorena inget klipp i original kabel! bara att trycka ihop!
Jag vet att MC-huset i Malmö har dessa kontakter till Kawa z 1000 -10 för 119:-/ par.
nu gällde detta blinkrelät,jag köpte ett lastoberoende blinkrelä på mx 24 ,rk 1,5 röda flatstift 6,3mm,en ringkabelsko M5 (clas ohlsson) på sockelnstrådar (nya sockeln) pressade jag på flatstift på B+12v och L från blinkersomkopplaren(samma märkning som orginalsockeln) den gröna tampen en ringkabelso och jordade under sadeln i metallplattan som hjälmvajrarna är fästa i flatstiften tryckte jag i orginalsockeln och lade den till sidan det nya lastoberoende relät hängde jag i sin gummitut på orginalplatsen funkar klockrent 2x21W bak och 2X1W bak
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|